Gå til innhold

Latterlige navn på karakterer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er annerledes med WoW og f eks. diablo 2, fordi du ikke kan bytte navn etterhvert. Men for eksempel på CS kan man bytte nick sånn *knips*.

Derfor hold dere seriøse når dere velger nick.

Går ikke i grupper med ha, eller bææ osv. Kanskje fordi de puller ALT sånn at vi dauer, eller ikke healer, magi, eller tanker for den slags skyld.

EDIT: en annen grunn er at engelskmenn ikke har æøå, vanskelig å partye. Liker ikke navn med `^¨~´ over seg osv.

Endret av chokke
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis folk kunne fulgt reglene så hadde jeg vært fornøyd.

http://wow-europe.com/en/policy/namingp1.html

Ugh.. Fælt så strengt det skulle være da. Har de faktisk gått så langt som å lage en egen side hvor de forklarer dette..? Det sier seg jo selv det meste som står der.

Jeg holder på mitt synspunkt.. Det er ikke SÅ farlig om en fyr heter "mordi" eller "noob2k". Jeg klarer å spille like fint selv om noen heter det. Men, jeg bryr meg egentlig ikke.

(At Blizzard bruker så inn med teskje-metoder viser jo hvilken aldersgruppe de satser på - 14 år og nedover?)

Skrevet

Skjønner ikke helt problemstillingen her. Jeg har en orc hunter som heter Birger, nettopp fordi det høres ganske stusselig ut. Skal noen nekte meg det? Siden når ble humor og selvironi forbudt?

Skrevet

Akkurat. Noen her tar spillet altfor seriøs, at noen har noen tullenick er jo bare morsomt syns nå jeg. At noen ikke klarer å spille eller ta folk med tulle nick seriøs, ja det får nå bli deres eget problem. Men da tar man spillingen altfor seriøs.

Skrevet
Hvis folk kunne fulgt reglene så hadde jeg vært fornøyd.

http://wow-europe.com/en/policy/namingp1.html

Ugh.. Fælt så strengt det skulle være da. Har de faktisk gått så langt som å lage en egen side hvor de forklarer dette..? Det sier seg jo selv det meste som står der.

Jeg holder på mitt synspunkt.. Det er ikke SÅ farlig om en fyr heter "mordi" eller "noob2k". Jeg klarer å spille like fint selv om noen heter det. Men, jeg bryr meg egentlig ikke.

(At Blizzard bruker så inn med teskje-metoder viser jo hvilken aldersgruppe de satser på - 14 år og nedover?)

Ehm?

Blizzard skriver reglene så punktlig for at det i allefall skal være HÅP om at NOEN hører etter, så det blir mindre arbeid for GM's slik at de kan drive annen support i stede.

Skrevet

nå har jeg hørt det også gitt...

Blizzard (og de fleste andre spillkompani) har MEGET detaljerte TOA's, sånn at de har alt på det rene hvis du velger på noen måte å klage over et eller annet vedtak.

Vi kan si det slik at de har sikret seg på de fleste punkt.

Skrevet
LOL. Syns det var mange geniale nick her jeg. Sprettball LOL.

Herregud folkens, dette er et spill. De som syns at sprettball er et teit nick, tar jo spillet altfor seriøs. Selv liker jeg allitd å ha leike nick, som på lan med gutta, så går det alt fra Knut til masse tull. Det er et SPILL, det skal være moro, og morsomme nick er jo moro å se. Som sagt de som irriterer seg over dette, bør seriøst slå av dataen noen dager og gå ut.

Rollespill er Rollespill og greier du ikke akseptere det, så har du ingenting å gjøre i WoW eller noe annet MMORPG. Kanskje Planetside.

Skrevet (endret)

Herregud folkens, dette er et spill. De som syns at sprettball er et teit nick, tar jo spillet altfor seriøs. Selv liker jeg allitd å ha leike nick, som på lan med gutta, så går det alt fra Knut til masse tull. Det er et SPILL, det skal være moro, og morsomme nick er jo moro å se. Som sagt de som irriterer seg over dette, bør seriøst slå av dataen noen dager og gå ut.

Rollespill er Rollespill og greier du ikke akseptere det, så har du ingenting å gjøre i WoW eller noe annet MMORPG. Kanskje Planetside.

Herre, det er ikke rart rollespill-folk blir sett ned på. Blizzard har alltid laget spill for massene. Først kritiserer folk Diablo for å ikke være RGP nok, så har folk for teite navn i WoW. Vet dere hva? Dette driter jeg i. Jeg synes det er morsomt, og hvis dere ikke kan akseptere dette, så kan dere spille Everquest eller noe annet dritt.

