Gå til innhold

Briefetråd: Dine instrument! [Modem-Warning]


KimNK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...

o9oei8.jpg

 

Øverst i den største esken: Toots Thielmans Mellow Tone kromatisk munnspill i C

Under i rød eske: Hohner Golden Meldoy i A

Under i blå eske: Hohner Blues harp i C og G

Til høyre i bersj eske: Suzuki Promaster Paddy Richter tuning i D og G (de var orignalt med luftklaffer, men jeg har fjernet de på G-munnspillet.)

Til venstre i sort eske: Lee Oskar munnspill stemt i moll, Melody Maker (Paddy Richter + Country tuning) og et standard blues munnspill i C

Forøvrig: en Kazoo og et verktøysett.

Endret av Basusjernet
Lenke til kommentar

Var visst oppdateringstid her...

 

Har byttet ut crapbassen med en (stadig litt crap) Barracuda jazzbass kopi :p - men noen ting funker bare mye bedre med frets. Stadig den samme favoritten, en defrettet cimar (en fetter av ibanez) - fra ca 1980 og så har jeg kjøpt en brukt Trace Elliot combo fra en bassistslektning.

 

barra_cimar_trace.jpg

 

Edit: ble litt uklart...

 

M.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Legger ut to av hjertebarna mine =)

 

ESP Xtone PC2WH, seymour duncan alnico II pro =) Denne har samme halsen som Eclipse, semi-hollow body som gir en god åpen lyd, samtidig som den er massiv og tung. Et nydelig instrument som låter mye bedre enn min kamerat sin Gibson Les Paul Standard til dobbel pris.

post-74843-1278921280,0108_thumb.jpg

 

Den neste godsaken er en Fender Telecaster P90. Hollow-body med to stk Seymour Duncan P90, låter som en blanding av telecaster og en les paul fra 50 tallet. Kanon til gammelrock som stones og jimi h. =)

post-74843-1278921289,2069_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg er Gibson-fan selv og syntes det er en tung kamel å svelge, men jeg står for det jeg sier og inviterer hvem som helst til prøvespilling =) Gi lyd så setter jeg på kaffen!

Jeg tviler ikke på at det er en god gitar, japan er vel de som produserer de kvalitetsmessig beste instrumentene, men ingenting overgår den feelingen du får av å stå der med en fet Les Paul og koser deg.

 

Kaffen får vi vel ta en annen gang, befinner meg for øyeblikket i Hellas.. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har nettopp kommet i besittelse av en Selmer paris Mark VI tenor-saxofon med femsifret serienummer og utrolig fine graveringer over hele saxofonen. Desverre begynner lakken/metallet å bli ganske errodert, så jeg tenker jeg skal sende den på verksted før jeg evt. selger den. Etter hva jeg forstår er den verdt rundt 70000, så det gjør ikke noe å bruke litt penger på å pusse den opp; noen som kan anbefale et verksted i Oslo jeg kan levere den til og hva det evt. vil koste?

Lenke til kommentar

Siden det er sånn overload på gitarer her må jeg vel fleske inn noen bilder av mitt gear. Siden jeg er som samler/bruker å regne, tar jeg dem i kronologisk rekkefølge etter produksjons-årstall:

 

Yamaha CS-5, analogue baby(1979)

yamcs501.jpg

Yamaha DX-7S, legendarisk 80-talls popsynth (1985)

Yamaha_DX-7_Synthesizer_Keyboard_salvage.jpg

 

Ensoniq SQ-80, med kassaapparat LCD display (1988)

SQ80ds.jpg

sq80_main.jpg

 

Roland D-50, JM Jarre's mest brukte synth siden han fikk den i 1988. Roland sitt flagship når den kom.

D-50.jpg

 

Alesis Andromeda A6, verdens til da største og siste rene analoge 16-stemmers synth, har kommet flere etter denne fra andre (2001)

a6_andromeda_front.jpg

 

Alesis Ion, Virtual Analog-synth i superklassen (2003)

ion.jpg

 

Creamware Minimax, hardware/DSP-klone av Moog Minimoog (2005)

creamware1header.l.jpg

 

Waldorf Blofeld, digital wavetable synth med helt sprø lydmuligheter

waldorf_blofeld.jpg

 

Og en diger modular-synth fra Analogue Systems jeg ikke har noe bilde av, stock bilde fra nettsida deres som ikke er min modell men samme size

rs8000-front-medsm.jpg

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Siden det er sånn overload på gitarer her må jeg vel fleske inn noen bilder av mitt gear. Siden jeg er som samler/bruker å regne, tar jeg dem i kronologisk rekkefølge etter produksjons-årstall:

 

Alesis Andromeda A6, verdens til da største og siste rene analoge 16-stemmers synth, har kommet flere etter denne fra andre (2001)

a6_andromeda_front.jpg

 

 

Waldorf Blofeld, digital wavetable synth med helt sprø lydmuligheter

waldorf_blofeld.jpg

 

Og en diger modular-synth fra Analogue Systems jeg ikke har noe bilde av, stock bilde fra nettsida deres som ikke er min modell men samme size

rs8000-front-medsm.jpg

 

Å herregud! Heldig du er! Om du bestemmer deg for å gi det bort / selge det en dag, send PM!

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...