Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joa, men hva er det som trekker opp fjæra? Muskelkraft. Begge systemene er luft komprimert av en fjør, forskjellen er bare hva som trekker fjøra tilbake. I en AEG er det Batteri+motor+girboks, i manuelle (springers) er det musklene dine som gjør jobben. Marui og G&P Hagler og noen Snipervåpen er springer, men bra likevel. Andre springers er for det meste drit.

Lenke til kommentar

det som gjør springere vanskilige å bruke er at der men trekker opp fjæra sitter vansklig til. f.eks. på M4 rifler er det sluttstykket du må trekke tilbake for å lade fjæra, og den sitter bak på våpenet noe som gjør at du må flytte hånda du har på fornt grepet til å lade noe som tar lang tid og masete mitt i spill. så du får veldig treig skudd hastighet.

 

jeg hadde en kina springer som var en MP5SD og den kunne man faktisk skyte fort med da den var pump action men da forsvinnner også den lille realismen springere har.

Lenke til kommentar
Det må du da på snipere som VSR-10 også... Hvor tung er egentlig haglene å pumpe?

7679879[/snapback]

 

er mye lettere å dra i slutt stykke på en bolt rifle enn det er på en m4, vansklig å forklare med mindre du har prøvd, er forskjellige hender du bruker osv.

 

desuten på en sniper ligger du 50 meter unna mens på en springer er du sikkert bare 15 meter unna. så du trenger mye større fart på ladinga på på et våpen du er nærme med enn på et våpen du kan chillen langt unna

Lenke til kommentar
El. har motor, girboks og skyter helautomatisk. Går på batteri.

 

Manuelle går på rå muskelkraft

7676296[/snapback]

Det blir jo litt feil da det ikke er gir på ett el.våpen. "Gearbox" betyr ikke girboks. "Gear" betyr drev/tannhjul.

7680900[/snapback]

 

 

Det er gir jo.

Gir = tannhjul.

En boks med gir, eller en tannhjulsboks.

Kalles også mechbox, men gearbox (fornorsket til girboks) er vanligst.

 

I likhet med en bil eller sykkel kan du faktisk skifte gir også, er bare det at du faktisk må inn i selve girboksen og bytte tannhjulene, men du kan få høyhastighetsgir og lavhastighets gir med høyt dreimoment og sånn.

Lenke til kommentar

sente mail til AA om hvor mye de skulle ha for WA, og det kom på 2000 for en WA med frakt det er bare 30kr mindre enn fra WGC. så nå ikke jeg lyst på en Marine SOC

 

edit

 

CA har kommer met M15A1 vietnam atså en Vietnam m16, de har også kommet med en XM177 E2 , så for alle de som vil lage nam kit med gode våpen er nå muligheten her

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

AA som i Airsoft Armory, eller Airsoft Atlanta?

 

Mange amerikanske nettbutikker er faktisk litt billigere enn HK på enkelte våpen.

Kjøpte en CA SLR-105 Steel and Wood fra Airsoft Extreme allerede før den var tilgjengelig fra noen HK butikker, kostet 450 USD, prisen fra UNC på samme våpen er 488.

 

Fikk en smell i trynet av frakten da :nei:

Lenke til kommentar

jepp army airsoft er norsk.

 

de har gode priser og gir du dem litt tid kan de skaffe alt som er å skaffe i HK butikker

 

problemet er litt lang vente tid hvis de ikke har det inne akurrat da, også er de noen ganger litt treige med å svare på mail(andre ganger er de veldig raske) har selv fått svar 5 min etter jeg sente spørsmål de svarer også noen ganger på lørdager og selv på søndager.

har sent de spørsmål om hva de skal ha for en ca XM177 E2, da jeg har lyst på den,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...