Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var i Åre i uken som gikk, samme type tur som dere skal på som drar på søndagen nå. Absolutt å anbefale, kjente til 2 stykker fra før når jeg dro, og sitter igjen med en hel del nye telefonnummer, noen navn som jeg klarer å knytte til et fjes og et par til noen søte kvinneromper.

 

Utenom det sosiale så var det absolutt verdt turen for snowboard også, de siste to dagene hadde vi masse nysnø som lå i bakkene og ventet på oss :)

Lenke til kommentar
Utenom det sosiale så var det absolutt verdt turen for snowboard også, de siste to dagene hadde vi masse nysnø som lå i bakkene og ventet på oss :)

7765477[/snapback]

Hadde jeg faktisk hatt ork til å stå på planker eller fjøl så hadde jeg nok dratt. Blir en for dyr fylletur når jeg ikke er noe særlig glad i vintersport.
Lenke til kommentar
Vel, linjeforeningen er Delta (linjeforeningen for matematikk og fysikk), noe som tilsier at de som regner *bør* kunne matematikk.

Jeg betaler ikke for heiskort eller noe. Bare turen bort og plass å bo.

7766609[/snapback]

 

 

Jaok, og så er det vel litt sponsorer og sånt med i bildet, er vel ikke så vanvittig, egentlig.. men en bra deal er det :)

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her. Klarer liksom ikke å finne ut hva jeg skal studere til høsten.

 

Valget står nå mellom siv.ing. i fysmat og i kjemi. Hva jeg liker best på skolen i år (3MX, 3FY, 3KJ) varierer mye, og er stor sett umulig å avgjøre. Interessant kapittel i fysikken: OK, fysikk ruler. Heftig forsøk i kjemien: jeg vil bli kjemiker. Matte er stor sett alltid greit.

 

Hvordan ligger det an med friheten til å velge fag på siv.ing.-studiet? Jeg vet at det er nokså programmert og fastlagt, særlig i forhold til et realfagsstudium i et av fagene, men har jeg f.eks. fortsatt muligheten til å få med noen kjemifag hvis jeg velger fysmat-programmet? Evt. er det helt andre ting jeg bør vite og ta hensyn til i mitt valg?

Lenke til kommentar

TwinMOS: De første årene er stort sett alle siving.-studier ganske programmerte. Det er altså ikke så veldig stor valgfrihet. Ønsker man å ta andra fag, må man ta disse i tillegg til fagene man allerede har.

 

I senere årskurs vil det være større mulighet for å velge fag man selv synes er interessante. Jeg skal ikke uttale meg for mye om fysmat, men ATWindsor har sikkert noe fornuftig å komme med i den sammenheng.

Lenke til kommentar

Tenk litt på hva du kan bli når du er ferdig, hva du tror kan være interessant å jobbe med. Studier kommer man seg alltids gjennom, men om du etter 5 år har en utdanning som du ikke er interessert i å bruke til noe er det litt bortkastet. Ingen her som kan komme med fasitsvaret for deg, desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...