Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kan ikke ha både Medisin for ikke-medisinere og naturvitenskap og verdensbilde, fordi de er på samme dag.

Hvor har du fått eksamensdatoen for RFEL1001 fra?

oversikten er det oppgitt 26. mai for MFEL1010, men ingenting for RFEL1001.

Det eneste jeg har hørt foreleseren si om eksamensdatoen for RFEL1001 er at den ikke er fastsatt enda, men at den muligens blir 2. juni.

Jeg ringte eksamenskontoret angående dette for 6 dager siden, men da fikk jeg bare beskjed om å sende en mail til [email protected], hvilket jeg gjorde samme dag, og den har jeg ikke fått svar på enda.

Lenke til kommentar
Når jeg gikk fra realfagsbygget og mot EL-bygget? Kastet du snøballer på andre mennesker?

7782807[/snapback]

 

Du og NiTro| gikk mot Realfagbygget bak busstoppet. Jeg ventet på bussen.

 

Traff nesten Holger i går. Holger har invitert til snøballkrig, men han nekter å si når det blir.

Lenke til kommentar
TwinMOS: De første årene er stort sett alle siving.-studier ganske programmerte. Det er altså ikke så veldig stor valgfrihet. Ønsker man å ta andra fag, må man ta disse i tillegg til fagene man allerede har.

7777610[/snapback]

Men du har vel gjerne mer enn nok å holde på med når du tar siv.ing., uansett hvilket studium? Må vel holde meg til programmet, tenker jeg ...

 

Tenk litt på hva du kan bli når du er ferdig, hva du tror kan være interessant å jobbe med. Studier kommer man seg alltids gjennom, men om du etter 5 år har en utdanning som du ikke er interessert i å bruke til noe er det litt bortkastet. Ingen her som kan komme med fasitsvaret for deg, desverre.

7779208[/snapback]

Regnet for så vidt ikke med at noen hadde noe fasitsvar da, men kanskje tips/råd/generell info som det kunne være greit å ha med seg. Tror nok jeg kunne funnet meg interessante jobber som siv.ing. i både fysmat og kjemi, egentlig. Vil også tro jeg hadde likt begge studiene, men det er fortsatt ikke så lett å vite hva man skal velge. :)

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke ha både Medisin for ikke-medisinere og naturvitenskap og verdensbilde, fordi de er på samme dag.

Hvor har du fått eksamensdatoen for RFEL1001 fra?

oversikten er det oppgitt 26. mai for MFEL1010, men ingenting for RFEL1001.

Det eneste jeg har hørt foreleseren si om eksamensdatoen for RFEL1001 er at den ikke er fastsatt enda, men at den muligens blir 2. juni.

Jeg ringte eksamenskontoret angående dette for 6 dager siden, men da fikk jeg bare beskjed om å sende en mail til [email protected], hvilket jeg gjorde samme dag, og den har jeg ikke fått svar på enda.

7782804[/snapback]

Det stod på studweb når jeg melder meg opp, så nå vet du datoen for RFEL1001!

Lenke til kommentar
Husker i første klasse når jeg hadde exphil klokka 8:15 om morgenen. Timen besto som regel av at hodet mitt falt bakover i søvn med en frekvens på 0,33 Hz.

7787897[/snapback]

 

Hadde ex.phil på den tiden av døgnet jeg også, men droppa totalt å dra på forelesninger i det faget uansett.

Lenke til kommentar
Må man ha rundt 5 i snitt for å komme inn på NTNU, whatsoever, hvilken linje man tar?

 

Eller er det litt mer humant?

7790816[/snapback]

du må i alle fall ta sikte på å ha litt over 50 poeng. dvs at du kan ha mindre enn 5 i snitt. (pga realfagpoeng osv)

Lenke til kommentar
Må man ha rundt 5 i snitt for å komme inn på NTNU, whatsoever, hvilken linje man tar?

 

Eller er det litt mer humant?

7790816[/snapback]

 

Det er enkelte linjer hvor snittet er et sted mellom 4 og 4.5, bl.a. datateknikk og elektronikk, men det varierer uansett litt fra år til år. Snittet avhenger jo først og fremst av antall søkere.

Lenke til kommentar

Satser nå på å få mest mulig femmere og meste mulig poeng (fy, mx og kj, tilsammen 8,5) Håper jeg kommer inn på en ingeniør-linje da.

 

Men, jeg hadde et spørsmål tidligere i tråden om hva som kreves mest kunnskap av når en skal bli ingeniør. Er det mx eller fy, eller lik "kunnskapsmenge" av begge?

 

Grunnen til at jeg spør er at i mx har jeg en god lærer, mens i fy har jeg en mindre god lærer. Kravet er vel 3MX og 2FY, så da krever det mer matte enn fysikk på ntnu?

 

Annen vinkling av spm.: Hva arbeider en ingeiør mest med, matte eller fyskk?

Lenke til kommentar
Satser nå på å få mest mulig femmere og meste mulig poeng (fy, mx og kj, tilsammen 8,5) Håper jeg kommer inn på en ingeniør-linje da.

 

Men, jeg hadde et spørsmål tidligere i tråden om hva som kreves mest kunnskap av når en skal bli ingeniør. Er det mx eller fy, eller lik "kunnskapsmenge" av begge?

 

Grunnen til at jeg spør er at i mx har jeg en god lærer, mens i fy har jeg en mindre god lærer. Kravet er vel 3MX og 2FY, så da krever det mer matte enn fysikk på ntnu?

 

Annen vinkling av spm.: Hva arbeider en ingeiør mest med, matte eller fyskk?

7791433[/snapback]

 

Personlog vil jeg definitivt jobbe mest med fysikk, og det var mest av det i studiene også. Men man har jo matten i bunn som et redskap.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...