Gå til innhold

Mist 500 W Strømforsyning


Anbefalte innlegg

Er veldigt intrisert og se hvor stabil spenningen er. og hvor mangen Volt den faktisk leverer. har planer om og vannavkjøle cpu,nb,gpu,hd og psu. men for og ha litt ekstra kraft og litt lufting vil jeg ha en stille psu i tilleg. Er derfor opptatt av at denne ikke bråker så mye og leverer en stabil spenning :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har "hardkjørt" PSu-en for å teste stillheten? Pc min blir brukt mye til spilling, og PSu jeg har nå kjører vel full pinne på spill. Ergo vanvittig mye bråk.derfor jeg kjøpte Mist for å få pc stille, og kanskje mer stabil, om jeg merker noe som helst da?(stabilitet) :hmm:

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar

Okei, i følge asus pcprobe er

12v - 11.968v den har holdt seg på det konstant, selv nå som systemet jobber på full loaad

5v - 4.999v holdt seg nesten helt stabil, svingte opp til litt over 5v (5,01v) en gang rett etter boot

3,3v - 3.312 100% stabil

 

Det var mine tall hvis det hjalp noen :)

Lenke til kommentar

Har bestilt denne PSU`en via et lokalt LAN (WCG) siden jeg fikk den for 895,- totalt (fra microplex, dvs. null frakt e.l.).

Men lurer på om det øker temperaturen mye i kabinettet hvis jeg setter den som vist på bildet (2 sek. i paint) Jeg er ganske åpen for plasering, siden jeg skal bygge et eget kabinett snart (PSU`en ble kjøpt inn til dette)

 

PSU.jpg

kald luft blir tatt inn på baksiden av kabinettet, mens den varme luften blir presset inn i kabinettet.

 

Edit: Hva er Active PFC?

Endret av sigen
Lenke til kommentar

Denne PSU er utrolig lik Fortron Source Blue Storm 500W. Ser ut til å være ett hakk bedre, Active PFC og litt bedre indre design, komponenter etc. store inductors.

 

Kommer til å følge med på overklokking no etter review. Litt surt at det er neste kun PC Power and Enermax som produserer virkelige gode PSUer, resten er bare medium PSU med features og gimmicks dessverre. Hadde vert virkelig kult hvis denne MYST viser seg til å være en kjempe performer der det spiller mest rolle, strømkvaliteten.

 

Simon

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
uh? 500w for lite? hvor får du strøm fra? Chernobyl?

Ja det er lite for meg. Har noen disker og ganske mange 12cm vifter som trekker strøm så 500W er ikke nok.

Sprengte akkurat en 550W da den ble overbelastet for mye :cry:

 

For øyeblikket har jeg 2 stk TT 680W som leverer akkurat hva jeg trenger.

Lenke til kommentar
uh? 500w for lite? hvor får du strøm fra? Chernobyl?

Ja det er lite for meg. Har noen disker og ganske mange 12cm vifter som trekker strøm så 500W er ikke nok.

Sprengte akkurat en 550W da den ble overbelastet for mye :cry:

 

For øyeblikket har jeg 2 stk TT 680W som leverer akkurat hva jeg trenger.

Rart , jeg har lenge kjørt med en A64 3400, et 9800XT 5 disker , vannkjøling og 6 120 mm vifter på en 400 W stforsyning uten problem . :hmm:

Lenke til kommentar

Må også komme med :thumbup: til denne PSU'en! Den er heeelt stille!

Den føles varmere enn min forrige strømforsyning (antec truepower 380W), men både cpu og mb temperaturene gikk ned et par grader etter byttet så det har nok lite å si - antar at det er fordi Antec'en ikke hadde vifte i bånn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...