Gå til innhold

NextGenTel, den mest ELENDIGE kunde-servicen..


Anbefalte innlegg

NGT er et møkkaselskap hva kunde-service angår..

Alt er fryd og gammen så lenge linjen virker, helt til NGT får noen fikse ideer eller de begynner å rote med innbetalinger..

 

Vi har hatt HjemmePC avtale med NGT & Ementor, som gjør av vi får en hastighet raskere enn den vi betaler for, men HjemmePC avtalen har utløpt for et år siden..

For 2 uker siden ble plutselig, og uten forvarsel, linjen vår nedgradert fra Delta 2600 til latterlige 1200, dårligere enn Bravo..

TLF til NGT, som kunne fortelle at HPC-avtalen var endret fra 1.januar til å bare inneholde en "spesial-linje" på 1200, men NGT er ikke helt sikker på dette selv.

 

Vi forklarer at HPC avtalen er utløpt, vennligst få oss over på Delta igjen..

Neida, det er ikke noe enkel sak, NGT må nemlig ha beskjed fra Ementor, som har med HPC avtaler å gjøre, og de må ta kontakt med HPC avdelingen til NGT, som visstnok er UMULIG å kontakte..

TLF til Ementor, som ikke overraskende bekrefter at avtalen er utløpt, og de sender over e-mail til NGT sin HPC avdeling.. (Er nå 2 uker siden)

Flere dager går uten at noe skjer, telefoner fram og tilbake uten at NGT kan se å ha mottatt noe mail fra Ementor.. :roll:

 

Noen NGT kundebehandlere har ikke peiling på noe, andre har peiling men kan ikke gjøre noe, andre gir bare standardsvaret "Vi skal se på det......................"

 

Nå har det gått 2 uker, og vi hører bare de samme elendige bortforklaringene og standardsvarene, og det er ikke første gang NGT lager krøll, med blant annet linjehastigheter, tilsending av feil router og fakturakrøll..

 

46 minutter med den samme jævla country-låten som ventemusikk gjør jo ikke saken noe lysere.. :thumbdown:

 

Hadde det ikke vært for at det eneste alternativet er de som bygger hovedkontor til 700 millioner, hadde vi nok byttet nettleverandør for lengst. :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk nettopp en ny router på døren etter at det var blitt krøll med den gamle. Jeg liker NGT, jeg. Greit nok at du må vente dersom du ringer på visse tider av døgnet, men de er til gjengjeld ekstremt hyggelige på telefonen. Jeg traff på en som het Erik og han gjorde hva han kunne for å fikse problemet mitt.

Lenke til kommentar

46 minutter med den samme jævla country-låten som ventemusikk gjør jo ikke saken noe lysere..  :thumbdown:

Får du country?!? Får bare Enya eller Silje Nerdgård jeg... :p

 

On topic:

Ser for meg at dette blir en hetsetråd, men må bare henge meg på. Ble kunde for ca tre måneder siden, og har hat trøbbel hele tiden, ustabilitet enormt treg linje i perioder og routingfeil. Etter timer med feilsøking og telefonkø finner vi omsider ut at routeren har feil, den 'fine' netopiaen de sendte var godt brukt før.

 

Får ny router og ting blir bedre, men jeg må betale frakt selv for retur av en defekt router jeg bare har hatt problemer med fordi de ikke tester utstyret skikkelig før de sender det ut.

 

Greit nok at det står i avtalen at kunder bekoster retur uavhengig av årsak, men det får være grenser... 100 kr er ikke så mye penger i seg selv, men det er jo prinsippet og det sier litt om holdningene hos NGT.

 

Wish

Endret av WishYou
Lenke til kommentar

Det største problemet med NextGenTels kundeservice er at ikke ventetider eller mangel på kunnskap. Det er at du ikke får en fast kontaktperson som følger saken din og som du kan kontakte igjen. Eller som, gudene forby, kontakter deg igjen etter noen dager for å høre om alt går bra. Begge deler har jeg faktisk opplevd hos Telenor. Det hender jeg savner dem...

 

Det vil si at hver gang du har en sak hos NGT og har nye opplysninger eller skal spørre om status på noe må du sitte i samme køen og treffer en ny person som ikke kjenner saken og skal ha alle detaljer inn med teskje. (Enten har de ikke noen supportdatabase, eller så gidder ikke de du snakker med å legge noe inn i den.) Eller du får en epost fra dem på en "no-reply" addresse, og skal du svare må du inn på websidene og knote beskjeden inn i det knøttlille feltet i meldingsskjemaet, uten å vite hvem som leser meldingen din.

