Gå til innhold

Briefetråd: Dine instrument! [Modem-Warning]


KimNK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5str. er artig det, ja. :)

Må vel snart ha meg ein 7str. gitar og. =P

7 streng gitar er ikkje kult... :nei:

 

Då stemmer en heller alle strengane sine (alle seks vel å merke) ned i H-stemming :)

Joda, men du vil ikke få 7. strengs mørke lyd fordet, men kan h-stemme den og vettu. :p

 

det du gjør er at du kjøper et sett med strenger til 7-strengs gitar og bare bruker de 6 mørkeste ^^ da får du den mørke lyden du snakker om ;)

 

Martin

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl
  • 1 måned senere...

Tilgi meg kvaliteten på headstock-bildet av gitaren.

 

Er "bare" en Epiphone Goth SG med påmalt regnbue og Gibson Deluxe-skruer. Til neste år skal jeg bytte ut hele mekanikken, så får vi se da hva det blir til. Har lyst på en Angus Young Signature Humbucker.

 

Bilde2986.jpg

 

Nyeste innkjøpet mitt, ikke fullt så seriøst, dog. En 12-hulls Zelda-okarina, fullt funksjonell. Spekter fra lav c til høy f. Er fremdeles på begynnerstadiet, men en okarin er ikke et så vanskelig instrument, så jeg blir bedre og bedre. Hatt den i tre uker nå.

 

Vedlagt fil er bassen min, en Italia Mondial Classic. Den er herlig.

 

Ved siden av dette har jeg en trombone, en saksofon, en baryton og to akkustiske gitarer. I huset finnes også en trompet og et piano og en MicroKorg, samt et nedpakket digitalt trommesett - Medeli somethingsomethingBB.

 

EDIT: Bare sånn at dere ikke tror jeg skryter på meg å være übernerd i alt sammen, her er en liten og uoversiktelig liste over hva og hvor godt jeg behersker det.

 

 

Spiller i hovedsak gitar, så er best på det, på viderekomment nivå. Gaining skills as we speak, øver jevnt og trutt.

Etter gitaren kommer trommene

Deretter trombonen

Deretter bassen

Detetter barytonen

 

Og nede på "intermediate"-nivået finner vi saksofonen

Deretter trompeten

 

Og så på begynnernivået har vi pianoet og okarinen

 

 

EDIT2: Oh, ja, på bildet av bassen ser man toppen av en Cort Action Bass. Den var god i sin tid, men nå går det i Italia-bassen for alt den er verdt.

post-62536-1218297439_thumb.jpg

post-62536-1218298185_thumb.jpg

post-62536-1218298192_thumb.jpg

Endret av Hippie-Erlend
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...