Gå til innhold

Mist 500 W Strømforsyning


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QqZexW9o

Levicom 550W er ikke akkurat kinesisk klistremerke.

 

Kjører AMD64 3000+ ,2 gb ram, 9200radeon,2 stk giganettverk pci, 21 disker og 5 stk. 120mm vifter. 550W er med andre for lite og 500w er enda mindre. Får aldri startet maskinen normalt. Med 550w måtte jeg starte den 2 gangen får å få nok strøm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sigen: etter det jeg forstår er dette til floppy disken. Her er en link til min gamle psu med forklaring på kontaktene:

http://www.highpowersupply.com/product-ps-hpc340201.htm

PCI-Express pluggen ser ut som 4-pin ATX12V Power Connector men har 6 pin i stedet.

Kjøpte denne Mist i dag. men har ikke fått satt den i enda.

6-pin Aux Power Connector

 

Jeg fant ut at det var dette den het på den linken som han over her skrev.

Men, da kommer ett nytt og krevende spørsmål... :p

Hva brukes den til?

 

 

 

MVH: Joakim Gulbrandsen

Lenke til kommentar

Du slo meg til det "flotte" innlegget jeg holdt på å lage Mammuten! Hadde hentet inn bilder og alt! :tease:

Men over til AUX kontakten: Den ser ganske lik ut som den jeg hadde to av på det gamle (les: veldig gamle) hk`et mitt, istedenfor 20 eller 24 pins ATX strømkontakt.

 

EDIT: Bruksområde: vet ikke. :hmm:

Endret av sigen
Lenke til kommentar
Noen som har testet denne på MSI Diamond? Slik jeg kan se så har ikke denne -5V, noe som kan by på problemer med lyden på Diamond kortet.

Jeg har seriøst aldri hørt om en PSU med -5v, mulig jeg driter meg ut nå men, kan du gi meg en url elns til en sånn psu? :p

feks bZerk 500W

Moderne ATX hovedkort bruker ikke denne spenning, den er der kun fordi ISA buss standarden krever den. Har ikke hovedkortet ekspansjonsspor for ISA kort har det heller ikke bruk for -5V

Hm, med mindre det msi kortet ditt er gamelt burde det gå bra

 

Edit: jeg dreit meg ut, så at den gamle psun min også har -5v

Endret av CaZiO
Lenke til kommentar
Noen som har testet denne på MSI Diamond? Slik jeg kan se så har ikke denne -5V, noe som kan by på problemer med lyden på Diamond kortet.

Jeg har seriøst aldri hørt om en PSU med -5v, mulig jeg driter meg ut nå men, kan du gi meg en url elns til en sånn psu? :p

feks bZerk 500W

Moderne ATX hovedkort bruker ikke denne spenning, den er der kun fordi ISA buss standarden krever den. Har ikke hovedkortet ekspansjonsspor for ISA kort har det heller ikke bruk for -5V

Hm, med mindre det msi kortet ditt er gamelt burde det gå bra

Det er jo et av de nyeste MSI kortene som er.

 

Har lest litt om at du kan få problemer med Creative lyd-brikken på Diamond kortet hvis det ikke har -5V, og en kamerat av meg hadde det problemet. Skal leite litt å se om jeg finner hvor jeg leste det.

 

EDIT:

 

• For this model, you must use the power supply that with a -5V pin supply.

 

Hentet fra MSI Diamond Spec

Endret av svalbard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...