Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dog skal jeg jobbe ved University of Korea til sommeren, så kan sikkert svare bedre på det til høsten.

 

Sommerjobb som student? IAESTE?

 

Ja.

 

Fett! Er det store sjanser for å få jobb når man søker? Bare å sende inn en søknad på nett? Dårlig betalt?

 

Tja, er jo noen jobber som ikke ble tatt da. Men de best populære jobbene er det stor konkurranse om. Bare fra NTNU var det opp mot 300 søkere i år på rundt 80 jobber, og så kan du jo trekke fra de som nesten ingen søker på - og de ingen søkte på. Se www.iaeste.no/jobb.

Lenke til kommentar
Jeg skal bli sivilingeniør, og tenkte jeg skulle gå ved NTNU. Hvor mange poeng må jeg ha for å komme inn på ingeniørstudiene på NTNU?

 

La oss si det er 53 poeng jeg trenger, kan jeg ha 4 tillegspoeng fra vgs og 4 fra militæret/folkehøyskole, slik at jeg trenger kun 4,5 i snitt?

 

Jeg går i første videregående da, så det er noen år til. Tror dere snittet kommer til å gå opp eller ned innen den tid?

Lurte også på en annen ting. Er det slik at det er bedre å gå ut av NTNU med E i snitt, enn å gå ut av UiO med A i snitt?

Lenke til kommentar
Lurte også på en annen ting. Er det slik at det er bedre å gå ut av NTNU med E i snitt, enn å gå ut av UiO med A i snitt?

 

 

Jeg vil si det. Noen bedrifter er nok enige med meg, mens et flertall kanskje er uenige. Jeg vet f. eks om noen bedrifter som bare rekrutterer fra NTNU (og evt UiS).

Endret av wendel
Lenke til kommentar
Tja, er jo noen jobber som ikke ble tatt da. Men de best populære jobbene er det stor konkurranse om. Bare fra NTNU var det opp mot 300 søkere i år på rundt 80 jobber, og så kan du jo trekke fra de som nesten ingen søker på - og de ingen søkte på. Se www.iaeste.no/jobb.

 

Stort sett bare jobber i utlandet? Ræva betalt tenker jeg? Har søknadsfristen gått ut?

 

Hva skal du jobbe med?

Lenke til kommentar
Lurte også på en annen ting. Er det slik at det er bedre å gå ut av NTNU med E i snitt, enn å gå ut av UiO med A i snitt?

 

Om snittet går opp eller ned kommer an på innsatsen din. Men er ikke noe stress å få 5 i snitt på VGS med litt disiplin.

 

Bedre med E i snitt fra NTNU ell A i snitt fra UiO? Kommer jo an på hva du har studert, og hva du mener med "best". Tror det er svært få som har E i snitt fra NTNU, men det kan nok hende at de tjener helt greit likevel.

Lenke til kommentar
Hvordan melder jeg meg ut av Tekna? De luringene har gjort det umulig å finne en enkel måte å melde seg ut på på siden deres :thumbdown:

Gå inn på "Kontaktinfo", finn en passende medlems-relatert epost-adresse (jeg foreslår den til Medlemskontoret), og send en epost hvor du sier at du vil melde deg ut, med fullt navn (og helst også medlemsnummer). Hvis de er noenlunde seriøse, er de nødt til å melde deg ut uten spørsmål i så fall.

 

EDIT: Og hvorfor vil du forresten melde deg ut? :dontgetit:

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Ingen medlemsfordeler. Får heller melde meg inn igjen om PCen skulle ryke.

Hvis du starter en forsikring etter at PCen ryker og påstår at PCen gikk i stykker etter forsikringen startet, er det for ren forsikringssvindel å regne, straffbart, og svært dårlig gjort mot oss som betaler for forsikringen på lovlig vis. :nei:

Lenke til kommentar
Tja, er jo noen jobber som ikke ble tatt da. Men de best populære jobbene er det stor konkurranse om. Bare fra NTNU var det opp mot 300 søkere i år på rundt 80 jobber, og så kan du jo trekke fra de som nesten ingen søker på - og de ingen søkte på. Se www.iaeste.no/jobb.

 

Stort sett bare jobber i utlandet? Ræva betalt tenker jeg? Har søknadsfristen gått ut?

 

Hva skal du jobbe med?

 

Alle jobber fra IAESTE er i utlandet. For hver nordmann som drar til et land kommer det en personf ra det landet til Norge. Ja - frister har gått ut, men det er noen jobber som ikke er tatt på den URLen jeg ga deg. Du drar ikke på IAESTE før å tjene deg rik deg, men får å få en "gratis" ferie i et eksotisk land og en morsom arbeidsopplevelse. Skal jobbe på et universitet med noe sikkerhetsgreier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...