Gå til innhold

Mist 500 W Strømforsyning


Anbefalte innlegg

DA fikk jeg satt inn Mist'n. Den var stille i starten. Men etter som den blir varm bråker den litt mer, men det legger man ikke merke til. Fortsatt veldig svak. Speedfan sier følgende. 27 grader i kabinettet, 48 grader cpu, Harddiskene 34 grader. Har hengt en temp på baksiden der psu plåser ut. Denne er på 34.1 grader. Overaskende at den er såpass varm.

 

Nå er det CPU som bråker. 19dB er for høyt.

Hey, kult med flere fanatikere. :thumbup: Du sier at den blir mer bråkete når den blir varm, men når blir den varm? Er det etter lengre tid med idle, eller under spilling/load? I så fall, roer den seg ned igjen etterpå?

Hmm,har nå vannkjøling på systemet mitt og kan ikke høre stforsyningen sel når jeg klokker og kjører tester ei heller i spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at de fleste er fornøyd med denne, men vil anbefale dere som ikke har kjøpt den enda, eller ikke helt har bestemt dere å lese det jeg skrev HER.

Takk for "forvarselen". Leste dette og kjøpte Mist'en (fikk den idag), må si meg meget fornøyd. Er veldig opptatt av kvalitet vs støysvakt, så dette er et supert produkt. Har tidligere hatt Chieftech, FS og sist Hiper, sistnevnte vil jeg anbefale alle å styre unna. Hiper (type R) var ustabil spes på -12V, samt de 14db viften var oppgitt var BS. Men uansett MIST 500W kan anbefales fra min side iallefall!

Joda, kan trygt anbefale PSUen jeg også, men kan faktisk anbefale Tagan 480w like mye, om ikke mer..

 

Savner liksom noen flere strømkontakter til drev, + noen andre småting..

 

Men for de som fokuserer på en stille maskin, sier jeg bare: LØP OG KJØP!

Lenke til kommentar

Til dere som skulle få lydopptak av MIST 500W vs. Chieftec 360W: Det kommer ikke likevel, jeg kom ikke på at den eneste PSU`en jeg kunne bruke som erstatning for Chieftec`en, var på 250W, og hadde ikke den P4 kontakten (tror det var det den heter) og då funker det ikke å ta opp (skulle ta opp på pc`en, men da trenger den jo strøm) Beklager! :blush:

Lenke til kommentar
Jeg er veldig opptatt av støyen. Klarer meg med 300W nå. Men støyen kunne vært lavere. Skal jeg kjøpe psu nå er det for å ha litt fremover i tid. Oppgradering osv.

 

Hvilken rpm har denne når den brukes til internett serfing og til spill.

Hva er varmen i kabinettet og hvor mange vifter bruker dere i babinettet og størrelse og 5,7,12V på disse.

 

Lurer på hva dB det blir i min maskin.

Jeg er en maskin med Athlon 64 3500+ og MIST strømforsyningen. Hvilken RPM viften inne i MIST'en har vet jeg ikke, men den er ihvertfall ekstremt stillegående. Tror faktisk det kommer mer støy fra elektronikken enn fra viften, så jeg tror viften knapt kan høres med mindre du har øret 5-10 cm fra åpningen. Ellers har jeg en Pabst 80mm 9db CPU-vifte (på en Thermalright XP-90), en tilsvarende kabinett-vifte bak og et par stillegående Pabst vifter som suger luft inn foran. Ved normalt bruk ligger CPU'temperaturen rundt 34-36 grader og system temperaturen tilsvarende. Ved tung spilling et kvarters tid ligger CPU'en på ca 40 grader.

 

MIST 500 Watt strømforsyningen er helt klart den beste jeg har sett!

Lenke til kommentar
Savner liksom noen flere strømkontakter til drev, + noen andre småting..

Jeg skulle gjerne sett at en kunne tatt av noen drevkontakter. Det er altfor mange vanlige 4-pins drevkontakter. Med 4 SATA strømuttak er behovet for vanlige drevkontakter mye mindre for min del.

Lenke til kommentar
Fikk mail fra Microplex i dag ang -5V og her er hva de skriver.

 

"Den har ikke -5V og det er heller ikke nødvendig i henhold til den nye

ATX12V-2.0 standarden.

 

Jeg tror heller ikke det er mange hovedkort som krever -5V, vi kjenner kun til

en type hovedkort som krever -5V, og det er MSI K8N xxxx hovedkort. Det er da

også såpass spesiellt at de har spesifisert at den trenger -5V på både

produktsiden og i brukerveiledningen.

Dette gjelder heller ikke alle MSI K8N xxxx hovedkortene. Det er vel kun de som har Creative Live integrert på hovedkortet. Jeg har selv MSI Neo4 Platinum og dette trenger ikke -5V.

Lenke til kommentar
Dang..... Jeg har nettopp kjøpt MSI K8N SLI Platinum Nforce 4 og denne trenger -5V. Og jeg som hadde gledet meg til en MIST PSU :-(

 

Noen som har noen andre forslag i samme kvalitets klasse?

Tagan 480-U01 er omtrent i samme effektklasse, "stillegående" med 21dB ved 50% last (240W) og den har -5V :thumbup: , har K8N Diamond selv med samme lydkort.

Lenke til kommentar

Om 120mm vifta er i topp eller bunn spørs vel på hvordan en monterer PSU'en i kabinettet. Normalt sett vil den vel være i bunn, slik at viften suger inn luft fra kabinettet og blåser den ut.

 

I mitt tilfelle, som har et Lian Li PC6277B kabinett, så har jeg montert den "opp-ned", slik at den suger inn filtrert friskluft fra toppen, slik at den er kjøligst mulig, og dermed mest mulig stillegående og stabil.

Lenke til kommentar
er det jeg tenker på også, sitter og skal anskaffe meg samme kabinett som du har, men er det noe problem å montere det opp ned? Er det piece of cake? For da er jo selvfølgelig det den optimale løsningen.

Og montere den opp ned er ikke noe problem. PSU Adapteret til dette Lian Li kabinettet gjør at du kan feste alle typer PSU'er "opp-ned" eller hvilken vei en så føler for :)

 

PSU.jpg

 

Sånn ser det ut under filteret.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...