Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor øker upload


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tviler litt på denne økte hastigheten. For 3 uker siden var jeg i kontakt med Telenor (har ab. derfra idag) og ba om høyere upload og truet med å gå over til Direct Connect. Jeg fikk da til svar at det kunne de ikke gjøre, men jeg fikk tilbud om rabatt etc. for at jeg skulle fortsette hos Telenor.

Lenke til kommentar
tja men jara bygger ikke ut sentralene og venter på at noen skal bruke linjene da , det må være noen som står klare til å leie

Selvsagt er Jara avhengig av at det er et kundegrunnlag med mindre de ikke blir sponset av kommunene e.l.

Men prisen pr port på ADSL har nok sunket dramatik, samt at xDSL er nok eneste mulighet for og tjene penger på kobbernettet i fremtiden.

Lenke til kommentar
Jeg tviler litt på denne økte hastigheten. For 3 uker siden var jeg i kontakt med Telenor (har ab. derfra idag) og ba om høyere upload og truet med å gå over til Direct Connect. Jeg fikk da til svar at det kunne de ikke gjøre, men jeg fikk tilbud om rabatt etc. for at jeg skulle fortsette hos Telenor.

trusler hjelper lite da vi ikke kan la enkelte få bedre opp hastighet , vi kjøper et prod vi på lik linje med alle andre lev , pakker og da kan vi ikke gå inn på enkelt abb og sette opp hastigeten .

Lenke til kommentar
hehee, telenor meg her og telenor meg der... stusser faktisk litt på at såpass mange som poster her har vært svimete nok til å velge Telenor av leverandør på uansett produkt.. Imho har telenor bare ett produkt som er brukandes (utenom mobil greiene da), og det er Telenor Mini, som koster 9,- mer enn å ikke ha telefon når man har adsl linje pr mnd, og da kan funke som backup linje om iptlf leverandøren går konken eller nettet av en eller annen grunn ikke skulle virke..

 

men men.. siter nå her og putresurfer med min 8032/640 linje jeg, som laster med ca 800 KB/sec og koster 495,- pr mnd. :D

 

Høy upload trenger man om man f.eks skal share stuff med andre, eller har flere i huset som er på nett samtidig f.eks..

 

Eksempel::::

 

Du sitter og babler på ip-tlf (da bruker du ca 100kbit)

Så sitter småfanten å laster ned tvilsomme saker på p2p og sharer minimum (da bruker han ca 80kbit vil jeg tro)

Så peiser kanskje jente i huset avgårde noen feite mailer med helgas digital bilder samtidig som hun chatter på msn og sharer 15 bakgrunner i minuttet og generell surfing.. (10-200kbit)

Kona banner og steiker fordi dattera har tatt pc'en , så hun bruker 0kbit

 

totalt blir det her da ca. 200-400 kbit utgående på en helt vanlig tirsdagskveld.. Så kan du spørre deg selv, hva som skjer med telefonsamtalen din (såfremst du ikke har QOS på den da) når du har 300kbit utgående på en 128kbit linje fra telenor..

 

Jo, det hakker , og klipper, og bryter, og blir bare sorgen.. og du ringer Telio eller hvem du nå har ip-tlf fra, og bruker grov kjeft fordi de leverer bare skjit... mens det egentlig er linja fra Telenor som er dimensjonert for internett bruk i år 2002 , ikke 2005 som vi er i nå...

Jeg er en av de stakkerslige som ikke kunne velge noe annet enn telenor på tidspungtet, og er bindt til 1 år.

Vi har da 704\128 linjen og ip-tlf :blush: Ikke helt greit nei, og det kunne vært greit med den 9 kroners abn som en backup når Telio melder seg ut ;)

Sjekket her. under Telenors sider, og der koster MINI abn. 89 kr i mnd, hvor oppgir jeg at jeg også har Telenor ADSL og får det til 9 kr i mnd.?

