Gå til innhold

Max løft på helsestudio - Treningskader?


Anbefalte innlegg

Heisann...

 

Lurer på om det er dumt å prøve max løft i forskjellige styrkeøvelser ofte ? ( 1 gang i uka f.eks / 2ganger) Da mener jeg dumt i den forstand at man faktisk "ødelegger" musklene mer enn hvis man hadde droppet max løft ? Btw : Fører mye maxløftning ofte til treningskader ?

 

Hva er deres syn ? Hva mener de profosjenelle ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo uten tvil at at maksløft "tar på", og jeg ville -- basert på intuisjon og magefølelse, mind you -- ikke anbefale å løfte maks så mye som en gang i uken.

 

Et annet moment er hvor gode maksløftene dine blir hvis du bare skal løfte maks "hele tiden"; det blir jo ikke så mye tid og ressurser til "vanlig" trening da.

Lenke til kommentar
Det er jo uten tvil at at maksløft "tar på", og jeg ville -- basert på intuisjon og magefølelse, mind you -- ikke anbefale å løfte maks så mye som en gang i uken.

 

Et annet moment er hvor gode maksløftene dine blir hvis du bare skal løfte maks "hele tiden"; det blir jo ikke så mye tid og ressurser til "vanlig" trening da.

pleier ofte å løfte seriene mine først, også prøver jeg maxløft.. noen få ganger legger jeg bare opp til et max løft med kun oppvarming på forskjellige trinn for å få max styrke i løftet ( benk f.eks)

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Det er jo uten tvil at at maksløft "tar på", og jeg ville -- basert på intuisjon og magefølelse, mind you -- ikke anbefale å løfte maks så mye som en gang i uken.

 

Et annet moment er hvor gode maksløftene dine blir hvis du bare skal løfte maks "hele tiden"; det blir jo ikke så mye tid og ressurser til "vanlig" trening da.

Enig der. Jeg har vært litt for gira på å maxe hele tida :whistle:

 

Skal nå begynne å maxe bare en gang iblandt, når jeg føler meg i form, og tror jeg har mulighet for å perse :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...