Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT har begynt med ADSL 2+!


Anbefalte innlegg

Etter det jeg har hørt er det på enkelte DSLAM'er kun nødvendig å bytte bakplanet, som ikke er en altfor dyr investering.

Svjv setter man bare inn et nytt linjekort hvis DSLAM-en er klargjort for ADSL2+, så på nyere utstyr bør en oppgradering ikke ta særlig lang tid eller koste fryktelig mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så fristende med så dårlig upload når man bruker BitTorrent, da hjelper det lite. Da blir det som å laste ned treigere enn upload hastigheten, hvis noen skjønner... Man må jo stoppe download i en stor periode for å få opp alt på 1:1 ratio. Så da har man skaffet seg mye på en kort periode, men over lengre tid er det lite.

Endret av shamanix
Lenke til kommentar

På websidene til NGT står det at ADSL2+ kun er tilgjengelig i utvalgte områder, så jeg tok en telefon til kundeservice.

 

De fortalte at de regnet med å kunne tilby ADSL2+ til cirka 50% av kundene i mai.

 

De kunne ikke tilby meg ADSL2+ i øyeblikket, siden utstyret i DSLAMen var for gammelt. ADSL2+ ville først bli tilgjengelig for meg i forbindelse med en større oppgradering/utskiftning av utstyr i DSLAMen. Dvs. "etterhvert" (som var det beste tidsestimatet de kunne gi meg i øyeblikket)

 

Jeg har en Cisco 677i router fra NextGentel. Så det er vel fare for at andre med samme router heller ikke kan tilbys ADSL2+ i øyeblikket skulle man tro...

Lenke til kommentar

Når vil det være rimelig å kunne forvente at prisene dems på ADSL2+ vil gå ned? Kan vel ikke fortsette ut i evigheten med de prisene der. Regner med det bare er for å tjene noen ekstra kroner på de som er aller ivrigst..

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp fått bekreftet at jeg kan oppgradere linjen min (ECHO) til ASDL2 12000/1500. Leveringstid 6-8 uker. :p Whee.

 

Apropos priser: Du får hva du betaler for. En nyintrodusert tjeneste koster alltid mer. Så ikke syt om at det er dyrt - skal du alltid vente på neste tog (i dette tilfelle teknologi) kommer du deg ingen vei. Og i dette tilfellet er det jo en prisreduksjon for ECHO kunder på 200,- i mnd. Jeg vil ikke kalle det et steg i feil retning.

Endret av marloz
Lenke til kommentar

12000/1500 er 50% bedre ned og 70% mer opp for kun 10-15% mer i pris i forhold hva 8032/640 kostet før(898 afaik). Det er da aldeles ikke noe å klage over. Det eneste jeg har å utstette på ADSL2+ tilbudet til NGT er at de ikke har en løsning med maxa upload som vel er rundt 2500kbps.

 

Tipper jeg skaffe med 12000/1500 - selv om linja nok kommer til å idle for det meste :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...