Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke brukt printer i hjemme-LAN


Anbefalte innlegg

Har to PC-er jeg har satt opp i nettverk, hoved-PC-en kjører Windows XP og har tilkoblet en Lexmark Z22 printer (USB), mens den andre PC-en kjører Windows ME. Prøver jeg å printe fra sistnevnte får jeg bare en feilmelding. Deler mapper mellom de to PC-ene og dette funker feilfritt. Fulgte denne guiden http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1596, men det funker altså ennå ikke, selv ikke når jeg slo av brannmuren.

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver jeg å skrive ut fra Word får jeg følgende feilmelding:

 

"Kan ikke skrive ut pga. en feil i skriveroppsettet. Prøv ett eller flere av følgende (...)"

 

Prøver jeg å skrive ut en testside får jeg denne feilmeldinga:

 

"Windows was unable to print the test page. Would you like to begin troubleshooting now?"

Lenke til kommentar
hallo!

 

når du delte skriveren i xp husket du da på å legge inn driver til me på den også?

 

dette fordi når du legger inn skriveren fra xp(deling), så er det xp som deler ut driver til me maskina.

Ja, det prøvde jeg, men det skjedde ingenting. Dessuten har jeg installert ME-driverne på den andre PC-en. Men, men, det er ikke så nøye. Kan jo bare åpne dokumentet på maskina med printeren og printe fra den ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...