Gå til innhold

Post bilder av deres båter her !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der er det bare å prøve og feile som fungerer ja ;)

Tilt den så langt opp som du syns virker greit..

Begynner den å hoppe, så gjør du som eiv880 sier, og tar den ned et hakk, prøver igjen å igjen til du finner hakket før den begynner å hoppe... (blir da bedre å kjøre, ligger bedre og støere i plan og drivstofforbruket går ned pga lavere motstand = mindre vann å flytte for motor ;) )

Lenke til kommentar

Har prøvd å tilte den litt forskjellig ja, men med kun én person i båten har den lett for å begynne å hoppe på hakk nr. 2 nedenfra. Nå står den på hakk nr. 1 nedenfra.

 

Er det derimot flere i båten, pleier jeg å sette den et hakk eller to opp.

 

Det hjelper litt å sette tanken frem (rekker bare frem på siden av rattet), og sette seg godt frempå førersetet. Jeg skal eksprimentere litt i sommer.

 

:)

 

Det at båten har lett for å slippe vannet i sving (f.eks når man skal snu båten i god fart), har det med tilt å gjøre?

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

nederste hakk du meina? eg har min på nest opperste hakk, går best der.

hvis eg tar den noke lenger ned ploga bauen i sjøen, på opperste hakk ligger den og slår forsiktig opp og ned på vanet :) einaste minuse er at den får luft på propellen i svingane, deffor har eg bestilt meg en stålpropell som er mer motstands dyktig mot luft og "spinner" ikkje so lett..

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle legge ut info om min båt..

I første omgang uten bilder, da den er nyinnkjøpt og ennå ikke på vannet :p

Men dreier seg altså om en Zodiac Yatchline Deluxe 420 RIB 2000 mod, med Mercury 40 hester 4-takter..

Venter fortsatt på puter til denne, da de gamle ble stjålet. Den er hvit, og jeg kommer med bilder veldig snart.

Lenke til kommentar

Er ny på båt-delen av forumet, og kan vel begynne med å poste bilder av flåten min, bestående av tre båter :p Jeg har ikke betalt for noen av de, så formellt sett er de forsåvidt pappas (og mammas), men det er jeg som bruker båtene mest, så ;)

 

1999 Wellcraft Excel 21 SL med Mercruiser 3.0L Alpha One hekkaggregat. Har nå akkurat satt båten ut på vannet med splitter ny kalesje.

 

mai018.jpg

 

mai023.jpg

 

31-05-05_1746.jpg

 

1992 Rana 15 med 25hk Nissan, aka. "Hyttebåten"

 

Grimstad007.jpg

 

1988 DUAL gummibåt med 15hk Yamaha kun gått 3 sesonger. Har ikke noen bilder av den, men den er rød, har tredørk og er vel omtrent 10-12 fot.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg får litt over 20 knop på den. Har aldri målt den.

 

Litt flere bilder (klikkbare selvfølgelig):

 

såg ut som motoren din var tilta ganske longt ned, hvurdert og tilte den litt opp, ett hakk eller to?

Han har vel sikkert en ganske god aks da :p ... Jeg skal prøve å få tatt bilde av båten min snart...9fot terjesen med 25hk på hekken (ikke testa enda..) Bildet kommer snart, jeg har bare netopp formatert og har mistet alle bildene (ja, jeg vet det med bacup og sånt :p )

Lenke til kommentar
finn den opperste!

Men Saaben var den finaste, :p du har vell tilfeldig hvis ikkje lagt ut bilde av den på stcn før? hehe

Tja.. kan kanskje hende har vist et lite bilde av den, jo.. Men nå er jo ikke Estate, Steel Grey, Vector og Alu39 felger den aller mest uvanlige kombinasjonen heller..Så kan hende er noen andres du har sett.. Heter forøvrig det samme på STCN, men nå tør jeg ikke fortelle at jeg har kjøpt meg egen bil siden det ble en ævdi *skamfull*.. Men tilbake til topic :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har også et bilde av båten vår. Det er familiens båt, men jeg poster likevel som jeg ser flere har gjort. Har ikke mer enn et bilde, men det får heller være.

Kommer med flere snart, ettersom vi skal på tur i dag.

 

Uansett, her er det ene bildet jeg har for nå.

post-194-1118410916_thumb.jpg

Endret av Phone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...