Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 457 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1019
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hmm, kanskje det er Nabla? Jeg har ikke kjøpt selv, har bare et minne fra samme spørsmål en gang tidligere i tråden.

Endret av KjellV
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, kanskje det er Nabla? Jeg har ikke kjøpt selv, har bare et minne fra samme spørsmål en gang tidligere i tråden.

Det er (mye) mer trolig at det er Nabla. Etter det jeg vet har Delta kun produsert ett kompendium, og det er et i lineær algebra. Dog vet jeg ikke om det har vært utgitt/til salgs noen gang..

Skrevet

Nabla har algdat-, statistikk-, og c++kompendier, samt bølgefysikk for spesielt interesserte!

Vi dukker opp i forelesninger med dem til neste uke, men hvis det er hastverk så har vi dem på kontoret også, rett til venstre inn døra til realfagsbygget (ikke svingdøra, den andre).

Skrevet

FFFFFFUUUUUU.jpg

Men seriøst, jeg hadde akkurat den samme opplevelsen på videregående. Hadde en prøve i kvantefysikk helt i slutten av 3FY. Der var det spørsmål om nøytrinoer, og jeg skrev at de ikke har masse. Dagen etter ble nyheten sluppet at nøytrinoer har masse. Heldigvis så læreren mellom fingrene da han rettet.

• Liker 3
Skrevet

Fysikkens lover er da ikke skrevet i stein. Det har vært paradigmeskifter før og det er nærmest ventet at det vil bli flere fremover. Tiden vil vise om det var et paradigmeskifte eller en målefeil, men man må iallefall holde muligheten åpen til man får mer måledata. :)

Skrevet

Men merkes journalistene har hatt lite fysikk. Om det er sant, så endrer det jo ganske mye, men slår ikke automatisk bein på alt av fysikken.

F. eks. 0.5mv^2 bruker vi jo fortsatt, bare med de begrensingene vi vet den har.

• Liker 1
Skrevet

Men merkes journalistene har hatt lite fysikk. Om det er sant, så endrer det jo ganske mye, men slår ikke automatisk bein på alt av fysikken.

F. eks. 0.5mv^2 bruker vi jo fortsatt, bare med de begrensingene vi vet den har.

Stemmer det. Og relativitetsteorien vil fortsatt være viktig for å få korrekte data fra GPS-satellitter. :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis man skal legge ut noe reklamemateriell rettet mot 3. og 4. klasse på data, komtek eller informatikk. Hvor bør man gå da?

Del ut før/etter en forelesning, evnt. strø reklamen utover pultene før forelesningen begynner.

Skrevet

Hvis man skal legge ut noe reklamemateriell rettet mot 3. og 4. klasse på data, komtek eller informatikk. Hvor bør man gå da?

Del ut før/etter en forelesning, evnt. strø reklamen utover pultene før forelesningen begynner.

Jeg mente hvor. Hvor er det disse kidsa sitter? Mener at mange fra 3. komtek sitter på lesesalen ved siden av Orakel, hvor sitter informatikk og data?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...