 

Sist jeg var i kontakt med dem hadde det rotet seg til med noen alias på min mailkonto. (Min feil, ikke deres.) Så jeg ringer kundeservice og forklarer situasjonen. Damen jeg pratet med var hyggelig nok og lovet å bringe forespørselen videre til teknikerne. Tre dager senere får jeg en melding om at de ikke fant problemet og regnet det som løst, på en no-reply epost. dessverre viser det seg at problemstillingen har blitt misoppfattet et sted på veien, og problemet er slett ikke løst. Slikt skjer. Men hvis jeg da hadde kunnet svare på eposten til teknikeren direkte, eller vedkommende hadde ringt meg når han ikke fant ut av tingene, så hadde saken vært løst på fem minutter. (Det var helt trivielt, jeg hadde gjort det selv dersom kontrollpanelet til NextGenTel var litt mer avansert.) Istedet kostet det meg nå 30 minutter av min tid i stevnemøte med Enya, pluss en ny saksbehandler som måtte forklares alt en gang til. Det løste seg til slutt, men dette var absolutt ikke effektivt for noen av partene.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Tar ekstremt lang tid ja :thumbdown:.

 

Tok circa 2 veker å finne ut at ruteren min var defekt, etter at Bravida hadde vært på besøk 2 ganger.

 

Men når dei først fekk bekrefta at linja var 100% fram til ruteren så gjekk det kjapt som f....., dagen etterpå kom ny ruter på døra.

Lenke til kommentar
Tar ekstremt lang tid ja :thumbdown:.

 

Tok circa 2 veker å finne ut at ruteren min var defekt, etter at Bravida hadde vært på besøk 2 ganger.

 

Men når dei først fekk bekrefta at linja var 100% fram til ruteren så gjekk det kjapt som f....., dagen etterpå kom ny ruter på døra.

Dagen etterpå sa du. Nå har jeg ventet 4 dager på ny router. Sannsynligvis må jeg vel vente til over helga. NGT = æsj, fysj. evt. spy

På toppen av det hele sitter telefonledningen fast i veggen.

 

-stigk

Lenke til kommentar
Det største problemet med NextGenTels kundeservice er at ikke ventetider eller mangel på kunnskap. Det er at du ikke får en fast kontaktperson som følger saken din og som du kan kontakte igjen. Eller som, gudene forby, kontakter deg igjen etter noen dager for å høre om alt går bra. Begge deler har jeg faktisk opplevd hos Telenor. Det hender jeg savner dem...

Jeg har faktisk blitt ringt opp og fulgt opp av kundebehandlere hos Nextgentel ved flere anledninger. Både som bedriftskunde og privatkunde.

Lenke til kommentar

Jaja, da er det gått nesten 3 uker, ikke noe feedback eller svar fra NGT, og linjen er den samme elendige..

 

Helt utrolig egentlig, at NGT nekter å ta kundens ord for at vi ikke har hjemme-PC avtale, og på 3 uker ikke klarer å få snakket med Ementor og avklart situasjonen, noe vi klarte på 1 telefon og 2 minutter med Ementor. :nei:

 

I morgen skal jeg personlig reise opp på Sandsli med utskrift av e-post i hånd, og hvis ikke det er godt nok skal jeg tilby meg å kjøre ned til Ementor i byn og få en skriftlig bekreftelse, for deretter låne en av PC'ene til NGT og rette opp farsen selv.

 

Hvis NGT skal tilby noe kundeservice, så må jeg jo faen stå for kundeservicen selv. :wallbash:

Lenke til kommentar

Rimelig fornøyd jeg. Har vært noe smårusk, men de har fikset det. Ingen er perfekt, så noe må det være. Etter det har det vært keine probleme.

 

Men ventetiden på telefonen dems kan til tider være helt sinnsykt... slik som telenor...

Lenke til kommentar

Lang ventetid på telefon og ellers dårlig kundeservice oppleves fra ganske mange aktører i markedet virker det som. Selv har jeg hatt langt bedre erfaring med NGT sin kundeservice enn f.eks Telenor, men det kan komme av tilfeldigheter.

 

Mye av problemene med linjehastighet, installasjon, ventetid på installasjon og så videre, er det ikke alltid er NGT sin skyld. Det er Bravida (datterselskap av Telenor) som står for all installasjon, endringer i sentraler og så videre, og Bravida virker på mange måter for meg som ett tulleselskap. Ett par erfaringer:

 

Når jeg fikk ADSL fra NGT for ett par-tre år siden, virket ikke linja som avtalt da jeg koblet opp modemet. Ringte NGT sin kundeservice, og de skulle sjekke opp saken. 5 minutter etter fikk jeg tilbakemelding om at montøren fra Bravida hadde koblet feil i en sentral nær meg... men heldigvis så ble det ordnet ganske raskt.

