Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvordan "par uten barn" leilighetene er, men standarden på hyblene og leilighetene er ganske greie og området er veldig alright. Busstilbudene er ikke så altfor mye å skryte av når kvelden nærmer seg, men går greit.

 

Miljøet er veldig bra som nevnt, bunnprisen ligger rett ved og man har ett eget hus som har musikk/kino/skjenking som er ganske greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Per dags dato er det ikke ulovlig å laste ned opphavsbeskyttet matriale, bare opp (lovforslaget i fjor gikk ikke i gjennom). Derfor bør man holde seg unna bittorrent hvor man også laster opp til andre. Dessuten er det lett for RIAA og kompani å harveste IP-adresser derfra.

 

I den usiviliserte verden ville man f.eks. brukt RapidShare, men det gjør vi selvsagt ikke i her.

Lenke til kommentar

jeg sitter på studbynett og laster ned mye store filer, linux-isoer osv, og liker at det går fort. derfor har jeg konto hos giganews, der laster jeg ned med rundt 80 mbit/s. i tillegg er jeg litt paranoid og redd for at andre skal finne ut hvilke linux-isoer jeg tester, så jeg laster ned med 256 bit SSL. veldig fornøyd med tjenesten.

Lenke til kommentar
Ellers er Ingeniørvitenskap & IKT en av de få (den eneste?) med helt spesielle krav til PC. Grunnen til dette er bl.a programvare som trenger høy skjermoppløsning.

 

Har du en link til disse kravene? Prøvde å se litt på NTNU sine hjemmesider, men fant ikke stort ut om det der. Hadde vært fint å vite om pc'n jeg har duger.

Lenke til kommentar
Registrerte meg nettopp på Studentweb, og der står at jeg ikke har studierett ved NTNU i år. Satt først hjertet i halsen, før jeg brukte litt logisk tenkning, og konkluderte med at det er fordi svarfristen ennå ikke er utgått? Fikk meg fortsatt en liten støkk der, gitt.

Hva skal du studere?

Lenke til kommentar
Ellers er Ingeniørvitenskap & IKT en av de få (den eneste?) med helt spesielle krav til PC. Grunnen til dette er bl.a programvare som trenger høy skjermoppløsning.

 

Har du en link til disse kravene? Prøvde å se litt på NTNU sine hjemmesider, men fant ikke stort ut om det der. Hadde vært fint å vite om pc'n jeg har duger.

 

Nei, dessverre. Dersom de i det hele tatt finnes på ntnu sine sider, er det alt for rotete der til at jeg klarer det.

 

Dog, du kan kontakte Heine Larsen Nersund, som er studiekontakt for I&IKT, og høre der.

Lenke til kommentar

Jeg har kommet inn på bygg og bestemt meg for å gå for pc-tilbudet til 4800. Noen som vet hvordan man bestiller denne? Er en kontrakt som skal fylles ut og sendes, det er greit. Men noen steder står det at den i tillegg må bestilles på nettsidene til ray-networks, mens det andre steder (blandt annet i kontrakten) ikke står nevnt noe om dette.. Noen som har peiling?

 

Gleder meg i alle fall utrolig til å starte på ntnu nå, bare 8 dager til mattekurset. Mange som skal dit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...