Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Er det noen som helst kjangse for å komme inn på datateknikk for meg som er nr.1 på ventelista?

 

Og, hvordan gjør jeg det - kan jeg både si ja til fysikk og stå på venteliste?

 

Ja - du har en sjanse for å komme inn. Det er sant nok at de ikke etterfyller så mye - men det må vel være sannsynlig at de tar inn èn til.

Nei, det er usannsynlig at han kommer inn. Det forekommer sjelden (aldri?) at noen på ventelisten får tilbud om plass.

 

jzono1: Det går selvsagt an å si ja til Fysikk og stå på venteliste samtidig, men ikke forvent at du skal komme inn.

 

Tenker du da på hvilke bøker man bør ha, eller spesifikt hva som er pensum?

 

Bøker og litteratur pleier være i orden kort tid etter semesterstart. Oppdaterte pensumlister (hva som må leses / forelesninger som må kunnes) senest i oktober / tidlig november.

 

Eller en uke ut i eksamensperioden som vi erfarte før jul.

 

Hvilken bakgrunn har du til å si at det er usannsynlig? Har du jobbet ved opptakskontoret e.l? Jeg tenker bare at fyren er på førsteplass på venteliste.

 

Står fortsatt ved at han har en sjanse.

 

Ingen som har kommet inn på kommunikasjonsteknologi her da ?

Count me in. Begynner du til høsten eller er du allerede student?

 

Går i 2. klasse, skal være studass i ITGK samt Arbeid i Team, og blir sannsynligvis fadder:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken bakgrunn har du til å si at det er usannsynlig? Har du jobbet ved opptakskontoret e.l? Jeg tenker bare at fyren er på førsteplass på venteliste.

 

Står fortsatt ved at han har en sjanse.

 

Hvilken bakgrunn har du til å si at det er sannsynlig? Fordi han er på førsteplass på en venteliste som er overflødig?

 

Praksis fra tidligere år samt informasjon fra opptakskontoret ved NTNU gjør meg rimelig sikker i min sak. Hva bygger du dine påstander på? Synsing?

 

Vi får vente til 13. august og se om fyren er klar for AiT og fylla på Abakus-kjelleren. Den som har feil spanderer semesterkort (buss) på den som har rett? ;)

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
de som har skilt deg ut på mine immatrikuleringer har vært de som kom i dress eller bunad og de som kom i joggebukse og sliten slayer-t-skjorte. spørs vel på hva slags førsteinntrykk du vil gi den nye klassen din:)

 

Kan ikke se for meg noe bedre enn å være seg selv når det kommer til førsteinntrykk?

Lenke til kommentar
de som har skilt deg ut på mine immatrikuleringer har vært de som kom i dress eller bunad og de som kom i joggebukse og sliten slayer-t-skjorte. spørs vel på hva slags førsteinntrykk du vil gi den nye klassen din:)

 

Kan ikke se for meg noe bedre enn å være seg selv når det kommer til førsteinntrykk?

 

klisjékommentar. i og med at de fleste klassene er store, er førsteinntrykket du gir de fleste kun at de ser deg gå opp og ta imot immatrikuleringsbeviset eller hvordan nå seremonien foregår. da er det gjerne bare klærne dine som gir et inntrykk av hvem du er. med en såpass vagt definert kleskode ender du opp med å gi et inntrykk basert på hvordan du tolker "pent kledd", noe som ikke nødvendigvis vil avspeile hvem du er.

Lenke til kommentar
de som har skilt deg ut på mine immatrikuleringer har vært de som kom i dress eller bunad og de som kom i joggebukse og sliten slayer-t-skjorte. spørs vel på hva slags førsteinntrykk du vil gi den nye klassen din:)

 

Kan ikke se for meg noe bedre enn å være seg selv når det kommer til førsteinntrykk?

 

klisjékommentar. i og med at de fleste klassene er store, er førsteinntrykket du gir de fleste kun at de ser deg gå opp og ta imot immatrikuleringsbeviset eller hvordan nå seremonien foregår. da er det gjerne bare klærne dine som gir et inntrykk av hvem du er. med en såpass vagt definert kleskode ender du opp med å gi et inntrykk basert på hvordan du tolker "pent kledd", noe som ikke nødvendigvis vil avspeile hvem du er.

