Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT har begynt med ADSL 2+!


Anbefalte innlegg

venter da på en saklig begrunnelse for et slikt utsagn.

Vel, det er bare og følge med litt så trenger du ikke spørre om slikt.

Det er ingen hemmelighet att TN har tatt astronomiske summer for fiberleie, selv på overskuddsfiber har prisene hvert så høye at det lønner seg og grave selv enn og leie TN-fiber som har ligget ubrukt i årevis. Finnes også andre eksempler på helt merkelig prising fra TN sin side som kan være et alvorlig hinder for utvikling av BB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, det er bare og følge med litt så trenger du ikke spørre om slikt.

Det er ingen hemmelighet att TN har tatt astronomiske summer for fiberleie, selv på overskuddsfiber har prisene hvert så høye at det lønner seg og grave selv enn og leie TN-fiber som har ligget ubrukt i årevis. Finnes også andre eksempler på helt merkelig prising fra TN sin side som kan være et alvorlig hinder for utvikling av BB.

 

da har du oxo fått med deg at post og teletilsynet har sjekket dette og ikke funnet noe kritikkverdig der

 

du selger ikke biler med tap og tror du skal klare deg i markedet

 

og så du er klar over det , online betaler det samme for linje leie som tele2 og de andre

Lenke til kommentar
da har du oxo fått med deg at post og teletilsynet har sjekket dette og ikke funnet noe kritikkverdig der

du selger ikke biler med tap og tror du skal klare deg i markedet

Nei, men man solgte ikke stort med disse ågerprisene heller.....

De la fiber selv langt billigere enn og leie, og da kan man jo lure når fiberen hadde ligget ubenyttet siden OL.

Lenke til kommentar
og så du er klar over det , online betaler det samme for linje leie som tele2 og de andre

I Teorien så.

TN har ved flere anledninger blitt tatt for og ikke ha alt for vanntette skott mellom sine underbruk. Sistegang var det jo winbackselgerene som satt på opplysningene om hvem som byttet fra telenor og hadde oversikt over det meste som gjalt kunden også etter at de hadde byttet....

Lenke til kommentar
alle som vil starte med adsl2 kan jo det , men utstyret koster og det skal jo ikke tn få skylda for da.

det er det produsentene av utstyret som bestemmer prisen

Tror nok det heller er kostnadene med stamnett som er problemet. Linjekort for ADSL2+ vil falle fort i pris.

Lenke til kommentar

Et annet stort problem er jo de andre fiberaktørene. BaneTele f.eks. ble jo mer eller mindre opprettet for å tilby nasjonal konkurranse på fibersiden. Det de gjorde var å prise seg dyrere enn TN på mange felt istedetfor å konkurrere dermed opprettholder de den høye prisen på fiberleie. Mtp at de fikk kjøpt et sinnsykt fibernett grisebillig (var det ikke enitel?) er dette irriterende. "Problemet" er rett og slett at BT er et selskap som også vil tjene mye penger istedet for å konkurrere med TN. Dette er ikke noens feil, men slik markedskreftene fungerer. Det er stor etterspørsel etter fiber og politikere kan ikke pålegge BT å ikke tjene penger.

 

Et annet issue er kobberleien. For det første fikk TN dette gratis, for det andre er det nedbetalt 100 ganger. Man all rimelighet skulle denne prisen vært både betraktelig billigere og all 0.4mm kobber og lavere skulle vært byttet ut. I hvertfall en av kravene her burde vært oppfyllt men det vil nok aldri se.

 

Et annet sprøsmål man kan stille seg er om det er noe sunt bredbåndsmarked i Sverige. Disse som tilbyr 10Mbit/s til 398,-/mnd, tjener de penger?

Lenke til kommentar
Et annet sprøsmål man kan stille seg er om det er noe sunt bredbåndsmarked i Sverige. Disse som tilbyr 10Mbit/s til 398,-/mnd, tjener de penger?

På aksess til privatkunder, nei. De tjener penger på bedriftslinjer og andre tjenester.

Lenke til kommentar
Det er heller Telenor vi kan takke for prisnivået her på berget.

venter da på en saklig begrunnelse for et slikt utsagn.

Har da aldri vært en hemmelighet at Telenor har vært en festbrems av dimensjoner.

Når andre selskaper var klar med ADSL, hauset TN opp ISDN som "FREMTIDEN ER HER, KJØP NÅ!" og brukte 100-talls millioner i reklame på å få folk til å kjøpe ISDN..

