Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Alright, da gjør vi det. Takk for hjelpa.

 

Varig adresseendring på postens sider med andre ord?

9219491[/snapback]

 

Jeg bare gikk innom kommunen for å endre den folkeregistrerte adressa. Det er fullt mulig det er flere steder å gjøre det på, men der har du ihvertfall èn mulighet. :)

 

Jeg har forøvrig et spørsmål. Jeg finnes ikke kjent i Trondheim, men har fått en hybel 1,5km unna Gløshaugen. Men det jeg lurer på er avstanden til Trondheim sentrum fra Gløshaugen? Jeg bare lurer litt på om jeg må ta buss, eller om det er sykkelavstand fra hybelen til sentrum. Hybelen ligger forøvrig sør, og bittelitt øst for Gløshaugen.

9221212[/snapback]

 

1.5 km sør og øst for gløs? Er ikke så alt for mange bakker opp til den da? Kommer jo ann på formen men det er jo ikke lange veien fra gløs til byen, burde gå relativt uproblemtisk å sykle hele distansen på 10 minutt eller mindre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bare gikk innom kommunen for å endre den folkeregistrerte adressa. Det er fullt mulig det er flere steder å gjøre det på, men der har du ihvertfall èn mulighet. :)

9221212[/snapback]

 

Er jo ikke lurt å endre adressen din permanent for da går man vel glipp av reisestipend? Jeg som bor en times biltur fra Bergen får 1800,- per studieår i reisestipend. Bytter jeg folkeregistrert adresse til Trondheim tror jeg reisestipendet blir 0,-

 

Selv har jeg ikke gjort noe spesielt. Har sagt fra til firma jeg vet jeg får post fra, slik at f.eks. post fra banken kommer til hybeladressen min. Bor du i f.eks leilighet 7, Trondheimsveien 14, 7039 Trondheim kommer post til denne adressen frem selv om du ikke har sagt fra til posten at akkurat du bor der.

Lenke til kommentar
Det reisestipendet har jeg null forståelse av. Jeg har folkeregistrert adresse i Sør-Odal (don't ask) og får 100,- i reisestipend.

9222567[/snapback]

Billigste reiserute blir vel haiking. De pengene må til for å dekke en pølsemeny på shell til de du haiker med.

 

Ang. bankbrev og sånt, i mange banker kan du snakke med dem og få dem til å legge inn hybeladressen din som en midlertidig adresse. Da slipper du å registrere nytt bosted og alt sånt. Har klart meg helt fint med å ikke ha meldt inn noen flytting enda, men noen banker og institusjoner (ihvertfall Skandiabanken) insisterer på å bare bruke folkeregisteradressen. I så fall går det vel an å si ifra hjemme at det kommer et brev som de a) kan åpne og fortelle innholdet eller b) sende videre opp til Trondheim. Det er bare å krysse ut opprinnelig adresse og skrive på den nye. Til og med rekommanderte sendinger kan man vel få videresendt, såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
En adresse hadde vært fint. Du kan eventuelt benytte deg av karttjenesten til gule sider. Der kan du skrive inn din adresse samt Kongens gt 10 (sånn ca torget) slik at du får en nøyaktig avstand.

9221264[/snapback]

 

Takk. :)

4,5km fikk jeg ut av det - fra Volveveien 14 til Kongens gate 10. Det bør vel gå greit på sykkel vil jeg tro...

 

1.5 km sør og øst for gløs? Er ikke så alt for mange bakker opp til den da? Kommer jo ann på formen men det er jo ikke lange veien fra gløs til byen, burde gå relativt uproblemtisk å sykle hele distansen på 10 minutt eller mindre.

 

Jepp, bør gå greit det da. :)

 

Takk for svarene.

