Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

En jeg bor med hadde ganske langt under ren C i snitt, men kom inn lett uansett. Dere må huskepå at der er USA vi snakker om her - har du råda, har du lov.

 

Som sagt, de har skjerpet opptakskravene. Før var det derimot omtrent helt åpent. "Har du råd, har du lov" stemmer i hvert fall ikke, selv om det er USA. Tror du man kommer inn på MIT, Berkeley osv med D i snitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, begynner på NTNU til høsten (ferdig med vg3 i nå) og har fått tilbud om studentbolig (hybel på Lerkendal). Jeg forstår at jeg må betale leie 2 måneder før jeg begynner/flytter inn, og det er greit. Jeg lurte bare på om det var noe mer jeg burde tenke på/gjøre før jeg skriver under kontrakten? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar

På statistikk-eksamen er det lov å ta med "Et stemplet gult A5-ark med egne håndskrevne formler og notater. Disse finnes i et stativ på veggen i 7. etasje i sentralbygg 2." Har ikke vært og hentet enda, men er dette et rom studenter har tilgang til døgnet rundt? Eller er jeg nødt til å stikke innom  i normal arbeidstid for å få hentet?

Lenke til kommentar

På statistikk-eksamen er det lov å ta med "Et stemplet gult A5-ark med egne håndskrevne formler og notater. Disse finnes i et stativ på veggen i 7. etasje i sentralbygg 2." Har ikke vært og hentet enda, men er dette et rom studenter har tilgang til døgnet rundt? Eller er jeg nødt til å stikke innom  i normal arbeidstid for å få hentet?

Du må trolig innom i normal arbeidstid. I sentralbyggene er mange av etasjene adgangsbegrenset utenom normal arbeidstid, som gjør at du ikke kommer deg inn i gangen fra trapp eller heis uten riktig tilgang.

Lenke til kommentar

På statistikk-eksamen er det lov å ta med "Et stemplet gult A5-ark med egne håndskrevne formler og notater. Disse finnes i et stativ på veggen i 7. etasje i sentralbygg 2." Har ikke vært og hentet enda, men er dette et rom studenter har tilgang til døgnet rundt? Eller er jeg nødt til å stikke innom  i normal arbeidstid for å få hentet?

Hent i normal arbeidstid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz

Har fått tildelt hybel og betalt depositum. Det står at det ikke er betalt, men jeg har allerede fått min første leieregning. Tror dere bare det er systemet som er tregt?

 

I tillegg må jeg få gitt en fullmakt til en jeg skal kjøpe møbler av slik at han kan hente nøklene mine. Har sendt mail til SiT, men ikke fått svar. MÅ en slik fullmakt gjøres på papir?

Lenke til kommentar

Har fått tildelt hybel og betalt depositum. Det står at det ikke er betalt, men jeg har allerede fått min første leieregning. Tror dere bare det er systemet som er tregt?

 

I tillegg må jeg få gitt en fullmakt til en jeg skal kjøpe møbler av slik at han kan hente nøklene mine. Har sendt mail til SiT, men ikke fått svar. MÅ en slik fullmakt gjøres på papir?

Det må du snakke med SiT om. Ring evnt. Det er sikkert bare systemet som er treigt og ikke noe å tenke på.

 

 

Kort spørsmål; Er det lettere å bytte internt mellom siv.ing-linjer, enn mellom realfag (f.eks master i fysikk) og siv.ing?

Du kan ikke ta internbytte lenger, men må søke via samordna opptak, men siv.ing linjer har jo flere fag til felles enn ikke siv.ing linjer. Men det er jo ingenting som stopper deg i å ta opp siv.ing fag mens du tar fysikk.

Lenke til kommentar

Du kan ikke ta internbytte lenger, men må søke via samordna opptak, men siv.ing linjer har jo flere fag til felles enn ikke siv.ing linjer. Men det er jo ingenting som stopper deg i å ta opp siv.ing fag mens du tar fysikk.

Er du sikker på at dette stemmer? Eg fekk tilbud om å søke internbyte til ei anna siving-linje så seint som sist november. Dette gjelder vel og merke ikkje indøk.

Endret av Magnus_L
Lenke til kommentar

 

Du kan ikke ta internbytte lenger, men må søke via samordna opptak, men siv.ing linjer har jo flere fag til felles enn ikke siv.ing linjer. Men det er jo ingenting som stopper deg i å ta opp siv.ing fag mens du tar fysikk.

Er du sikker på at dette stemmer? Eg fekk tilbud om å søke internbyte til ei anna siving-linje så seint som sist november. Dette gjelder vel og merke ikkje indøk.

 

Merkelig, konsensus av det jeg har hørt, og selv blitt fortalt av veiledere de siste to årene er at man ikke lenger kan ta internbytte men må søke via samordna opptak

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...