Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg fått tilabake nettet mitt, var ute i 48 timer, så nå vet vi det.

 

Er i gang med undervisning, men jeg kan ikke si at jeg synes det er så kult at jeg må stå opp tidlig for å rekke en forelesning på fredag :p

 

Buhu, jeg starter 08.15 på dragvoll 3 av 5 dager i uka, 10.15 de to andre dagene.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Er det noen i denne tråden som vet hvor arkitekturstudiet holder til i Trondheim, og eventuelt hvilke studentboliger som ligger i nærheten der?

 

:)

 

Bloksberg studentby ligger også like ved. Lerkendal studentby også, men er usikker på om det er bare parboliger eller ikke.

Moholt ligger ikke så langt unnå, går fint ann å gå for de som ikke er så alt for late. Vil tro en plass mellom 15-20 min.

Lenke til kommentar

Da ble det stryk på exphil gitt. Har vanskelig for å tro at svaret mitt var så dårlig at det fortjente en stryk, så jeg har da tenkt å klage. Så ser jeg på NTNU sine hjemmesider at det står: "Du anbefales på det sterkeste å be om en begrunnelse for karakteren før du eventuelt sender inn en klage."

 

Men er det noe poeng i å be om en begrunnelse når jeg likevel har strøket?

Og vil de nye sensorene som skal rette eksamen pga. klagen ha innsikt til den eventuelle begrunnelsen og tidligere karaktern?

Lenke til kommentar

Heisann! Nå som jeg kun har en termin igjen videregående skole, tenkte jeg at jeg skulle undersøke litt om hvilke mulighter som kan passe for meg videre.

 

NTNU er helt klart en av toppkandidatene for hvor jeg skal bevege meg videre! Første linjen som har fanget min interesse er "Industriell økonomi og teknologiledelse". Noen som kan fortelle meg noe mer enn "reklamen" på NTNUs side? Egne erfaringer?

 

NTNUs studiekatalog beskriver studieprogrammet som "krevende", hva ligger i dette (det er tross alt "reklame" for linjen)? Ser også at det er høye krav for å komme inn her (høyere enn medisinstudiene i Norge, med unntak av høstopptak i Oslo, på primærkvoten). Selv satser jeg på å få et snitt på ~5,5 med 4 ekstrapoeng for realfagene, der mine beste fag er matematikk og fysikk. Kan jeg regne med å komme inn? Er linjen så krevende at det vil gå hardt utover alt sosialt liv de neste 5 årene?

 

Bare sleng ut informasjon/tips som kan være til hjelp! Både når det gjelder nevnte linje eller andre som kan passe meg. :)

 

Takk!

Lenke til kommentar
Heisann! Nå som jeg kun har en termin igjen videregående skole, tenkte jeg at jeg skulle undersøke litt om hvilke mulighter som kan passe for meg videre.

 

NTNU er helt klart en av toppkandidatene for hvor jeg skal bevege meg videre! Første linjen som har fanget min interesse er "Industriell økonomi og teknologiledelse". Noen som kan fortelle meg noe mer enn "reklamen" på NTNUs side? Egne erfaringer?

 

NTNUs studiekatalog beskriver studieprogrammet som "krevende", hva ligger i dette (det er tross alt "reklame" for linjen)? Ser også at det er høye krav for å komme inn her (høyere enn medisinstudiene i Norge, med unntak av høstopptak i Oslo, på primærkvoten). Selv satser jeg på å få et snitt på ~5,5 med 4 ekstrapoeng for realfagene, der mine beste fag er matematikk og fysikk. Kan jeg regne med å komme inn? Er linjen så krevende at det vil gå hardt utover alt sosialt liv de neste 5 årene?

 

Bare sleng ut informasjon/tips som kan være til hjelp! Både når det gjelder nevnte linje eller andre som kan passe meg. :)

 

Takk!

 

Inntakskravene vil nok gå ned nå som alle disse ekstrapoengene man før hadde forsvinner. Så det kan godt være at du kommer inn.

De fleste sivinglinjer er nesten like krevende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...