 

Er jo ikke lurt å endre adressen din permanent for da går man vel glipp av reisestipend? Jeg som bor en times biltur fra Bergen får 1800,- per studieår i reisestipend. Bytter jeg folkeregistrert adresse til Trondheim tror jeg reisestipendet blir 0,-

Hmm.. nå har ikke jeg hørt om reisestipend (kanskje noe jeg bør sjekke ut :p). Hovedgrunnen til at jeg endra den folkeregistrerte adressa i første omgang var post som gikk til den adressa jeg var registrert med, og ikke leiligheten min hvor jeg bodde. Men ja, jeg regner med at det er mulig å få banken m.fl. å sende posten til en annen adresse enn den du har i folkeregisteret.

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar
Det reisestipendet har jeg null forståelse av. Jeg har folkeregistrert adresse i Sør-Odal (don't ask) og får 100,- i reisestipend.

9222567[/snapback]

Billigste reiserute blir vel haiking. De pengene må til for å dekke en pølsemeny på shell til de du haiker med.

Hahaha, sant det :!:

 

Ang. bankbrev og sånt, i mange banker kan du snakke med dem og få dem til å legge inn hybeladressen din som en midlertidig adresse. Da slipper du å registrere nytt bosted og alt sånt. Har klart meg helt fint med å ikke ha meldt inn noen flytting enda, men noen banker og institusjoner (ihvertfall Skandiabanken) insisterer på å bare bruke folkeregisteradressen. I så fall går det vel an å si ifra hjemme at det kommer et brev som de a) kan åpne og fortelle innholdet eller b) sende videre opp til Trondheim. Det er bare å krysse ut opprinnelig adresse og skrive på den nye. Til og med rekommanderte sendinger kan man vel få videresendt, såvidt jeg vet.

9223788[/snapback]

Vedkommende som bor på min folkeregistrerte adresse er vel den privatpersonen som har sendt meg mest post opp gjennom tidene ^^

 

Så det funker ganske greit (men selvfølgelig litt irriterende å ikke få viktige dokumenter med én gang).

Lenke til kommentar
Prøver å finne ut ca hvor langt det er fra der jeg skal bo til Gløshaugen. Sååå hvilken adresse er det Gløshaugen egentlig har?

 

Gløshaugveien 10? :wee:

9224304[/snapback]

 

Spørs jo hvor på gløs, høyskoleringen går jo "på kanten" av hele gløs, ellers er det bare å gå inn på ntnu sine sider og finne adressene til de forskjellige byggene. Du kan jo begynne www.ntnu.no/kart.

 

AtW

Lenke til kommentar
Møter bare opp ved hovedbygningen på teknostarten og. Om ikke annet kan dem i alle fall sende meg på rett vei videre. :)

9224360[/snapback]

 

Mandag 13. august skal du IKKE møte ved hovedbygget. Klikk deg inn på sidene for Teknostart. I menyen til venstre velger du den linjen du skal gå. Det vil da komme opp en mer detaljert timeplan, samt informasjon om hvor og når man skal møte 13. august.

Lenke til kommentar

Husk at Teknostart bare er jalla dritt. Ikke gjør så mye innsats - dra heller ut og drikk dere fulle.

 

Hvis dere på bygg får samme oppgave som jeg fikk for to år siden - å finne en empirisk formel for nedbøyning av fritt opplagte bjelker - så er formelen som følger:

 

F L^3 / 4 E b h^3

 

F = påtrykt (sentrisk) kraft

L = bjelkens lengde

E = elastisitetsmodul, typisk 10 GPa for treverk.

b = bjelkens bredde

h = bjelkens høyde

 

Redigert: Skrivefeil i formelen.

Endret av trøls
Lenke til kommentar
Hei,

 

jeg skal bytte linje til høsten og lurer på hva som skjer med fagene som er registrert på studentweb. Jeg har takket ja til studieplassen, men i modusen for bekreftelse av studieplanen står fagene jeg skulle hatt om jeg ikke hadde byttet..

9228849[/snapback]

Du annulerer eksamensmeldingene på de fagene du ikke skal ta eksamen i før 1. november.

 

Nå er det bare 1 uke igjen til vi alle raver rundt lettere bedugget i gatene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...