Ren svindel spør du meg, spesielt "LYNRASKT INTERNETT" reklamen er disgusting med tanke på at de visste godt at ADSL var rett rundt hjørnet..

 

Det samme kommer nok til å skje nå, TN kommer til å kjøre et sinnsykt kjør på ADSL-tilbud, for å få flest mulig over på ADSL, før de noe nølende introduserer ADSL2 som andre selskaper nærmest tvinger dem til å lansere, og da til en ublu pris.

 

Sannsynligvis kommer NGT til å kjøre kampanjer på ADSL2 innen noen måneder, ser for meg 12MB linjen + NextPhone til 798,- eller 849,- om ikke så altfor lenge, og 25MB til 998,-

Forhåpentligvis til sommeren, senest som julekampanje..

NGT må få inn en haug med ADSL2 kunder før TN får fingeren ut av..., slik som de gjorde med ADSL, og da er ikke 1000 i måneden med på å vinne mainstream markedet.

Lenke til kommentar
NGT må få inn en haug med ADSL2 kunder før TN får fingeren ut av..., slik som de gjorde med ADSL, og da er ikke 1000 i måneden med på å vinne mainstream markedet.

For å vinne mainstreammarkedet må de uansett klare å vise til et behov for disse linjene, altså noen tjenester som utnytter dem.

 

Problemet for de fleste som prøver å tilby skikkelig raske linjer er at de ikke har noen grunn for å ha dem. Når du spør "hvorfor skal jeg som ikke gjør annet enn å surfe og lese e-post ha 10mbit" så blir svaret ofte et uhm, det vil kanskje komme tjenester senere som utnytter disse linjene.

Lenke til kommentar
Har da aldri vært en hemmelighet at Telenor har vært en festbrems av dimensjoner.

Når andre selskaper var klar med ADSL, hauset TN opp ISDN som "FREMTIDEN ER HER, KJØP NÅ!" og brukte 100-talls millioner i reklame på å få folk til å kjøpe ISDN..

Ren svindel spør du meg, spesielt "LYNRASKT INTERNETT" reklamen er disgusting med tanke på at de visste godt at ADSL var rett rundt hjørnet..

 

for de som tror at ny teknologi er gratis , så er det jo bare å starte opp som isp selv da , fult mulig det .

 

isdn er ikke noe spesielt i norge , da det kom var det mange land i europa som hadde det samme

og hvorfor enkelt de som satt med analoge linjer og et 33,6 modem ( jeg har vert med i starten da et abb kosta flere tusen kr i 1992 og vi hadde 9600 modem )

så var isdn en drøm å surfe rundt med og til de som ikke hadde muligeten til adsl ( les de som ikke bodde i byene) så var isdn det eneste som funka .

 

+ at du har da 2 telefon linjer .

 

blir pist da folk tror at adsl kom etter et år og ble vanlig for alle i norge .

 

det koster millioner av kroner å bygge om sentralene til adsl , men noen her tror at det er gratis og seff tar jo bare noen uker å bygge om hele norge.

 

høre på sure oppstøt at det er for dyrt og bla bla bla --ingen i norge kan kreve at noen bygger ut adsl , enkelt og greit .

 

og alle som driver med dette må tjene penger .

 

sist jeg jekka var det ingen isp som drev veldedighet for at noen få skulle få laste ned filmer og div.

 

dette er et biprodukt av bedrifts løsninger som kom , og husk på at de som ikke har mulighet til adsl enda er bare galde for en mulighet som isdn.

 

ps isdn er ikke bare om internett men endel andre løsninger som ikke finnes på analoge linjer da

.

 

folk for f vite hva de snakker om før det kommer litt for mye usakligheter

Lenke til kommentar

Er helt enig med deg psilocybe at prisene her var litt stive.

Men nå ser jeg at Echo er blitt satt ned til 798,- i mnd :)

Tror jeg oppgraderer til 12000/1500 hvis jeg kan få det nå, siden jeg betaler samme prisen for Echo nå.Hadde vært fint hvis det kunne vært 12000/2500 for den prisen.Da skulle jeg ikke hatt så mye å klaget på.

Men det kommer vel etter hvert som det blir litt mer konkuranse på markedet.

Kanskje det er lurt og vente litt enda? eller hva mener folket her inne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...