 

Overførte min telefon fra ISDN til analog for noen dager siden. Montøren kom kvelden før han skulle (etter avtale med meg, så det er greit, og bare positivt) men hadde glemt å ringe sentralen før stengetid for å ordne noe greier der. Etter å ha godsnakket med noen på kundeservice fikk han ordnet det allikevel, for det er noe de KAN gjøre, men som de vanligvis ikke gidder å gjøre etter en viss tid på dagen. Altså... når de kan gjøre det, så bør de vel gjøre det uansett? Men det ordnet seg til forskjell fra ett annet tilfelle:

 

Der jeg jobber skulle vi på kontoret ordne ADSL fra ISDN til analog linje (man måtte ha ADSL fra Telenor på ISDN linje før). Ting gikk ikke som Telenor lovte, og etter 3 dager uten nett og mye rot fikk vi endelig overbevist de om å sende en montør. Etter det funket internett igjen, men vi kunne ikke ringe internt i bedriften. Jaja, ringte 3-4 telefoner før jeg fikk snakket med montøren som sa at "nei, dere kan ikke få ADSL gjennom sentralen, så jeg koblet rundt den jeg...", og det uten å spørre oss først en gang. I tillegg sier nå Telenor at, "Nei, det skal gå ann det", men de har ikke klart å ordne ny montør enda, selv om det står som hastesak. I følge Telenor tar det 3-5 dager å ordne ny montør... selv om det er de selv som har gjort feil.

 

En annen gang på samme arbeidsplass måtte vi bytte sentral for interne samtaler. Det tok de lang tid før de fikk koblet riktig så både bylinje og interne linjer funket som de skulle... faktisk var vi også da uten interne linjer i flere dager før de fant ut at de hadde gitt oss en sentral som ikke funket med vårt system.

 

Moralen her? Bravida, som står for all teleinstallasjon i Norge, har ikke kunnskap og arbeidsmoral nok til å utføre sine arbeidsoppgaver tilfredsstillende og i rimelig tid. Dette går ikke bare ut over deres eget moderselskap, Telenor, men også andre kunder som NGT, Tele 2 også videre. Derfor er mye av kritikken rettet mot slike selskaper uberettiget da det eneste firmaet som får lov til å gjøre mye av slik installasjon i Norge er Bravdida... og da må de jo bruke de selv om de på mange måter er udugelige.

Lenke til kommentar
Jeg fikk nettopp en ny router på døren etter at det var blitt krøll med den gamle. Jeg liker NGT, jeg. Greit nok at du må vente dersom du ringer på visse tider av døgnet, men de er til gjengjeld ekstremt hyggelige på telefonen. Jeg traff på en som het Erik og han gjorde hva han kunne for å fikse problemet mitt.

 

HYGGELIGE?? sa du HYGGELIGE??? aldri møtt noen større idioter enn de som sitter hos NGT's kundeservice. De fleste burde hatt sparken og hadde de jobbet for meg hadde de måtte sagt farvel på dagen!!

Jeg har sittet konstant i telefonen med dem i 6 måneder pga ip-telefoni.. Nå har de gitt opp slik som jeg ser det. de gidder ikke bry seg lengre.. Problemet jeg sliter med har de ikke gitt noe svar på.

Da jeg sa til dem at dette er dyrt for meg iom at jeg må sitte i dagesvis i telefon med dem og det faktisk er jeg som må¨betale for samtalene, var det eneste de kunne klare å få fram: "det er ikke mye her i verden som er gratis"... det klarte kjerringa å si meg med en JÆÆ.......li tone også!

Nei NGT har en av verdens dårligste kundeservice og burde henges i en gapestokk for det!!!

 

De har bra tilbud på linjer og linjene er stabile, men kundeservicen er så langt fra bra som er det mulig å få det.

Endret av Moonscape
Lenke til kommentar
HYGGELIGE?? sa du HYGGELIGE??? aldri møtt noen større idioter enn de som sitter hos NGT's kundeservice. De fleste burde hatt sparken og hadde de jobbet for meg hadde de måtte sagt farvel på dagen!!

Nå kommer det litt ann på hvordan man oppfører seg mot kundebehandlere også da. Sier ikke at du oppfører deg dårlig, men jeg begynner alltid med å fremlegge problemet på en saklig og høflig måte og har aldri opplevd sure og uhøflige kundebehandlere... har heller aldri opplevd motvilje til at problemet skal bli løst.

Lenke til kommentar

Det er litt artig at denne tråden kom opp idag :p

Jeg hadde for lav netto/bruttohastighet iforhold til det jeg skulle ha, og kontaktet derfor i dag i 12-tida NGT via kontaktskjemaet på siden deres.

16.40 fikk jeg svar tilbake, og linja er satt opp til litt over det jeg egentlig skal ha.

 

Når det gjelder kundebehandling så fikk jeg altså svar på under 5 timer, og det på en søndag!

Så for min del er det lite jeg har imot NGT akkurat nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...