Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg tenkte å utnytte dere NTNU-studenter litt.. Jeg går VG3 nå, har realfag - fys, matte r2, ikt. Snittet mitt er litt i underkant av 5,0. NTNU har et godt rykte på seg, spesielt siv.inglinja. Lyst å ta noe innenfor siving, men har virkelig ikke peil hva jeg skal velge. Foreløpig har jeg lagt inn en søknad med det høyeste poengkravet øverst egentlig - indøk øverst osv.

 

Har dere noen spesielle dere vil anbefale mtp framtidige jobbmuligheter, lønn osv. Studere kjemi, fysikk, matte er utelukket

 

 

takk

Lenke til kommentar
Hei! Jeg vurderer å søke på kjemistudiet på NTNU eller UiO når jeg er ferdig på vgs (skal begynne i 1 nå til høsten), men er usikker på hvilket univesitet som har det beste "opplegget". Er det noen her som går på NTNU kjemi og kan fortelle noe om det?

I'm your man, eventuelt LarsP eller Potitius :)

Lenke til kommentar

Hm. Hvordan er det om sykdom gjør at man må avbryte studiene - er det mulig å få utsatt studiene slik at man kan fortsette der man slapp når man er frisk igjen? Har falt helt av øvingsopplegget nå i 2.semester og ikke vært på mer enn tre forelesninger totalt. Regner med det er rådgiver ved fakultetet jeg må høre med for slikt?

Lenke til kommentar
Hm. Hvordan er det om sykdom gjør at man må avbryte studiene - er det mulig å få utsatt studiene slik at man kan fortsette der man slapp når man er frisk igjen? Har falt helt av øvingsopplegget nå i 2.semester og ikke vært på mer enn tre forelesninger totalt. Regner med det er rådgiver ved fakultetet jeg må høre med for slikt?

 

Jeg mener det er slik at du iallefall kan ta inntil ett års pause fra studiene og fortsette der du slapp etter det. Det kan godt være at du kan få mer utsettelse om du har sykemelding, jeg er usikker på hvordan reglene er der.

 

Jeg har forøvrig et spørsmål: Noen som har tips til en god og billig frisør i Trondheim?

Endret av hallgeirl
Lenke til kommentar
Hm. Hvordan er det om sykdom gjør at man må avbryte studiene - er det mulig å få utsatt studiene slik at man kan fortsette der man slapp når man er frisk igjen? Har falt helt av øvingsopplegget nå i 2.semester og ikke vært på mer enn tre forelesninger totalt. Regner med det er rådgiver ved fakultetet jeg må høre med for slikt?

 

Jeg mener det er slik at du iallefall kan ta inntil ett års pause fra studiene og fortsette der du slapp etter det. Det kan godt være at du kan få mer utsettelse om du har sykemelding, jeg er usikker på hvordan reglene er der.

 

Jeg har forøvrig et spørsmål: Noen som har tips til en god og billig frisør i Trondheim?

 

Jeg lurer også på det samme. 2x kredz for den som har fornuftig svar!

Sist gang ble det den midt inne i City Syd, og det ble alt annet en rimelig.

Lenke til kommentar
Hvor kan jeg finne en slik fotoboks til og ta bilder som kan brukes til legg og pass. Helst så nær gløs som mulig.

 

Hos SiT ved enden av stripa kan du normalt tatt passbilde, men akkurat nå har de noe problemer med fargene slik at bakgrunnen ikke blir helt hvit. Men det er sikker ordnet snart.

Lenke til kommentar
Jeg har forøvrig et spørsmål: Noen som har tips til en god og billig frisør i Trondheim?

Berre følg E6 nedover mot byen, til du ser eit gult hus på venstre side av vegen (gått utifrå at du gjekk på den sida av vegen kor kor inngangane til Trondheim Torg er. Det er vel "Annes' Herrefrisør" eller noko i den gata. Heilt grei frisør om du berre vil korte ned, og ikkje noko anna fancy. Gir studentrabatt ja.

Lenke til kommentar
Jeg har forøvrig et spørsmål: Noen som har tips til en god og billig frisør i Trondheim?

