Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor øker upload


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

testa linja mi i england så ikke helt til å stole på men fikk da

Direction

Actual Speed

True Speed (estimated)

 

Downstream 2029 Kbps (253.6 KB/sec) 2191 Kbps (inc. overheads)

Upstream 210 Kbps (26.3 KB/sec) 226 Kbps (inc. overheads)

 

har 2 mb fra telenor

 

så jeg er fornøyd jeg

Lenke til kommentar
Håper dette stemmer tok speed test i helgen, fikk 2040 å 198 skal ha 2048 å 256 alt for dårlig upload ! dette burde de gjøre noe med  ;)

Hehe, den gode gamle overhead missforståelsen - du har akkurat den nedstrøms hastigheten du betaler for, og for høy oppstrøms :)

for høy upload ? ehh..han fikk jo 198 av 256..ser på det som for lite jeg. bomma litt der du :tease:

Lenke til kommentar

hehee, telenor meg her og telenor meg der... stusser faktisk litt på at såpass mange som poster her har vært svimete nok til å velge Telenor av leverandør på uansett produkt.. Imho har telenor bare ett produkt som er brukandes (utenom mobil greiene da), og det er Telenor Mini, som koster 9,- mer enn å ikke ha telefon når man har adsl linje pr mnd, og da kan funke som backup linje om iptlf leverandøren går konken eller nettet av en eller annen grunn ikke skulle virke..

 

men men.. siter nå her og putresurfer med min 8032/640 linje jeg, som laster med ca 800 KB/sec og koster 495,- pr mnd. :D

 

Høy upload trenger man om man f.eks skal share stuff med andre, eller har flere i huset som er på nett samtidig f.eks..

 

Eksempel::::

 

Du sitter og babler på ip-tlf (da bruker du ca 100kbit)

Så sitter småfanten å laster ned tvilsomme saker på p2p og sharer minimum (da bruker han ca 80kbit vil jeg tro)

Så peiser kanskje jente i huset avgårde noen feite mailer med helgas digital bilder samtidig som hun chatter på msn og sharer 15 bakgrunner i minuttet og generell surfing.. (10-200kbit)

Kona banner og steiker fordi dattera har tatt pc'en , så hun bruker 0kbit

 

totalt blir det her da ca. 200-400 kbit utgående på en helt vanlig tirsdagskveld.. Så kan du spørre deg selv, hva som skjer med telefonsamtalen din (såfremst du ikke har QOS på den da) når du har 300kbit utgående på en 128kbit linje fra telenor..

 

Jo, det hakker , og klipper, og bryter, og blir bare sorgen.. og du ringer Telio eller hvem du nå har ip-tlf fra, og bruker grov kjeft fordi de leverer bare skjit... mens det egentlig er linja fra Telenor som er dimensjonert for internett bruk i år 2002 , ikke 2005 som vi er i nå...

Endret av Fungus
Lenke til kommentar
hehee, telenor meg her og telenor meg der... stusser faktisk litt på at såpass mange som poster her har vært svimete nok til å velge Telenor av leverandør på uansett produkt

*reise seg opp*

"Hei, jeg heter ozelot og var dum nok som valgte telenor."

 

 

Det at telenor setter uploaden litt høyere, bryr jeg meg ikke så mye om, kanskje jeg setter upload på Azureus litt høyere, men det endrer ikke planene om å skifte så fort NGT kommer til bygda(på egen sentral).

 

Når jeg vært gjennom en periode med bare tull hos de, og nå fikk jeg nettopp en renging på minus 2300,- ca.

Du kan spørre deg hvorfor, og jeg spør tilbake, for telenor er fantastiske til å lage papirrot.

 

Og med hastigheten de klarte å rulle ut den forrige hastighets-økningen, så tror jeg på nissen og håper vi får det til jul.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
hehee, telenor meg her og telenor meg der... stusser faktisk litt på at såpass mange som poster her har vært svimete nok til å velge Telenor av leverandør på uansett produkt

til dere som sutrer over telenor så får dere tenke dere om siden de andre selskapene ikke gidder /har penger til å bygge ut de små sentralene som telenor bygger ut men kommer hoppende etter nå det er klart i sentralen.

satt og venta 1 år mens de byggde rundt oss her jeg bor , men var taknemlig for at de kom , satte oss opp på liste til firstmile ,og som de sa at er det flere en 50 så bygger vi ut , vi venter enda, ogv det er 350 her som ar adsl via telenor , bluecom og tele2.

 

skulle man bare tenke penger så er svaret greit , det er IKKE lønnsomt og bygge ut norge , bare byene

 

så vær glad for at man får i det hele.

ps: bor ikke i noen by

 

og ja jobber på telenor supporten

Lenke til kommentar
til dere som sutrer over telenor så får dere tenke dere om siden de andre selskapene ikke gidder /har penger til å bygge ut de små sentralene som telenor bygger ut men kommer hoppende etter nå det er klart i sentralen.

Nåja, Telenor er dyktige til og hoppe etter de også.....

Hvis du sammenligner utbyggingen til små lokale selskaper med utbyggingslistene til Tn så ser du at TN gjerne finner ut at området ble lønnsomt så fort noen små lokale prøver og skaffe et tilbud. dessverre er dette litt ødeleggende fordi endel tørr rett og slett ikke prøve fordi Tn ofte tar store deler av det kundergrunnlaget som de små er avhengige av for og overleve. Og for jara spiller det vel absolutt ingen rolle hvem som selger linjene til sluttbruker enten det er Online eller f.eks Tele2.

Lenke til kommentar
Og for jara spiller det vel absolutt ingen rolle hvem som selger linjene til sluttbruker enten det er Online eller f.eks Tele2.

tja men jara bygger ikke ut sentralene og venter på at noen skal bruke linjene da , det må være noen som står klare til å leie

 

+ å dekke deler av utbyggingen.

la oss si at en sentral koster tja 300000 å bygge ut og det er 30 hustander som vil ha adsl , trenger jo ikke master i matte for å skjønne at dette ikke er lønnsomt + drifting av sentralen , systemer , montører , oppgraderinger , da blir det ikke igjen mye penger da.

 

som jeg sa , jeg jobber i telenor og vi må oxo leie linjene av jara på lik linje med de andre , men det må jo være et kundegrunnlag der da.

 

så når vi eller tele2 eller ymse skal ha adsl i en sentral så koster dette isp extra

 

du må oxo ha et støtte app bak som passer på alt , ink leveranser , faktura , support ,salg marked , osv

 

dette koster

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Høres bra ut det her. :)

Særlig siden jeg fikk ADSL i dag 4 dager føre sentralen egentlig skulle bli bygd ut og ca 20 kB/s raskere enn det som blei bestillt.

 

Fikk veldig god ping på MTAVC med 704/128

Lenke til kommentar

Fungus: Kanoninlegg! :thumbs:

 

agvg: Finnes plenty eksempler på det du sier her til lands, der kraftselskaper i samarbeid går inn for å bygge ut f.eks. trådløse soner og så fort disse kommer med et tilbud er Telenor inne og bygger ut sentralene for ADSL. Det sier seg selv hva man velger når man får valget mellom 400/400 til 990,- eks. mva. i måneden (4950,- eks. mva. i etablering, 3 års binding) og Telenor ADSL 704/128 til 349,- inkl. mva. i måneden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...