Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er tilbudet for de som ikke har funnet seg plass å bo?

 

spør på vegne av en venn =)

Problematisk. Det er i utgangspunktet ikke mange hybler i Trondheim med tanke på antall studenter, og det er et sinnsykt press rundt skolestart. Skaff deg hybel så snart du kan, ellers må du bo i gymsal i to måneder. SiT har et program som heter Tak Over Hodet hvor de skaffer studenter et sted å bo fra dag til dag. Det er ikke komfortabelt, men det funker inntil man finner noe mer permanent.

Lenke til kommentar

Matte er jo nesten like awesome som fysikk, så det er bare fint med mye matte, men er matte2 og matte3 helt forskjellige da? Sånn, at de ikke bygger på hverandre? Ville jo ikke hatt R1 og R2 samtidig, men det blir kanskje ikke det samme :)

Matte 2 handler om flerdimensjonal analyse, mens matte 3 handler om lineær algebra. Så de er totalt forskjellige, og jeg skulle tro at man kan ta matte 3 uten å ha hatt matte 1 først. På realfagstudiene har de noen andre mattefag enn ingeniørene, og begynner i alle fall med lineær algebra fra første semester.

Lenke til kommentar

Uff. Kybernetikken har Matte1 om høsten og så matte2 OG 3 samtidig om våren. Frykter at det kan by på store utfordringer :ermm:

 

Hvis du vil gå fysmat tror jeg du bør venne deg til tanken om å ha minst to matematikkfag per semester.

Det er vel eneste semesteret med to matematikkfag hvis man ikke velger indmat i tredje.

Lenke til kommentar

Matte er verktøykassa man må ha med seg til fysikken.

Matte i seg selv er jo ikke så gøy. Ok liksom, "Ååå svaret er 34.1!", 34.1 HVA DA? Nei, takke meg til fysikk der man faktisk vet hva man finner ut :thumbup:

 

Haha! Håper og tror du kommer til å måtte spise i deg de ordene etter et år eller vel så det med utdanning som bla består av flere matematikk-emner.

 

Ser du studerer fysikk, så det er meget mulig du får rett :fun:

Matte på NTNU er vel noe litt annet enn R2, vil jeg tro.

 

Kommer sikkert litt an på hvilke matematikk-emner man velger å ta. Selv har jeg tatt neon ekstra emner som geometri og tallteori, men jeg opplevde uansett at bare de obligatoriske emnene var en skikkelig øyeåpner for hvor omfattende matematikken er.

 

Erfaringsmessig kommer man ut av VGS der man kan være fristet til å tro at man har opparbeidet seg tilstrekkelige matematikkunnskaper. Man kan jo tross alt både integrere og derivere. Nå er det jo dog ikke løgn når jeg sier at det blir veldig mye integrasjon og derivasjon som fysikkstudent, men - i alle fall for min egen del - så lærer man så utrolig mye mer matematikk i de innledende emnene enn man gjorde i 2MX/3MX (R1/R2).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor kan du ikke stille spørsmålene her? Da får du sannsynligvis flere meninger og andre kan kanskje dra nytte av svarene.

 

Godt poeng.

Spørsmålet var: Er man nødt til å velge MA0003, og vil man ha nytte av det.

 

EDIT: For informatikkstudenter

;)

Endret av Megastein
Lenke til kommentar

Har undertegnet kontrakt med SIT om studenthybel, men er nr. 4 på ventelisten på studiet i Trondheim. Det studiet jeg har kommet inn på er på Gjøvik. Jeg har jo fortsatt et lite håp om å komme inn i Trondheim, men ser at fristen for å kansellere boligkontrakten hos SIT er 21. juli. Sendte de derfor en mail der jeg spurte om jeg kunne få en utsettelse på kanselleringen av kontrakten, men det kunne jeg tydeligvis ikke. Hva er greia med at fristen for kansellering er over en uke tidligere enn suppleringsopptaket? Da risikerer jeg jo å ende opp med å måtte betale husleie for en måned selv om jeg ikke kommer til å bo der. :nei2:

Lenke til kommentar

Har undertegnet kontrakt med SIT om studenthybel, men er nr. 4 på ventelisten på studiet i Trondheim. Det studiet jeg har kommet inn på er på Gjøvik. Jeg har jo fortsatt et lite håp om å komme inn i Trondheim, men ser at fristen for å kansellere boligkontrakten hos SIT er 21. juli. Sendte de derfor en mail der jeg spurte om jeg kunne få en utsettelse på kanselleringen av kontrakten, men det kunne jeg tydeligvis ikke. Hva er greia med at fristen for kansellering er over en uke tidligere enn suppleringsopptaket? Da risikerer jeg jo å ende opp med å måtte betale husleie for en måned selv om jeg ikke kommer til å bo der. :nei2:

 

Normalt har ikke NTNU varaopptak (andreopptak) til studiene sine. Jeg ville kansellert boligkontrakten. Hvis du av en eller annen grunn får studieplass på NTNU likevel, kan du i verste fall bo på sovesal en liten stund mens du ser etter privat leilighet.

Lenke til kommentar

Har undertegnet kontrakt med SIT om studenthybel, men er nr. 4 på ventelisten på studiet i Trondheim. Det studiet jeg har kommet inn på er på Gjøvik. Jeg har jo fortsatt et lite håp om å komme inn i Trondheim, men ser at fristen for å kansellere boligkontrakten hos SIT er 21. juli. Sendte de derfor en mail der jeg spurte om jeg kunne få en utsettelse på kanselleringen av kontrakten, men det kunne jeg tydeligvis ikke. Hva er greia med at fristen for kansellering er over en uke tidligere enn suppleringsopptaket? Da risikerer jeg jo å ende opp med å måtte betale husleie for en måned selv om jeg ikke kommer til å bo der. :nei2:

 

Normalt har ikke NTNU varaopptak (andreopptak) til studiene sine. Jeg ville kansellert boligkontrakten. Hvis du av en eller annen grunn får studieplass på NTNU likevel, kan du i verste fall bo på sovesal en liten stund mens du ser etter privat leilighet.

Hmm, vanskelig dette her, men nå kom jeg over denne siden.

 

"Dersom du står på ventelista til 2. opptaket vil du få svar fra samordnet opptak 5. eller 6. august. Du må da gi beskjed til oss senest innen dagen etter at du mottok avslaget."

 

Gjelder ikke dette meg? Har jeg likevel frist til 5-6. august?

Lenke til kommentar

Noen her som vet poenggrensen for indøk i år i ordinær- og sekundærkvoten? :p

 

Det er vel antakelig ingen som vet noe mer enn det som står på samordnet opptak sine hjemmesider...

 

AtW

 

Poenggrensene for 2011 er så vidt jeg kan se ikke publisert på Samordna opptak ennå. De som har søkt indøk vil vel ha fått oppgitt poenggrensen i svaret på søknaden.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan du ikke stille spørsmålene her? Da får du sannsynligvis flere meninger og andre kan kanskje dra nytte av svarene.

 

Godt poeng.

Spørsmålet var: Er man nødt til å velge MA0003, og vil man ha nytte av det.

 

EDIT: For informatikkstudenter

;)

Du må velge enten MA0003 eller MA1101.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...