Gå til innhold

Warcraft for dyrt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man er en febrilsk WC3 fan er det et must med WoW.

Men for folk som bare har lsyt til å prøve det å sjekke det ut syns jeg dette blir

for dyrt.

Sikkert veldig mange som er uenige i dette men jeg mener at betaling pr. mnd. er

meningsløst.

Når det koster en relativt stor sum å kjøpe spillet så er det vel ikke nødvendig med

flere kostnader? :no:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det koster formodentlig enorme summer å drifte/videreutvikle.

Og i tillegg får man jo den heldige effekten ved betaling at folk som bare er ute etter å ødelegge for andre neppe gidder å betale for å gjøre det :)

Skrevet

Why isn't World of Warcraft free?

World of Warcraft will require a fee to play. This fee will be used to support the costs associated with the high-quality levels of service, support, and ongoing content creation that we are planning for World of Warcraft.

derfor koster wow penger. det er ikke meningsløst. hvis du ikke liker det kan du bare drite i å kjøpe wow.

blir bare så oppgitt over sånne b.net kiddies (no offence) som klager over at det koster en liten sum i måneden.

Skrevet

Skjønner egentlig begge parter her jeg da... utviklerne vil jo såklart grafse til seg så mye de bare kan, ville ikke du også gjort det hvis det selges millioner av spillet? ;)

Spilleren som har kjøpt spillet for 4-500 kr. må i tillegg punge ut med en "stor" sum hver måned for å kunne spille det, det er kjipt, men det ser ut som det blir framtida... :(

Skrevet

Why isn't World of Warcraft free?

World of Warcraft will require a fee to play. This fee will be used to support the costs associated with the high-quality levels of service, support, and ongoing content creation that we are planning for World of Warcraft.

derfor koster wow penger. det er ikke meningsløst. hvis du ikke liker det kan du bare drite i å kjøpe wow.

blir bare så oppgitt over sånne b.net kiddies (no offence) som klager over at det koster en liten sum i måneden.

Holdt på å skreve en meget sinna post, men så så jeg din og quotet den. Kunne ikke vært mer enig...

Skrevet (endret)

For det første, å utvikle dette spillet var nok en kostnad uten like. Denne verdenen er _enorm_, og stort sett sammenhengende. Tenk bare på å skrive alle quests, teste de, etc. etc.

For det andre er ikke servere og båndbredde gratis. De har i tillegg store support-team som jobber på dette, game masters etc.

Er 100,- kr. i måneden dyrt? For meg som er i fullt arbeid, og ofte spiser lunsj ute til oppimot 70,- kr, er det ikke dyrt. 100,- i måneden for å drifte, og utvikle spillet videre er helt greit synes jeg.

Mvh,

. K

Endret av Knutsi
Skrevet

World of Warcraft er helt klart det største spillet jeg har vært borte i. Skal man finne noe i nærheten, må det være TES III-serien. I tillegg videreutvilker Blizzard spillet hele tiden, så pengene fortjener de fullt ut.

Skrevet

Hvis hjemmebrukere kunne hoste opp servere som klarte å håndtere 5000+ samtidige spillere, så hadde ikke WoW eller EQ 1&2 og andre kosta noe...men slik er ikke situasjonen.. Det er ikke noen knøtt av en 24 spiller CS server det er snakk om her...Store, STOOORE serverparker skal drives, og bare tenk på de internet linjene som må leies for å skaffe nok båndbredde...

100kr mnd er ca 20kr mer enn en kinobillett i mnd. uansett. det er ikke mye penger i 2005...

Skrevet (endret)

La oss si at WoW nå har grovt regnet 1 million spillere på verdensbasis. Alle disse betaler inn ca 100,- i måneden til blizzard, altså 100 millioner kroner inn pr måned.

Jeg nekter ganske simpelthen å tro at blizzard bruker 100 millioner i måneden på serverdrift, linjebetaling, leie av lokaler og andre kostnader pluss lønn til alle ansatte. Så her er det nok et heftig overskudd som betales ut ja :).

EDIT: Misforstå meg rett nå, jeg sier ikke at jeg synes WoW er dyrt, det er mer enn verdt pengene :yes:

Endret av Alastor
Skrevet
Jeg nekter ganske simpelthen å tro at blizzard bruker 100 millioner i måneden på serverdrift, linjebetaling, leie av lokaler og andre kostnader pluss lønn til alle ansatte. Så her er det nok et heftig overskudd som betales ut ja :).

Selvfølgelig skal de ha et overskudd også, det er jo bare rett og rimelig. Noe må jo finansiere fremtidige produkter. Men jeg ville faktisk ikke vært overrasket om det er Vivendi som blir sittende igjen med mesteparten av pengene.

Skrevet
Jo, men selv om de bruker 90 millioner pr måned, så har de altså et overskudd på 10 miller, eller 120 miller i året. Det er ganske så mye penger det.

Tja, hva med filmbransjen og de voldsomme honorarer og inntekter der? Ingen grunn til at spillbransjen ikke skulle få lov til å tjene like mye. Og er det noen som fortjener det, så er det blizzard. (de ligger liksom ikke på latsiden)

Skrevet

Vi betaler får og ha maskin(pc)får og spille med,og betaler får spillene.må også betale får og få tilgang til netet.hvorfor betale og kunne spille på netet ?mener bare dette kunne vært gratis,og hvorfor må alle rollespill koste noe for og spille(nesten alle iallefall)

Da blir det fort penger for noen timer underholding..

Ps:men skal ikke klage,spiller AO(Anarchy Online) gratis i et år framover og har mer enn nok med det :thumbup:

Skrevet
Jo, men selv om de bruker 90 millioner pr måned, så har de altså et overskudd på 10 miller, eller 120 miller i året. Det er ganske så mye penger det.

Tja, hva med filmbransjen og de voldsomme honorarer og inntekter der? Ingen grunn til at spillbransjen ikke skulle få lov til å tjene like mye. Og er det noen som fortjener det, så er det blizzard. (de ligger liksom ikke på latsiden)

det er jo ikke akkurat slik at filmindustrien krever en månedlig sum for å se filmen da :roll: men for all del, jeg skjønner begge parter! ;)

Skrevet

Månedsavgiften hadde vært helt OK hvis ikke vi hadde måttet betale den stygge summen for boksen og CD'ene jeg egentlig ikke har bruk for :p

Tipper 50kr i måneden kunne vært nok. Dette hadde vel trolig også trukket flere spillere?

Skrevet (endret)

Folk som klager på mnd. avgift burde finne seg et annet spill. F.eks Guildwars når det kommer en gang neste mnd. Det koster ca 400,- og ingen mnd. avgift. Så slipper vi å høre på syting om en skarve hundrings 40.000 ganger. Uansett så er nok det fremtiden at det kommer flere og flere online spill. Lønnsomt for utviklerne er det også, for da kommer de pirat kopiering til livs.

Endret av C-Style
Skrevet

Jeg skal ikke komme her og påstå at Blizzard ikke har utgifter i forbindelse med serverdrift og slikt... men fakta er at hovedårsaken til den faste månedsavgiften er og blir denne: Folk er villige til å betale.

Blizzard tenker: Jo, om vi får x antall kjøpere de to første månedene vil vi tjene inn utviklingskostnadene, og fortsatt ha penger til å drive spillet i Y år... Men siden våre brukerundersøkelser slår fast at Z% av den potensielle kundegruppen er villige til å betale hver måned, er det egentlig noen grunn til å ikke ta betalt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...