Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man skal arrangere et airsoftspill... hvordan går man frem da?, sånn med forhåndsmelding til politiet osv?

Hvis du skal arrangere spill må du være over 18 år ettersom du stilles som ansvarlig for det som vil skje under spillet. Det er ihvertfall det politiet vil spørre om når du ringer, noe som du selvfølgelig må ved mindre du vil ha væpnet politi stormende mot deg som kauker og roper av full hals om at du skal kaste fra deg våpnet og legge deg pannekakeflat ned på bakken. Dette er noe som har skjedd hos Tromsø Airsoft klubb da de glemte å ringe før de startet spillet og en tilfeldig forbipasserende ringte politiet.

 

For å svare på spørsmålet: JA, ring ditt lokale politikammer, helst litt før folk begynner å komme til spilleområdet og rigger opp, oppgi navn på den som er ansvarlig for dagen, hvor mange dere er og hvor dere skal spille. Her i Tromsø ønsker de oss ofte lykke til og ber oss om å ha det gøy når jeg ringer :thumbup:

Endret av Ilcapo93
Lenke til kommentar

Hvis man skal arrangere et airsoftspill... hvordan går man frem da?, sånn med forhåndsmelding til politiet osv?

Hvis du skal arrangere spill må du være over 18 år ettersom du stilles som ansvarlig for det som vil skje under spillet. Det er ihvertfall det politiet vil spørre om når du ringer, noe som du selvfølgelig må ved mindre du vil ha væpnet politi stormende mot deg som kauker og roper av full hals om at du skal kaste fra deg våpnet og legge deg pannekakeflat ned på bakken. Dette er noe som har skjedd hos Tromsø Airsoft klubb da de glemte å ringe før de startet spillet og en tilfeldig forbipasserende ringte politiet.

 

For å svare på spørsmålet: JA, ring ditt lokale politikammer, helst litt før folk begynner å komme til spilleområdet og rigger opp, oppgi navn på den som er ansvarlig for dagen, hvor mange dere er og hvor dere skal spille. Her i Tromsø ønsker de oss ofte lykke til og ber oss om å ha det gøy når jeg ringer :thumbup:

Høres bra :p

Altså i morgen så ringer han personen som er over 18 år til 02800... og sier at han skal ha et lite airsoftspill blabla sted, tid, hvor mange osv da.

 

Kan man ringe samme dag man skal ha spillet? og hvordan er det med sånn grunneier og sånt?

Lenke til kommentar

Kan man ringe samme dag man skal ha spillet? og hvordan er det med sånn grunneier og sånt?

Det spiller liten rolle når man ringer politiet, sålenge det skjer før man setter igang. Man bør absolutt ha en tillatelse av grunneier, men hvordan dere ordner varsling ol ved spill blir helt opp til hver enkelt grunneier og dere.

Lenke til kommentar

Hvis du vil være helt på den lovlige siden burde du kjøpe en laser mount som er ment for softguns på under 5mW.

5mW'ene er egentlig greie og skader ikke øyne med mindre du holder den så den lyser i flere sekunder i en person sitt øye konstant.

 

Ifølge statens strålevern er 5mW lasere sterke og krever godkjenning, men du får fint tak i det i Norge uansett.

Btw, rød er eneste lovlige fargen på laser i Norge så vidt jeg vet pga. lysstykren.

Lenke til kommentar

Hmm...

 

Nytt spørsmål :F

Jeg bestilte noen greier fra redwolf, og kanselerte orderen senere, sånn før de sendte den osv...

De sendte tilbake pengene, men problemet er at, pengene ble trukket direkte fra mitt visa kort, og så ble sendt tilbake på VISA nummeret... siden jeg spør er at pengene mine som er returnert er ikke på min konto.

Lenke til kommentar

Hmm...

 

Nytt spørsmål :F

Jeg bestilte noen greier fra redwolf, og kanselerte orderen senere, sånn før de sendte den osv...

De sendte tilbake pengene, men problemet er at, pengene ble trukket direkte fra mitt visa kort, og så ble sendt tilbake på VISA nummeret... siden jeg spør er at pengene mine som er returnert er ikke på min konto.

Det tar litt tid før pengene kommer tilbake, husker jeg avbestillte en ordre derifra grunnet at jeg hadde glemt "noen" ting :whistle:

 

Det tok 4-5 dager før pengene var tilbake på kontoen...

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilken og hvilket batteri som passer til denne? http://www.game-on.no/ca_g36c_mblowback/P_2500

 

Dette passer feks: http://www.game-on.no/batteri_84v_1400mah_mini_liten_plugg/P_768

 

Har du den G36en? :)

Nope, men en venn av meg har det :p

 

Ahh ok, vet du om han er fornøyd? vurderer selv og kjøpe den :)

 

Han digger den, ihvertfall det ble blowbacken og sånt... Testa den selv å, og det var fett, men den einer seg nok best på auto, på grunn av blowbacken osv.

Lenke til kommentar

Btw, rød er eneste lovlige fargen på laser i Norge så vidt jeg vet pga. lysstykren.

Det visste jeg ikke, trudde maxgrensen var 50mW på uansett hvilken laser. Fikk i hverfall en grønn 50mW laserpenn gjennom tollen med null problem :ph34r:

 

Har jeg også gjort, men den var 200mW, på hentelappen sto det 2mW red laser, sikkert for å lure tollen :p

 

Men fester du en 50mW laser på en softgun/airsoft rifle og lyser på noen i øya med dem blir dem blinde, ganske fort, så IKKE gjørt det! Går fint med 5mW i øyet, men vil ikke anbefale å prøve mer enn det.

Lenke til kommentar

Men fester du en 50mW laser på en softgun/airsoft rifle og lyser på noen i øya med dem blir dem blinde, ganske fort, så IKKE gjørt det! Går fint med 5mW i øyet, men vil ikke anbefale å prøve mer enn det.

Som sagt var det en laserpenn jeg fikk i posten, hadde vært litt teit å feste en slik på siden av AK'en :thumbup:

Dessuten trur ikke jeg at det ikke finnes noe montasje for laserpenner ment for forelesninger og slik, så man må vel bare bruke gaffateip som feste :!:

Lenke til kommentar

Bestilte en pakke med tilbehør til airsoft... noen som vet hva Oslo letter center er?, aldri hørt om før-.-

pluss at pakken min har vært der liksom noen timer lenger enn hva jeg hadde forventet... de fikk den på lørdag og den ble ikke videresendt i dag :O

Pakker som ankommer en terminal på en lørdag vil vanligvis ikke bli videresendt før på mandag, hvis pakken er kommet fra utlandet kan det hende at den ligger i tollen, noe som kan ta flere dager.

Endret av Ilcapo93
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...