Gå til innhold

Post bilder av deres båter her !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk. Vi er veldig stolte av den. :)

 

Båten fikk mye oppmerksomhet i havna og på sjøen. Flere som viste mer enn litt interesse for denne båten. 3 folk spurte om å få komme ombord for å ta en nærmere titt og han ene spurte også om å teste den på fjorden. Veldig artig.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe bilde av ny båten min her nå, men jeg har et av gamle båten. En KMV 320 Dromedille, 88 mod. med Tohatsu 9,9/ 15 07 mod. Gjorde 22 knop. kjørte fra alt av andre båter med 9,9. Alle andre wither, viksunder, gher osv..

 

DSC00280.jpg

 

DSC00194.jpg

 

DSC00183.jpg

Endret av mike93
Lenke til kommentar

den båttypen (uttern s64) kommer kun med innabordsmotorer. siden vi forholdsvis lenge har hatt et åpent øye rundt den båten bestemte vi oss raskt når gamle yamarin'en skulle vekk.

 

vår er med 210HK diesel og bravo-three duo-propeller. dieselmotorer er som kjent slitesterke og prisen på drivstoff er litt hyggeligere enn bensin.dog har dieselutgaven en liten bakdel. den koster nemlig 100000,- kroner mer enn den andre bensinutgaven med 220HK.

ytelsen er den samme,men dieselmotoren holder lenger og literprisen er mindre. det vi før måtte betale 1200kr for ved påfyll av bensin får vi nå for omlag 800kr grovt regnet.

 

for dem som har sansen for denne båten anbefaler jeg at man velger max motorstørrelse når man kjøper. enten den gamle bensin 191Hk eller den nye 220Hk, eller den største dieselmotoren på 210HK.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 9 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Hydrolift R20, 150hk EFI. 62knop atm.

nosecone, powerlift og cleaver er bestilt, håper på noen knop til

post-102392-1244650435_thumb.jpg

 

Har skrevet om båten tidligre også.

 

Har en R20 med 2.4 Efi Offshore, med nosecone, og Ballistic 4 blads propell. Husker ikke helt størrelse men mener det er 14*25 som står på nå. Kjørte med 15*25 tidligre, men fordi det er gjort såpass med motor for å tyne ut ekstra krefter til toppfart har dette ført til at dreimoment på lavt turtall ble så dårlig at vi slet med å få båten i plan med 2 personer i.

 

Tidligre hadde vi Powerlift, men denne ble fjernet og motor plassert i optimal posisjon fordi den førte til at motor hang lengre ut bak, noe som førte til at båten fikk en horribel vektfordeling på grunn av uthenget og liftens vekt. Båten ble bedre å kjøre på stort sett alle områder.

 

Interiøret er hvitt med hvite Classic Cobra bilstoler med nakkestøe på framseter. Racing ratt med ståleiker. Instrumentpanel med pyrometer som hovedfokus. 160L Syrefast Bensintank. Elektrisk lensepumpe, Brannslukker, Drivanker, Kompass og Gasspedal.

I tillegg har båten Ballasttank i front, med fyllespak på passasjerside, og STOR utslippsspak mellom framseter.

 

Det som muligens skal bli gjort etterhvert er å lage hanskerom på passasjerside, og en plass å legge sjøkart.

 

Toppfart med gamlepropellen fant vi aldri ut, men mer enn 80knop er det helt sikkert, da det fortsatt var en del turtall igjen, og at båten har gjort over 80knop med den propellen før vi kjøpte båten og overhalte motoren med nye sylinderforinger og stempler++. Med nye propellen har vi kun kjørt en prøvetur, hvor vibrasjonsdemperen i propellen røyk. Men den gjør nok nermere, om ikke over 80knop med den også, da det er like mye stigning på propellen. Høyeste hastighet med meg som fører har så langt vert 72 knop med en 5blads propell med for mye stigning som også var for liten til å gå noe fortere.

 

Bilder kommer hvis jeg fortsatt har de på pcn etter harddisk krasj med noe uheldig gjenoppretting.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Legger ut et bilde av en gammel holk som jeg og broderen kjøpte høsten 2010.

Båten er en 1979 mod Fletcher Arrowbeau 170 med en 1985 mod Johnson 70 VRO(VRO var utkoblet lenge før vi kjøpte båten)

Første båten vi har hatt så jeg ser fram til en del moro i sommer.(Med unntak av robåt med påhengsmotor)

Sjøsatte(eller blir det vannsatte når det ikke er på sjø :) ) for snart to uker siden og er godt fornøyd så langt.

 

post-13239-0-25645900-1310251231_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...