 

Husker det var en nokså søt jente som skulle opp for å hente beviset, og det var rodevis i forelesningssalen. Navnet som ble ropt opp var en utvekslingsstudent fra Island tipper jeg, og de fleste skjønte at det ikke var henne.

 

"Helga Samgöngur", og hun ble helt rød i ansiktet og ristet febrilsk på hodet. Priceless.

Lenke til kommentar
de som har skilt deg ut på mine immatrikuleringer har vært de som kom i dress eller bunad og de som kom i joggebukse og sliten slayer-t-skjorte. spørs vel på hva slags førsteinntrykk du vil gi den nye klassen din:)

 

Kan ikke se for meg noe bedre enn å være seg selv når det kommer til førsteinntrykk?

 

klisjékommentar. i og med at de fleste klassene er store, er førsteinntrykket du gir de fleste kun at de ser deg gå opp og ta imot immatrikuleringsbeviset eller hvordan nå seremonien foregår. da er det gjerne bare klærne dine som gir et inntrykk av hvem du er. med en såpass vagt definert kleskode ender du opp med å gi et inntrykk basert på hvordan du tolker "pent kledd", noe som ikke nødvendigvis vil avspeile hvem du er.

 

Nå går jeg på dragvoll, men førsteinntrykket mitt av folk kom ikke før vi hadde faddergruppene klare. Og da syns jeg en ikke trenger å være formell eller noe sånn, like greit å kle seg sånn som de kommer til å se deg i årene fremover.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke poenget med å på liv og død skulle kle seg opp mindre pent enn gjennomsnittet. Hvis alle tenker sånn så senker man jo bare gjennomsnittet og gjør sakte men sikkert den høytidelige festdagen om til en grå hverdag. Vær heller med på å holde gjennomsnittet oppe på et fornuftig nivå.

Lenke til kommentar

Jeg kan aldri huske at den dagen har vært særlig høyttidelig. Hva er det som skjer egentlig?

 

For en som skal på Dragvoll skjer følgende:

- Du går til Gløshaugen, hører på noen utrolig trøtte taler og ser på trøtte tryner rundt deg

- Du blir pressa inn i en svett buss som kjører til Dragvoll

- På Dragvoll går du til idrettsbygget. Alt er totalt kaos, men til slutt får du en faddergruppe

- Du tusler rundt på Dragvoll uten mening til du møter faddergruppa et gitt sted/tid

- Gruppa avtaler hvor kveldens vors skal holdes, der blir du kjent med de som er på gruppa di

 

Å gå i dress er derfor bare dumt. Kom som du er, vær glad og smil til medstudentene dine. Penklær sier bare at du enten er en tulling som ingen vil snakke med, eller en fyr som har misforstått dagen.

Lenke til kommentar

Kleskode er kanskje også litt avhengig av linje. Noe sier meg den jevne indøker er noe penere kledd enn f.eks den jevne datatekniker?

 

:)

 

KjellV: Det er strengt tatt mer sannsynlig at sjansen hans er 0 < x < 100, enn at den er 0. Det er ren statistikk. Uten å vite noe om vanlig praksis for ventelistesystemet - er han faktisk nummer èn på venteliste. Dvs at dersom det etterfylles bare en eneste en, så er han inne. I tillegg er det mitt inntrykk at vanlig praksis rundt opptak er noe varierende fra år til år, og at det er vanskelig å spå i bakgrunn av tidligere år.

 

Det var min bakgrunn for å si at "han har en sjanse". Rett og slett en sjanse større enn 0, og mindre eller lik 1.

 

Så nei, jeg har ingen grunn til å vite som helst for sikkert - men jeg fikk inntrykket av at du var noe sikrere i din sak mtp hvor bastand du sa det - derfor interessert i om du har bakgrunn i opptakskontoret eller noe sånt.

 

:)

 

Jeg tar ikke buss, har vært klok nok til å komme meg så nærme skolen at det ikke trengs, så kan ikke bli med på det veddemålet gitt. Men en øl på LaBamba kan jeg gå med på:)

Endret av wendel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...