Gå til innhold

Heve kjøp av 6800le?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på om noen vet hvordan reglene er for heving av kjøp er?

 

Bestilte meg et Gainward 6800le i november i fjor. Etter en liten stund fikk jeg det berømte "svart skjerm" problemet. Søkte retur og fikk nytt kort i desember.

Etter 14dager med det nye kortet skjedde det samme, altså svart skjerm i krevende spill. Søkte på nytt retur og fikk nytt kort. Nå opplever jeg det samme med mitt nye kort. Kortene er prøvd i forskjellige maskiner og problemet er akkurat likt. Er altså på mitt 3. kort! :no:

Saken er den at jeg er lei av å returnere og vente på nytt kort, pluss at jeg har mistet totalt troen på Gainward 6800le kortene.

 

Kan jeg kreve å få hevet kjøpet, evt krav på noe annet enn et nytt Gainward kort?

Kortet er kjøpt hos komplett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten har du vært skikkelig uheldig med tre defekte skjermkort på rad, eller så er det noe rart du eller maskinen din gjør. Du har ikke tilfeldigvis en skikkelig ustabil og svak strømforsyning? Hvis det har gått tid mellom alle disse skjermkortene, så kommer de jo fra forskjellige partier fra Gainward. Så det skulle være veldig rart om det er samme feil på alle disse skjermkortene.

 

Ikke noe problem med mitt Gainward 6800LE ihvertfall, men det hjelper jo ikke deg noe.

Lenke til kommentar
Enten har du vært skikkelig uheldig med tre defekte skjermkort på rad, eller så er det noe rart du eller maskinen din gjør. Du har ikke tilfeldigvis en skikkelig ustabil og svak strømforsyning? Hvis det har gått tid mellom alle disse skjermkortene, så kommer de jo fra forskjellige partier fra Gainward. Så det skulle være veldig rart om det er samme feil på alle disse skjermkortene.

 

Ikke noe problem med mitt Gainward 6800LE ihvertfall, men det hjelper jo ikke deg noe.

Synes dette er temmelig rart jeg også!

Men har som sagt testet kortene på andre maskiner, samme problem der.

Har en Mist 430w psu som skal holde godt til mitt opsett.

Spurte om muligheten til å forandre produsent på forrige retur og dette var utelukket fikk jeg til svar.. Har prøvd å sjekke litt på www.lovdata.no men finner ingenting der som sier noe om heving av kjøp el. lign.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg kjøpte et 6800le i oktober i fjor. Opplevde svart skjerm jeg og, men kun i få spill.

Ettersom de spillene jeg fikk svartskjerm i var av liten interesse, så brydde jeg meg ikke om dette, men etter jeg formaterte nå, så fryser bla cs seg etter en liten stund.

Har testet med forskjellige drivere til kortet, ingen forskjell..

 

Er det for sent å snakke med komplett om eventuell retur av kortet nå? Har hatt det i omtrent halvåret nå da.

 

mvh. Greg

Endret av Gregers
Lenke til kommentar

Klart at 6 mnd for et skjermkort er rimelig god tid.

Når det i teorien er 3/5 års reklamasjonstid for det meste av elektronikk. Noe jeg bla. syns er sykt når du tenker på hva foreksempel mobiltelefoner blir utsatt for.

Han har fått en vare som som er forsøkt reparert 3 ganger da har du i henhold til forbrukerloven full rett til å hevekjøpet ved å få helt ny vare eller få hele beløpet tilbake + at du fortsatt har garanti som gjelder for det nye kortet du fikk.

Endret av Tydeus
Lenke til kommentar
man skal reklamere innen rimelig tid. 6 mnd er ikke rimelig tid

2 måneder i forbrukerkjøp er minimumsfrist forreklamasjon, dessuten kan man få ekstra frist hvis det er grunnlag for det.

ja men her snakker vi om en fyr som har vært klar over feilen i 6 mnd.

og den minimume reklamasjonsfristen er innebefattet i rimelighetsvurderingen.

 

så hvis foreksempel en fyr oppdager en mangel ved dressen sin etter 2 måneder og 4 dager, er ikke reklamasjonstiden hans ansett som 4 dager til tross for at han i alle tilfeller har minst 2 måneder på seg til å gjøre mangelen gjeldende.

 

den relative reklamasjonsfristen er en sikkerhetsventil for forbrukerne, men går de utover den så kan de i mange tilfeller ligge tynt ann hvis de har vært klar over mangelen, men ligger i sofaen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...