Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 457 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1019
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Skrevet

Et siste spørsmål. Er det noen som vet hva slags folk som stiller på utdanningsmessene fra NTNU og hvilke linjer de kommer fra? Jeg gidder nemlig ikke dra på utdanningsmesse for å høre hva de gjør på afrikastudier.

Er litt tilfeldig, avhengig av blant annet hvem som faktisk finner ut at den jobben er ledig :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mangler fremdeles sensur i et fag, er det mulig :hrm:

 

Noen kompiser av meg venter fremdeles på sensuren fra et emne de konta i sommer.

 

Story topper, I know.

  • Liker 1
Skrevet

Når jeg som kommende førsteårsstudent søker hybel gjennom SiT, så er det vel ikke noe i veien for å bare pøse på med søknader til en god del av studentbyene? Om jeg får tilbud fra ett sted, så bør det funke greit å trekke eventuelle andre søknader? Kan ikke se for meg at en søknad på noen som helst måte skal være bindende/medføre noe betaling, hvis jeg ønsker å takke nei...?

Skrevet (endret)

Du kan bare søke på 3 studentbyer om gangen igjennom SiT (I prioritert rekkefølge).

 

Men søknad er ikke bindende, nei. Du får kanskje et tilbud om kontrakt (om noen måneder), og først når du har godtatt den er det bindende.

Endret av Matsemann
Skrevet

Hva må man kjøpe inn/ha med seg av ting når man flytter inn på studenhybel?

Man deler jo kjøkken med flere. Har man vannkoker, mikroovn, toastjern, tallerkner, bestikk, glass til felles bruk? Eller er dette noe man må kjøpe selv?

Og når man deler bad og kjøkken, hvem kjøper ting som såpe, vaskemidler, toalettpapir, kjøkkenpapir osv..? Er dette noe man spleiser på?

 

Såpe, dopapir etc. er veldig varierende. Bodde med 4 andre der bare 2 av de kjøpte inn regelmessig til fellesbruket. 3. mann måtte mases på og sistemann kjøpte aldri noe.

Det er ikke godt å si før du ser hva slags folk du ender opp med.

Skrevet

Klarer virkelig ikke SiT å finne en bedre måte å verifisere at deres beboere faktisk studerer enn å be dem sende inn to skjermbilder av StudWeb? Det må være et helvete å gå gjennom flere tusen mail for å bekrefte at hver enkelt person har betalt semesteravgift og tok mer enn 30 SP i fjor...

  • Liker 2
Skrevet

På mailen jeg fikk fra SiT står det følgende:

 

Du vil kun få tilbud om ny kontrakt dersom:

- du har fått godkjent minimum 30 studiepoeng i 2012, eventuelt 15 studiepoeng for høsten 2012 dersom høsten 2012 var ditt første studiesemester.

 

 

Jeg tok 60 stp i Bodø fra høsten 2011 -> våren 2012, og lurte om det er nok å legge ved bevis at jeg har tatt 22.5 stp i Trondheim? Eller må jeg også legge ved bevis for at jeg tok 30 stp i Bodø våren 2012?

Skrevet (endret)

Ang SiTs melding, så gjelder det fornyelse av kontrakt altså, du blir ikke hevet ut om du tok mindre studiepoeng?

 

Jeg er redd jeg har litt mindre i.l.a 2012 enn det jeg skal ha.., iom avbrytelse av fag.. strøk ikke da, bare brøt. Jeg flyttet inn desember-ish. 2011, så derfor litt småbekymret.

 

En del diffus den meldingen fra SiT, og jeg må bare si de bør ordne litt måten de gir ut beskjeder på.

Endret av Callipus
Skrevet (endret)

Ja, det jeg tenker.. du ikke kan fornye kontrakten for den Sit-hybelen du bor i, men at du likevel må flytte ut i.l.a sommeren.. Stemmer?

Endret av Callipus
Skrevet

Fått ny regning fra SiT nå. De skal ha 2518 kr i strømavregning. :eek:

 

I fjor skulle de ha 941 kr, og siden den gangen har vi i tillegg betalt 210 kr ekstra i mnden i strøm.

Altså 210x12 + 2518 - 941 = 4097 kr mer strøm i år enn i fjor? :hmm:

Skrevet

Vil gjerne ha litt flere svar=)

 

Det enkleste er å sjekke ut hva som er på hybelen/fellesarealet når du kommer til trondheim, for så å stikke en tur på ikea.. Varierer vel litt fra sted til sted hva som er der fra før.

Skrevet

Noen steder er det mikrobølgeovn, men det meste må kjøpes inn. I kollektiv blir det gjerne til at man kjøper inn noen kjøkkenmaskiner og litt utstyr, og lar alle andre bruke det. Dermed slipper alle å kjøpe alt separat - det er det uansett sjelden plass til. Angående bestikk, tallerkener, glass og så videre så er det vanlig å kjøpe inn selv.

 

Forbruksvarer som såpe og toalettpapir går typisk på rundgang, og så kan man f.eks. pante alle ølflaskene som hoper seg opp for å finansiere deler av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...