Berre følg E6 nedover mot byen, til du ser eit gult hus på venstre side av vegen (gått utifrå at du gjekk på den sida av vegen kor kor inngangane til Trondheim Torg er. Det er vel "Annes' Herrefrisør" eller noko i den gata. Heilt grei frisør om du berre vil korte ned, og ikkje noko anna fancy. Gir studentrabatt ja.

 

Eller så kan du dra til en frisør i Thomas Angells gate. Inn i en passasje ca 100 meter vest for Graffi. Der tar de 150 kroner for en hårklipp. Ulempen er at det stort sett er tyrkiske menn som jobber der, så det blir dårlig med pupp.

Lenke til kommentar
Studere kjemi, fysikk, matte er utelukket

Da kan du glemme å studere sivilingeniør først som sist. Samtlige sivilingeniørretninger har flere obligatoriske matte- og fysikk-fag i løpet av de første årene. Også indøk.

 

EDIT: Eller kanskje du mente at du ikke ville studere linjene kjemi, fysikk, matte? I så fall er vel indøk et godt valg. :p

 

Hm. Hvordan er det om sykdom gjør at man må avbryte studiene - er det mulig å få utsatt studiene slik at man kan fortsette der man slapp når man er frisk igjen? Har falt helt av øvingsopplegget nå i 2.semester og ikke vært på mer enn tre forelesninger totalt. Regner med det er rådgiver ved fakultetet jeg må høre med for slikt?

Snakk med fastlegen din og få en attest. Lever den så til de ansvarlige for faget/øvingsopplegget. Det er utrolig hva man kan få til om man har en legeattest i hånden.

 

EDIT: Nå skjønner jeg at du snakker om å ta det på nytt senere. Det er selvsagt ingenting fra NTNUs side som er noe problem her, men Lånekassen kan være mer vrien i så fall.

 

Jeg mener det er slik at du iallefall kan ta inntil ett års pause fra studiene og fortsette der du slapp etter det. Det kan godt være at du kan få mer utsettelse om du har sykemelding, jeg er usikker på hvordan reglene er der.

Dette er reglene til Lånekassen, og jeg tror ikke det er det han spør etter her. NTNU pleier å være mye mer fleksibel enn som så, så lenge man har legeattest/gyldig fravær. (Hvis det var om å fortsette å ta det samme semester du snakket om da, skal du ta det på nytt senere blir det selvfølgelig mer trøbbel med Lånekassen).

 

Er det fargeprinter tilgjengelig for NTNU-studenter?

Jeg mener vagt å huske at det er en fargeprinter i P15-bygget som man kan bruke til faglige ting. Vet ikke om de har den der fortsatt da. Ellers er vel alternativene egen printer, eller trykkeri (om du er villig til å punge ut). Mulighetene for NTNU-studenter er stort sett printing i gråtoner.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Jeg har forøvrig et spørsmål: Noen som har tips til en god og billig frisør i Trondheim?

Berre følg E6 nedover mot byen, til du ser eit gult hus på venstre side av vegen (gått utifrå at du gjekk på den sida av vegen kor kor inngangane til Trondheim Torg er. Det er vel "Annes' Herrefrisør" eller noko i den gata. Heilt grei frisør om du berre vil korte ned, og ikkje noko anna fancy. Gir studentrabatt ja.

Har klipt meg der et par ganger selv og det er helt kurant. Tok seg mye bedre tid enn på den bortenfor (Ruby elns) og var noe billigere selv om begge har studentrabatt.

Lenke til kommentar
Hm. Hvordan er det om sykdom gjør at man må avbryte studiene - er det mulig å få utsatt studiene slik at man kan fortsette der man slapp når man er frisk igjen? Har falt helt av øvingsopplegget nå i 2.semester og ikke vært på mer enn tre forelesninger totalt. Regner med det er rådgiver ved fakultetet jeg må høre med for slikt?

 

Jeg kjenner en som gjorde det i fjor. Han startet til neste vårsemester igjen.

Lenke til kommentar
Jeg har forøvrig et spørsmål: Noen som har tips til en god og billig frisør i Trondheim?

 

I thomas angels gate har H2 en avdeling med helt nyutdannede frisører. Det koster bare 100 kr nå. Men dere må vær raske. De setter opp prisene etterhvert som frisørene har frisørt folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...