Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Er det så mye som kreves av pcene da ? Hva er det evt som krever maskinvare ? Noen spesielle programmer på bygg etc ?

 

Hmm, naboen min i året som var fikk visst beskjed om at 1280x800 oppløsning ikke var nok pga. noe programvare de skulle bruke i løpet av året, så han måtte pent kjøpe seg ny laptop. Utover det har jeg ikke peiling. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har etter to år på bygg ikke vært borti noe min Dell X1 (1,1GHz ULV Pentium-M, 1280MB RAM) har hatt problemer med å kjøre. Tingen på bygg er at det er mye prosjektarbeid, og da er det et must med laptop når man sitter med gruppa og skal gjøre ting. Man klarer seg sikkert uten, men det må være fryktelig tungvint.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Hvilke linjer er det egentlig som krever laptop?

Bygg, komtek, data, elektro og elektronikk?

 

Det er så vidt jeg vet ingen linjer som heter elektro.

 

Så til spørsmålet: Data, Komtek og elektronikk krever egentlig ikke laptop, men det er greit å ha hvis du ikke vil gjøre programmeringsøvinger på verdens dårligste maskiner (les: IDI sine).

Lenke til kommentar

Man har i realiteten to ferier: Vinter-(ca. 20. desember til 10. januar) og sommerferie (ca. 1. juni - 12. august)

 

I tillegg kommer tiltaksukene om høsten og våren, men da er de aller fleste travelt opptatt med midtsemestereksamener samt diverse innleveringer.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har forstått iløpet av to semestre har vi ikke "ferie". Det kalles forelesningsfri og annet vås. Du vil få opplyst på de emnene du tar om når dette skjer. Det bruker å bli lagt ut en semesterplan som viser hva hovedemne for hver forelesning er. Slik har vi det på historie, ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Er ikke tiltaksuker kun for våren? Kan egentlig ikke huske å ha hatt noen tiltaksuker på høsten.

Jeg har hatt tiltaksuker (dvs èn uke) begge de årene jeg har gått på Gløshaugen. Jeg kan ikke uttale meg om tiden min på Dragvoll, for da hadde vi kun tiltaksår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...