Gå til innhold

Mist 500 W Strømforsyning


Anbefalte innlegg

bare en tanke her. Det er paps vifte på 26 db som sitter i psu? www.vendur.no selger silenx vifter. Som flytter like mye luft som den papst vifta. Og er på 14db. Jeg har hørt bare bra ting om silenx viftene, så er ikke noe skrot. Vil ikke det bli ultimate a?

 

http://www.vendur.no/catalog/product_info....products_id=115

Hassan, du kan ikke stole på db nivået fra en produsent dessverre. Pabst er en av de beste i bransjen og når dem sier 26db til en viss luftmengde da tror jeg ikke at en annen kan slå dem med hele 12db, eller ned til 14db.

 

Pabst har god rikte og er en seriøs produsent som forsatt produser produktene sine i Europa så jeg kommer ikke til å tro i første runde at SilenX med en generic kinesisk vifte slår Pabst sit luft/støy ratio.

 

Men dette er interesånt post så kanskje du kan sjekke dette litt nermere?

 

Simon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SilenX viftene er vel noe av de beste/mest stillegående viftene man finner blant oss normale folk nå til dags.

 

vendur.no vet va de snakker om for å si det sånn..

 

papst har gode vifter ja, men de er også litt oppskrytte har jeg dessverre erfart..

Lenke til kommentar
papst har gode vifter ja, men de er også litt oppskrytte har jeg dessverre erfart..

Jepp, på SilentPCReview mener de at Papst overdriver (eller blir det underdriver?) dB-verdiene sine. Det kan stå 14dB, men det er ikke nødvendigvis 14dB fordet. Ja, de er stillegående, men ikke tro blindt på dB verdien de oppgir.

Lenke til kommentar

Vil bare legge til at SilenX er dårlig ansett på forumet på SilentPCReview, fordi de i enda større grad underdriver lydnivået sitt. De mest annerkjente viftene kommer fra Nexus, som blant annet selges av Mamoz.no. Hvis du ikke går for disse, kommer Pabst-viftene på en grei andreplass blant de som selges i Norge.

Lenke til kommentar

hallais.må vel ha meg ny strømforsyning jeg også.blir vel Mist ja :thumbup:

har en chieftec 360w som plutselig begynte å bråke her forrige dagen.er det mulig at den tar kveld snart?kan den ta med seg noen komponenter i "smellen"?

virker som det lagrene som synger på siste verset!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jepps, jeg spør igjen, noen med ASUS A8N SLI og denne myst?

 

Zandro, på Microplex sine sider er -5vcd ikke nevnt?!

 

Simon

Jupp, jeg har det og maskina er ikke stabil. Går i bootloop innimellom i tillegg til at jeg får en del feilmeldinger når jeg bruker IE (ikke hatt problemer med det før), Mozilla funker bra. Har testa RAM'en med memtest86 over natta og det så ut til å være i orden.

Lenke til kommentar

Fikk akkurat Mist 500 nå installert etter at en noe modisifert Aspire 500W tok kvelden. Må si meg imponert over støynivået, som forløpig på min vannkjølte dual AMD K7, 9700PRO, og 6 harddisker knapt er hørbar. Skal bli artig å høre hvordan det hele utarter seg når maskinen har jobbet litt, og reservediskene (3-4stk) går i strømsparing.

 

Men så langt er dette imponerende, såpass at jeg rett og slett lar den kjøre i fred og ro. En veldig god følelse å endelig kunne kjøre en PSU uten å bryte garanti med viftemodifisering!

 

Blir litt varm på komponentsiden kanskje?

 

PS: Glemte å nevne at alle disker er Samsung, utenom en bråkebøtte (i forhold) av en Maxtor 160GB FDB som oftest går fortest i strømsparing ;)

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...