Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

20+ sider er veldig "basic" på NTNU på eksamener som har noe med tekst. Et eksempel er Systemutvikling der det er både tekst, diagrammer og figurer. Jeg tror jeg leverte opp mot 35 sider totalt på den eksamen jeg tok.

 

Oi, jeg tror ikke jeg fysisk klarer å skrive så mange sider på den tiden ;p Men visste ikke at det var vanlig å skrive så mange sider, nei. Ene matteforeleseren sa at han hadde skrevet 17 sider på en fysikkeksamen en gang (mener jeg å huske), og det var visst veldig mye.. Endret av acquiesce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man rekker opp hånda og får velge antall selv. Jeg pleier å gå fram å hente meg mange ark før eksamen starter...

 

Edit: Sitter og gjør igjennom eksamen i TIØ4120 Operasjonsanalyse. Det er merkelig at kontoen er mye vanskeligere enn den ordinære. Her er det tydeligvis en lærer som har sine meninger om konte. Har ikke mye fint å si om en slik holdning.

Det er ikke uvanlig at konten er vanskeligere enn den ordinære eksamen. Man har tross alt rimelig god tid til å forberede seg til konten. Hvorvidt det er er "rettferdig" er et annet spørsmål, men nå er det vel engang slik at NTNU er tjent med at færrest mulig konter.

 

15-25 ark på 4 timer?

Det spørs veldig på hvilket fag (og person) det er snakk om. Jeg tror aldri jeg har levert mindre enn 10 sider, og aldri over 30. Vanligvis ligger det en plass rundt 15 og 20 tenker jeg. Jeg kjenner dog folk som sjelden leverer mer enn 5 sider.

 

Merk at det lønner seg å alltid begynne på nytt papir dersom en er ferdig med en oppgave. Dette gjør at det er enklere å rette opp i feil i etterkant, siden man har litt plass å skrive på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oi, jeg tror ikke jeg fysisk klarer å skrive så mange sider på den tiden ;p Men visste ikke at det var vanlig å skrive så mange sider, nei. Ene matteforeleseren sa at han hadde skrevet 17 sider på en fysikkeksamen en gang (mener jeg å huske), og det var visst veldig mye..

Du merker fort selv hvilke eksamener man må skrive mye på, men jeg tror snittet mitt pleier som regel å ligge mellom 16-18 sider. Men så er jeg ferdig med "eksamen", siden jeg har kun masteroppgaven igjen. Men vil gjerne ta et "gratis" fag pga jeg ligger bak med 7,5 studiepoeng (hos Lånekassen) etter et år i utlandet der det ble mer party enn skole hehe! Heya Santa Barbara!

Lenke til kommentar

Jeg leverte en gang 22 sider i et fag og strøk. Forstå det den som kan.

 

Jeg er klar over at faget anses som vanskelig. Men, du har ikke noe grunnlag til å hoppe til slike konklusjoner. Jeg tror det hadde vært fult mulig for en motivert person å få en mer enn god nok karakter på en slik eventuell eksamen. Naturligvis krever dette evner utover videregåendematematikken. Ellers takk for svar!

Artig at du snakker om å ikke har grunnlag til å hoppe på konklusjoner. Hvor mange år har du gått på NTNU sa du?

Lenke til kommentar

Ja, det er jo sant. Gutter har vel en tendens til å skrive større enn jenter også, så vidt jeg har lagt merke til :p Det er en stund siden jeg har skrevet lengre tekster for hånd, men tror én maskinskrevet A4-side tilsvarte ca. to håndskrevne sider..

Gutter har vanligvis bedre trening i forarm og håndledd enn jenter.

Riktignok ikke på grunn av håndskriving, if you know what i mean.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg leverte en gang 22 sider i et fag og strøk. Forstå det den som kan.

 

Artig at du snakker om å ikke har grunnlag til å hoppe på konklusjoner. Hvor mange år har du gått på NTNU sa du?

 

Hvor mange år jeg har gått på NTNU har ingen relevans for det jeg spurte om. Det har seg slik at det er fult mulig å sjekke gamle eksamensett på nett. I tillegg ligger hele pensum på nett, så det er ikke noe problem å måle evner mot dette.

 

EDIT: skrivefeil

Endret av sdakotan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig at konten er vanskeligere enn den ordinære eksamen. Man har tross alt rimelig god tid til å forberede seg til konten. Hvorvidt det er er "rettferdig" er et annet spørsmål, men nå er det vel engang slik at NTNU er tjent med at færrest mulig konter.

Ser poenget, og er forsåvidt litt enig. Men jeg har mistanke om at det er mange som tar opp dette faget på hovedeksamen, noe som er forståelig med tanke på hvordan konten er. Folk kommer til å tilpasse seg systemet uansett...

Lenke til kommentar

KULT2201 - IKT og kulturendring

"Et av de mest lærerike og gøyale fagene jeg har tatt, som inneholder blant annet brukerkulturer, memes, perspektiver på kjønn i forhold til teknologi og databruk, dataspill, teorier innen STS osv"

Hva var det vedkommende som lirte av seg det sitatet hadde røyka?

Lenke til kommentar

Hvilken karakter resulterte det i?

En helt fortjent D. Hadde oppgavene vært annerledes kunne det gått bedre. Liker ikke etikk. Poenget var at antall sider skrevet ikke korrelerer med god karakter. Det er innholdet det går på. Måte på hvor mye man kan skrive i slike innførende emner uten at man turer langt fra en rød strek,

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

En helt fortjent D. Hadde oppgavene vært annerledes kunne det gått bedre. Liker ikke etikk. Poenget var at antall sider skrevet ikke korrelerer med god karakter. Det er innholdet det går på. Måte på hvor mye man kan skrive i slike innførende emner uten at man turer langt fra en rød strek,

Man vet man er gløser når man skriver rød strek i stedet for rød tråd... :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...