Gå til innhold

Mist 500 W Strømforsyning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt nysgjerrig på hvor stille den er. Fint at mange er fornøyd, men kunne tenkt meg en litt grundigere sammenlikning enn "den er nesten helt lydløs" og "det ble helt stille i forhold til den gamle bråkebøtta". Hadde vært kult med en sammenlikning mot PSU'er fra SilenX og Nexus, for eksempel. Noe for Overklokking.no? :bambiøyne: :thumbup: Vet at ordentlig lydmålingsutstyr er dyrt, men en enkel hørselstest gjør også nytten. :yes:

Lenke til kommentar

Får min i dag, så jeg kan ta opp på en mikrofon til deg, og ta opp en standard Chieftec 360W, så du kan sammeligne litt selv?

Send PM hvis du er interesert.

 

EDIT: Alle andre som vil høre sammenligning mellom Mist 500W, og Chieftec 360W, send PM til meg, så sender jeg dere lydklipp av begge (evt. et av begge)

Endret av sigen
Lenke til kommentar

Fikk mail fra Microplex i dag ang -5V og her er hva de skriver.

 

"Den har ikke -5V og det er heller ikke nødvendig i henhold til den nye

ATX12V-2.0 standarden.

 

Jeg tror heller ikke det er mange hovedkort som krever -5V, vi kjenner kun til

en type hovedkort som krever -5V, og det er MSI K8N xxxx hovedkort. Det er da

også såpass spesiellt at de har spesifisert at den trenger -5V på både

produktsiden og i brukerveiledningen.

 

At en hovedkortprodusent presterer å produsere nye hovedkort med 24-pins kontakt

(som kreves i den nye ATX12V-2.0 specen) og som må ha -5V (som er fjernet i den

nye ATX12V-2.0 specen) må nok godskrives tabbekontoen til hovedkortprodusenten

og ikke PSU produsentene."

Lenke til kommentar

Det er merkelig, hvorfor er den hvite ledningen der?

er det spenning på den? At ATX 2.0 ikke skal ha -5v

vet jeg godt, men jeg stusset over det da jeg fikk

den, og at den hvite ledningen faktisk var der. Jeg sitter

nemelig med en F/S 400 (AHNF) som er ATX2.0

og den har ikke denne ledningen i det hele tatt

er den bare til pynt?

Endret av zandro
Lenke til kommentar

DA fikk jeg satt inn Mist'n. Den var stille i starten. Men etter som den blir varm bråker den litt mer, men det legger man ikke merke til. Fortsatt veldig svak. Speedfan sier følgende. 27 grader i kabinettet, 48 grader cpu, Harddiskene 34 grader. Har hengt en temp på baksiden der psu plåser ut. Denne er på 34.1 grader. Overaskende at den er såpass varm.

 

Nå er det CPU som bråker. 19dB er for høyt.

Endret av Arve28
Lenke til kommentar
DA fikk jeg satt inn Mist'n. Den var stille i starten. Men etter som den blir varm bråker den litt mer, men det legger man ikke merke til. Fortsatt veldig svak. Speedfan sier følgende. 27 grader i kabinettet, 48 grader cpu, Harddiskene 34 grader. Har hengt en temp på baksiden der psu plåser ut. Denne er på 34.1 grader. Overaskende at den er såpass varm.

 

Nå er det CPU som bråker. 19dB er for høyt.

Hey, kult med flere fanatikere. :thumbup: Du sier at den blir mer bråkete når den blir varm, men når blir den varm? Er det etter lengre tid med idle, eller under spilling/load? I så fall, roer den seg ned igjen etterpå?

Lenke til kommentar
Ser at de fleste er fornøyd med denne, men vil anbefale dere som ikke har kjøpt den enda, eller ikke helt har bestemt dere å lese det jeg skrev HER.

Takk for "forvarselen". Leste dette og kjøpte Mist'en (fikk den idag), må si meg meget fornøyd. Er veldig opptatt av kvalitet vs støysvakt, så dette er et supert produkt. Har tidligere hatt Chieftech, FS og sist Hiper, sistnevnte vil jeg anbefale alle å styre unna. Hiper (type R) var ustabil spes på -12V, samt de 14db viften var oppgitt var BS. Men uansett MIST 500W kan anbefales fra min side iallefall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...