Dette kan faktisk bli redning til Telenor øker uploaden, noe som kan ta sin tid ;)

Lenke til kommentar

Fint hvis dem øker uploaden. PÅ tide! Hvorfor klager folk slik på telenor? For meg har det funket ganske bra, linja har ikke vert ned en eneste gang. Eneste jeg har å klage på er uploaden i forhold til andre isper. Men jeg skal ikke klage for mye, betaler bare 79,- måneden for linja resten tar firmaet

Lenke til kommentar
har rimelig sikre kilder på at Telenor kommer til å

øke uploaden på linjene sine innen kort tid (påske).

 

De som har 128 får 256, og de som har 256 får 448 eller no.

 

JESS:::::::

Telenor suge!!! skift heller til nextgentel, der er uploaden høyere....

Endret av Snowface
Lenke til kommentar
har rimelig sikre kilder på at Telenor kommer til å

øke uploaden på linjene sine innen kort tid (påske).

 

De som har 128 får 256, og de som har 256 får 448 eller no.

 

JESS:::::::

Telenor suge!!! skift heller til nextgentel, der er uploaden høyere....

jeg har Telenor, men ville aldri tatt sjansen på å miste den gode kundeservicen bare for å få litt høyere uthastighet.. dessuten får jeg skattefordel på 49% :cool:

Lenke til kommentar
Om telenor øker upload, gjelder dette for gamle telenor avidi også, (canal digital nå )? *håpe*

 

edit: glemte den lille men viktige------------?

Om det skal tilbys ip-telefoni gjennom kabel så vil jeg tro at Avidikunder med lavest uthastighet (128kbit, 256kbit?) vil få økt uthastighet.. Noe annet hadde fort blitt ustabilt for telefonforblindelsen

Lenke til kommentar
for høy upload ? ehh..han fikk jo 198 av 256..ser på det som for lite jeg. bomma litt der du :tease:

Telenor kompenserer for 15 % overhead i nedstrømshastigheten, ved nettop å legge til 15% høyere båndbredde enn det du faktisk har bestilt. Dette for å slippe klagestorm fra forbrukere, som mener de har krav på nettohastighet ;)

 

Altså: Du bestiller 1024/256, og får faktisk 1178/256. Legg merke til at det ikke kompenseres for de samme 15 %'ene ved oppstrømshastighet (langt færre kunder bryr seg om hastighet opp).

 

ALtså:

 

1178 - 15% = 1024

256 - 15% = 218

 

Det er med andre ord dette du har bestillt.

 

http://www.dagbladet.no/dinside/2001/09/13/281640.html

http://www.digi.no/php/art.php?id=66183

 

Joda, jeg innrømer at 198 er lavere enn 218, men ikke så ille, er det vel? I og med at han får godt over det han har betalt for i nedstrømshastighet.

 

Hvem var det som bomma? :tease:

Lenke til kommentar

har hatt 3 forskjellige adsl leverandører, og eneste jeg har vært fornøyd med er Telenor, dessuten har jeg 2mbit/256 til 409,- inkl straffegebyret for at jeg ikke har telefon. Vurderte å skifte til NGT, men så mye skitkasting som det er om kundeservicen demmes så gidder jeg ikke. Spes ikke siden dem øker uthastigheten nå.

 

Sitter mer på gjerdet å lurer på om jeg bare skal droppe adslen til fordel for 3g og ha breibånd med meg uansett hvor jeg drar..

Lenke til kommentar

Kanskje andre er mer interessert i høyere opphastighet enn ned? Ettersom man sender en god del informasjon når man bruker linja til spilling så er jo opphastigheten ganske viktig... Synd at ikke alle leverandørene har tilbud overalt... Ganske trasig for oss som bor på forblåste drittplasser... Telenor er vel ikke den leverandøren som er mest oppdatert innen nyeste teknologien sånn sett, og tilbyr jo heller ikke den beste hastigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...