Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Så bare det var endel som hadde hagle + pistol på videoen, ville tro det var endel bedre å ha mp5/p90 lignende våpen i stedet, både med tanke på amo mobilitet.

 

Jo mer jeg leser på denne tråden, og jo mer jeg ser av filmer/hjemmesider med milsim osv, jo mer tror jeg at det blir airsoft på meg i løpet av våren. Ser ut som at dere har det mye mer gøy enn vi som driver med painball. Blir liksom så blod seriøst fort med painball + det kreves endel for å ordne bane, gass mm. Kostnader i kuler er også en annen faktor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, hvordan byttet du pakning inne i magasinet? Er virkelig ikke flink med sånt...

7642032[/snapback]

 

 

Jeg vet ikke helt hvordan ditt ser ut, men hvis du tar ut gass patronen så kan du se at det er en slags tupp som stikker hull på tuppen av patronen.. Ivertfall på det magasinet jeg hadde så kunne jeg skru ut hele den dingsen der (:p) også falt bare resten ut egentlig, men siden ditt lekker fra toppen så vet jeg ikke hvilken pakning det er snakk om..

Prøv å spray med silikon ned i hullet der gassen kommer ut..

Lenke til kommentar
Så bare det var endel som hadde hagle + pistol på videoen, ville tro det var endel bedre å ha mp5/p90 lignende våpen i stedet, både med tanke på amo mobilitet.

 

Jo mer jeg leser på denne tråden, og jo mer jeg ser av filmer/hjemmesider med milsim osv, jo mer tror jeg at det blir airsoft på meg i løpet av våren. Ser ut som at dere har det mye mer gøy enn vi som driver med painball. Blir liksom så blod seriøst fort med painball + det kreves endel for å ordne bane, gass mm. Kostnader i kuler er også en annen faktor.

7644985[/snapback]

 

vel hagle er den del av sibo spill, man behøver ikke ha det beste, i spillet var det også dører som bare kunne åpnes med hagle så de var nødvendige for å spille.

 

og ja, i terorien er airsoft billigere enn paintball, da våpen, ammo osv er billigere og du kan spille i mange år med 3000kr, med mange blit bitt av airsoft basillen og bruker mangfoldige 10 000 og over 100 000 også

Lenke til kommentar
Så bare det var endel som hadde hagle + pistol på videoen, ville tro det var endel bedre å ha mp5/p90 lignende våpen i stedet, både med tanke på amo mobilitet.

7644985[/snapback]

På slikt innendørs sibo er det faktisk fin-fint å løpe rundt med kun en pistol. Man får maksimum mobilitet uten å gå på bekostning av noe særlig annet fordi avstandene er så små. Mange har benyttet anledningen i OAGS til å å springe rundt med litt andre våpen enn det man vanligvis gjør.

Dog er en det én ulempe med GBB og det er at man går rimelig fort tom for gass når man bruker det som main..

Endret av Vice
Lenke til kommentar
og ja, i terorien er airsoft billigere enn paintball, da våpen, ammo osv er billigere og du kan spille i mange år med 3000kr, med mange blit bitt av airsoft basillen og bruker mangfoldige 10 000 og over 100 000 også

7648297[/snapback]

 

Joda, men i utgangspunktet trenger man ikke fult autentisk SWAT gear for å spille, om jeg er "terror" i et counterstrike spill f.eks, er det jo ganske mye rart man kan velge å gå med.

 

Såklart bør man sikkert ha en uniform av et slag i en milsim situasjon, men vi får se, utrolig hva man får tak i billig via auksjon og utsalg.

 

Ser ut som at nærmeste alternativ for meg er Gjøvik milsim, noen her som spiller der? Evt har vært borti dem noe? Ut fra websiden driver de hovedsaklig med milsim, men lurer på om det er vanlig å prøve andre former for spilling også. Får vel kanskje bare sende dem en mail en dag.

Lenke til kommentar

Jeg kontaktet Sandefjordpaintball angående softgun'en som lekker gass, men de tok ikke inn Co2 baserte pistoler. Er det noen som kan hjelpe meg? Send meg gjerne PM hvis du vil hjelpe, for det går an å fikse pistolen, problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan :p Send meg også PM hvis du vil kjøpe :)

 

-

Martin :)

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Jeg kontaktet Sandefjordpaintball angående softgun'en som lekker gass, men de tok ikke inn Co2 baserte pistoler. Er det noen som kan hjelpe meg? Send meg gjerne PM hvis du vil hjelpe, for det går an å fikse pistolen, problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan :p Send meg også PM hvis du vil kjøpe :)

 

-

Martin :)

7656400[/snapback]

 

 

Altså, se her..

Per i dag så er det veldig mange klubber som er medlem av NASF (Norges Airsoft Forbund), og de er ikke så veldig glad i CO2 baserte våpen, særlig ikke sidearms..

Derfor tror jeg også du vill finne det litt vanskelig å få hjelp med pistolen din, da det ikke er så utrolig mange som har en..

 

Men det du kan gjøre er å spørre på et forum der airsoftere fra hele verden samles:

http://www.arniesairsoft.co.uk

 

Jeg tror du ivertfall har en litt større sjangse for å få hjelp derfra..

Lenke til kommentar
Har en kamerat som også har sigma co2 ettellerannet og den funker heller ikke helt knall

7657719[/snapback]

 

Du skal ivertfall være heldig hvis du får en sigma som funker optimalt, ofte er hopupen fucka eller så knekker det to tagger inne i sleiden der elns..

Det en del andre gjør er at de skrur patronen i for hardt så en pakning ryker (som en person gjorde med min :mad: ). Men det er lett å få fiksa, dog du må bestille en pakning fra HK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...