Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT har begynt med ADSL 2+!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sant som psilocybe sier, mye fjell å daler i dette land. Men det hjelper ikke akkurat at norges største Tele og Internette selskap ikke ser behovet for raskere linjer.

Heh!

 

Det stopper lissom litt opp hvis Telenor skorter på "innovatør spiriten", ja!

 

Synd / bra at de er så store? Mao - er gresset grønnere på andre siden av gjerdet?

 

Jeg er usikker...

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

herlig å se noen satser på dette området! hadde bare NGT levert i området hvor jeg bor skulle jeg bestillt med en gang! 25Mbit nammenamm..

Lenke til kommentar
Ulendt terreng, svjv.

Jojo det er jo sant.... men det går jo et skikkelig kraftig backbone gjennom det ganske land... Ihvertfall til de største byene.

 

Trondheim, Bergen, Tromsø, Oslo og Stavanger burde vel teoretisk sett hatt et mye bedre tilbud enn det vi har i dag?

 

*Tronaldo*

Mange i stavanger har et veldig godt tilbud, nemlig Lyse :)

Lenke til kommentar
Hmm Jeg har 8 mbit linja til NGT. Og har vel en 5 mbit i nedlasting på det raskeste. Vil jeg da få raskere linje hvis jeg velger 12 mbit linja?

For alt er vel avhengig av linjekvalitet/linjelengde etc.

det er det vel ingen her som kan svare på.. skriv en mail til NGT om det..

De tar jo selvsagt ikke betaling for 12mbit hvis du får under 8...

 

men sånn som jeg forstår så skal du vel kunne det.

Lenke til kommentar

Med de tjenesten som finnes på nettet i dag holder 25 mb til et stort nabolag... eller en hel boligblokk... Da kan du få bredbånd for en 50 lapp i måneden....

 

Ps: Jeg kan få, men hva skal jeg med det? Har ingen å dele med... Klarer ikke å utnytte de 1300/384 jeg har nå en gang...

 

Kanskje jeg kan kaste parabolen å få tv gjennom ADSL en dag.......

Lenke til kommentar

Nextgentel var tidlig ute med ADSL. De har vært aggresive på prisingen av sine tjenester for privatmarkedet; siden de selv bygger ut sentralene vil man ikke få påslag i pris dersom man ikke har fast-telefon.

 

Prisen på Echo2+ var også inkludert NextPhone. Nå er ikke NextPhone den billigste iptelefoniløsningen, men du får den med, enten du vil eller ikke.

 

Jeg husker jeg bestilte ei 640k linje for noen år siden. I dag er hastigheten på denne oppgradert til 1450k , og prisen er senket. Dersom dette fortsetter vil nok prisnivået på ADSL-linjene til NGT bli svært hyggelige. :)

Lenke til kommentar
er ikke bare prisen...også tilgjengeligheten...kommer til å da 100 år før adsl2 blir no særlig utbredt...alt går så tregt her til lands...

Nå vet jeg pent lite om utstyret som benyttes i sentralene, men hvis man forutsetter at NGT kan tilby ADSL2+ i de samme sentralene, så vil jo det øke presset på de andre leverandørene!

 

Når det gjelder utbygging av "bredbånd" i Norge:

 

Sverige lå en stund i verdenstoppen i antall oppkoblede hjem og var ledestjernen for mange som ønsket mer offentlig engasjement i bredbåndsutbyggingen her i Norge. Nå ligger Sverige sist i Norden, melder idg.se.

 

edit: "sentrale strøk" erstattet med "samme sentralene"

Endret av breathe
Lenke til kommentar

Etter det jeg har hørt er det på enkelte DSLAM'er kun nødvendig å bytte bakplanet, som ikke er en altfor dyr investering. Når tillegg ADSL2+ har lengre rekkevidde så tror jeg ISP'en ikke vil trekke det ut i langdrag. Men om de samtidig vil øke hastighetene uten samtidig å øke prisene er noe helt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...