Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 457 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1019
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvor kan man finne scanner på gløshaugen? Jeg går teknisk kybernetikk dersom det har noe å si for adgangsklarering.

Søk på "scanner" i tråden gir en drøss med treff.

Endret av KjellV
Skrevet

Du bør iallfall rapportere saken.

Er vel ikke så lett å straffe folk for slike overtredelser? Å kaste de ut fra universitetet i et semester er litt drøyt, hva annet kan NTNU gjøre?

"Det er totalt uakseptabelt å sende spam/massemail i it's learning. Dette er et klart brudd på NTNUs IT-reglement. Det vil kunne medføre sanksjoner fra NTNU å bryte IT-reglementet, og du vil kunne miste din tilgang til it's learning."

Antar de kan utestenge studenter for kortere eller lengre tid.

Skrevet

Mister man tilgangen til It's Learning mister man tilgang til fagopplegget i de fleste emner, så det skal nok mye til før noen får en slik straff.

Skrevet

Hvor setter man terskelen for masseutsendelse? Det er ikke vanskelig å tenke seg at noen kan ha behov for å sende en mail til 10-15 studenter i fagrelatert sammenheng.

Skrevet (endret)

Slik systemet fungerer nå er det vel strengt tatt mulig å masseutsende til cirka hele universitetet ved å sende i 29 "puljer", en for hver førstebokstav i etternavnet, om jeg husker rett. Problemet er vel at det er litt vanskelig rent teknisk å hindre denne "puljeutsendingen" og samtidig tillate utsending til alle i større fag (hvis for eksempel faglærer har en viktig beskjed som alle må få).

Endret av A-Jay
Skrevet

Hei. Jeg skal bytte linje til høsten (går nå førsteåret siv.ing i diverse) og har i det siste fått øynene opp for bachelor i fysikk og matte, da jeg liker valgfriheten på de linjene i forhold til f.eks. fysmat, nanoteknologi og andre linjer som er veldig teoretiske.

Jeg kan senere velge i mellom mange mastere som går innenfor mye av det samme som de nevnte linjene, så jeg ser ikke så mange ulemper.

Noen som har erfaringer fra studiene? Er det greit å få godkjent matte 1, 2 og 3, mekanikk og sånne standard siv.ing fag for analysemnene? Hvordan stiller man med en bachelor i fysikk fra ntnu hvis man skal søke seg til prestisjetunge universiteter i utlandet?

Skrevet

Whoops. Da var det mail fra Orakeltjenesten for brudd på opphavsrett. Trodde bare det var på tv man fikk beskjed på slikt :/ Ikke den kuleste mailen å få ... Er det bare jeg som opplever slikt?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...