Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra tigertiger.no

TIRSDAG - NTNU BEACH PARTY!

 

STUDENTFEST FEST PÅ TIGER TIGER TIRSDAG 21 AUGUST!

Obligatorisk oppmøte på årets største happening! Den legendariske Studentfesten for NTNU blir i år på Tiger Tiger tirsdag 21/8.

 

DØRENE ÅPNER KL.21.00

FRI COVER TIL KL.24.00

 

Aldersgrense:

18 år i Tahiti & Twist

20 år i Blixen & Bombay

 

Ser ingenting om at det bare er for Dragvollinger der.

Lenke til kommentar
Jeg har begynt på mitt siste år på videregående nå. Jeg har tenkt å studere til neste år, ikke noe militær eller tull.

Jeg driver å lurer på noen forskjellige skoler og linjer.

 

Jeg liker astrofysikk(darkenergy, romferger, stjerner)

Jeg er også en interesse for data(programmering).

 

Så det jeg lurer på er om noen har erfaringer med astro og partikkel fysikk studie på NTNU.

 

 

Hei!

Jeg gikk nettopp ut fra dette studiet, og det er bra greier! Det går fint an å spesialisere seg i astrofysikk, men det blir da rettet mot partikkelfysikk og ikke mot astronomi.

 

 

PS: Jeg vurdere også Mattematikk og Fysikk ingeniør studie.

9325266[/snapback]

 

Du mener siv.ing Fysikk&Matte? Det er også bra, men da blir det nok litt mindre spesialisering og mer bredde. Jobb får du uansett.

 

cb

Lenke til kommentar
Badcom har fest på Ricks i dag jo.. jeg skal dit :) Men det er hawaii-fest på Tiger Tiger også.

9330957[/snapback]

Vors på LaBamba og da eller? :p

Grei nok plass til vors, men er kanskje litt for mange gutter der for min smak :!:

 

Edit:

Spørsmålet forutsetter at du faktisk går datatek, og ikke bare er studass for oss ferskiser på den linja.

Endret av pwnde
Lenke til kommentar

Bare kasta ut en gang i kveld. Pluss masse blodige sår fra å lande på et glass elns på et bord rundt 20 min siden. Jeg er fornøyd. Sist gang ble jeg kasta ut to ganger :p

 

Overrakende bra skrevet ;P

 

edit:

 

Hihi, masse blodige sår. Jeg kan det med å overdrive. Var det noen her som var på beach på tigertiger? Trodde egentlig det kom til å bli kaldt med shorts. Men den gang ei.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Tenkte mer på litt labbing rundt, men det ble heldigvis minimalt med slikt.

 

Jeg blir litt forvirra av ex.phil faget. Men må liksom velge dager og sette opp en ordning selv? Hvordan vet jeg hvilke lærere som har hvilke forelesninger? Står ikke på ntnu-sidene og it`s learning hjelper meg jack shit.

Lenke til kommentar
Tenkte mer på litt labbing rundt, men det ble heldigvis minimalt med slikt.

 

Jeg blir litt forvirra av ex.phil faget. Men må liksom velge dager og sette opp en ordning selv? Hvordan vet jeg hvilke lærere som har hvilke forelesninger? Står ikke på ntnu-sidene og it`s learning hjelper meg jack shit.

9335359[/snapback]

 

Med ex.phil gjør du følgende:

 

Finn ut når seminarene er, og bestem deg for hvilke du skal gå på. Husk å gå med deg 2 seminarer mellom hver semesteroppgave. Vær litt med på seminarene, det er her de går igjennom hva du skal skrive på semesteroppgavene, så det er mye lesing spart å følge godt med her.

 

Skriv godt på semesteroppgavene, sørg for at du står på de 2 første (den siste er som regel litt mer omfattende, evt stoff du ikke har lyst til å lese i det heletatt).

 

Uka før eksamen så leser du over semesteroppgavene, så ser du fort hvilke oppgaver du vil få på eksamen. Da kan du mest sannsyenligvis kutte ut veldig mye av boka. Jeg satset på å få om "de fem store" (sokrates, aristoteles, kant, hume og descartes), og fikk også en oppgave som involverte alle fem. Fikk C på eksamen, og tror jeg leste 30-40 sider i boka :)

 

Ikke gidd å dra på forelesningene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...