Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Finnes det noen fag ala "Medisin for ikke medisinere"? Dvs. et fag der man ikke går på forelesninger og der eksamen er relativt lett slik at man kun leser 1-2 dager i forveien.

Planen var å ta MFIM, men nå viser det seg at det kræsjer med et av de mer "seriøse" fagene. Så nå mangler jeg ett fag. Vil helst ha eksamen i juni slik at det kommer etter de andre eksamenene.

 

Forslag noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes det noen fag ala "Medisin for ikke medisinere"? Dvs. et fag der man ikke går på forelesninger og der eksamen er relativt lett slik at man kun leser 1-2 dager i forveien.

Planen var å ta MFIM, men nå viser det seg at det kræsjer med et av de mer "seriøse" fagene. Så nå mangler jeg ett fag. Vil helst ha eksamen i juni slik at det kommer etter de andre eksamenene.

 

Forslag noen?

7761388[/snapback]

 

Som tidligere nevnt så er jo psykologi en bra ting i så måte, Sosialpsykologi er både interessant og lett.

 

AtW

Lenke til kommentar
Som tidligere nevnt så er jo psykologi en bra ting i så måte, Sosialpsykologi er både interessant og lett.

 

AtW

PSY-fagene er adgangsbegrensede, så hvis det ikke er suppleringsopptak der, så er det vel for sent.

7761552[/snapback]

 

Sålenge du er tatt opp til et annet studium (feks siving), så kan du såvidt jeg har forstått melde deg opp som vanlig i PSY-fag, jeg har ihvertfall alltid gjort det,testet å melde meg opp i et fag nå for et minutt siden også, funka fint det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Siving-kjepphesten Tekled var et sånt tullefag da jeg tok det. Pga. skrivefeil i studiehåndboka med at det ikke sto at det var noen obligatoriske øvinger, slapp vi hele det opplegget. Multiple choice på eksamen, mange av de spørsmålene er tullete enkle, man står på 35%, enkelt og greit. Men det øvingsopplegget kan være litt av en killer, for alle dere som ikke slipper det.

Lenke til kommentar

OK.

 

Får se litt på PSY. Har en mistanke om at det kan bli en smule for tørt for min del.

Hva skjer foressten hvis man har meldt seg opp i sånn 6 eksamener inne på studweb, og så møter man bare på 4 av de? Vil det da stå noe sted i karakterutskrift at jeg ikke møtte til eksamen, eller vil det ikke bli tatt med i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Forresten, bare for å drive litt propaganda, som Edgar B. Schieldrop sa: Høiskolen vil gjøre dere til studerende, vi, Samfundet, vil gjøre dere til studenter. Den som blott er det første uten å være det annet, han blir ingen mann, intet helt menneske, — han kan i høiden drive det til professor.

 

Søknadsfrist for en hel haug med gjenger er ila. neste uke, ta en kikk innom opptakssiden for å se om det er noe interessant der.

Endret av Olaaaaa
Lenke til kommentar

Hvis du til en fremtidig arbeidgiver viser fram en karakterutskrift der det står "ikke møtt" på et par eksamener, så antar jeg at det ikke akkurat gir et positivt inntrykk.

 

Er det noen andre som har noe formening om de eksamenene man ikke møter opp på kommer med på eksamensresultatene/karakterutskriften...?

Lenke til kommentar
Hvis du til en fremtidig arbeidgiver viser fram en karakterutskrift der det står "ikke møtt" på et par eksamener, så antar jeg at det ikke akkurat gir et positivt inntrykk.

 

Er det noen andre som har noe formening om de eksamenene man ikke møter opp på kommer med på eksamensresultatene/karakterutskriften...?

7762331[/snapback]

 

Som tidligere nevnt, så kommer ikke slik opp på karakterutskriften, kun de beståtte eksamenene med tidspunkt for eksamen og karakter kommer opp

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis du til en fremtidig arbeidgiver viser fram en karakterutskrift der det står "ikke møtt" på et par eksamener, så antar jeg at det ikke akkurat gir et positivt inntrykk.

 

Er det noen andre som har noe formening om de eksamenene man ikke møter opp på kommer med på eksamensresultatene/karakterutskriften...?

7762331[/snapback]

Det er bare å hente en karakterutskrift på studentservice hvis du vil være sikker. Men det står ikke på utskriften.

Lenke til kommentar
Tror forresten jeg så deg da du sjekket karakteren i IT-bygget, Zethyr, hvis jeg husker deg fra RPP.

7756532[/snapback]

Si hei neste gang, da ;)

 

Det med "ehh.. øhh" er nok ganske vanlig blandt lærere. På skolen hos oss sa alle sammen enten "ehh" eller "Ska' vi sjåå.." alt for mye.

7757220[/snapback]

 

 

Steinar Raaen er helt rå på "Okay." Prøv å telle neste gang, eller konkurrér med sidemannen i å forutsi når de kommer! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...