Jeg beklager på vegne av hele verdens befolkning at flesteparten her i verden faktisk driter i hva andre kaller seg på nettet.

Om dere så ikke vil spille noe annet, så kan dere i det minste gjemme dere på en RP-server.

Edit: Vi kan jo heller ikke ha noen som kaller seg Snabben her. Dette er jo et forum dere vi tar opp datating, og meningen er at det skal være seriøst. Hvis du ikke kan akseptere det, så får du heller finne deg et AOL chat room. :roll:

Endret av Darth Kjell
Skrevet

Jeg er ikke sikker på om folk som kaller seg dumme ting i altfor stor grad faktisk ødelegger spillopplevelsen for meg, det kan være irriterende, men ikke undergang.

Men: Du kan være sikker på at disse menneskene blir eksremt lavt prioritert om jeg leter etter noen å samarbeide med. Tullete nick signaliserer et forhold til spillet som antyder at du tar det så lite seriøst at jeg etter all sannsynlighet vil være tjent med å finne noen andre å samarbeide med, eventuellt soloe.

Skrevet

Birger er da et tøft navn, men Morkakepudding er kanskje ikke så koselig? Nok en gang danskene på min server, Dødensfarfar, Themandk, Dødensdoktor m.fl. Dumme nick, men ikke noe å rapportere. Den hora derimot....

Skrevet

Må si meg enig der. Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal rakke ned på personer som kaller seg skrutrekker, potet, kjøtt osv. Dette er i hvertfall orginale og til tider morsomme navn!

Ville si at jeg irriterer meg mye, mye mer over personer uten fantasi... som f. eks de som kaller seg Legolas, Gimli, Gandalf osv. Dette er jo rett og slett tragisk, og er heller ikke lov som folk har påpekt her tidligere. Vil også slenge meg på gjengen som mener at navn som "Norwegian Elite Force", "Danish Pride" og "Norwegian Vikings" er idiotiske.

Dette er et rollespill, for guds skyld, ha litt fantasi:P

Skrevet (endret)

Herre, det er ikke rart rollespill-folk blir sett ned på. Blizzard har alltid laget spill for massene. Først kritiserer folk Diablo for å ikke være RGP nok, så har folk for teite navn i WoW. Vet dere hva? Dette driter jeg i. Jeg synes det er morsomt, og hvis dere ikke kan akseptere dette, så kan dere spille Everquest eller noe annet dritt.

Jeg beklager på vegne av hele verdens befolkning at flesteparten her i verden faktisk driter i hva andre kaller seg på nettet.

Om dere så ikke vil spille noe annet, så kan dere i det minste gjemme dere på en RP-server.

Edit: Vi kan jo heller ikke ha noen som kaller seg Snabben her. Dette er jo et forum dere vi tar opp datating, og meningen er at det skal være seriøst. Hvis du ikke kan akseptere det, så får du heller finne deg et AOL chat room. :roll:

Sier en som kaller seg Darth Kjell.

Ser ikke problemet med å kalle seg "Snabben", det kommer fra ordet "Rask" og blir dermed "Rasken".

Men du er vel av den sorten som går rundt og tror at "Snabben" refererer til "edlere deler" antar jeg...

- - -

Rollespill folket blir sett ned på? Kan du utdype den litt mer?

Slik folk som deg er de som irriterer meg mest her i verden, uten tvil, de ber seriøse spillere pigge av til en eller annen RP server, annet spill eller lignende, og at du kaller andre MMORPGs "dritt" viser jo bare hvor seriøst du kan bli tatt.

Det virker som du tror du har enerett på spillet, at du er enestående, og om man skal bruke ditt "pigg-av" så er det vel heler dere, useriøse spillere som skal pigge av, som jeg sa tidligere, da det er er RPG, Roleplaying Game, altså et spill som handler om "Rollespill". Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare til deg hva det betyr, for det virker som du ikke har evnen til å skjønne hva det er. Men jeg får satse på at du engang i fremtiden har fått litt mer forståelse for det, det er lov å håpe.

Endret av Snabben
Skrevet (endret)

Etter å ha lest en god del på dette forumet, og en del på amerikanske WoW-fora, har jeg lyst til å sette fingeren på noe jeg ser på som dårlig forumetikette.

Det kan virke som mange av de som skriver er mer interessert i å gå til personangrep på "postere" de er uenige med, enn de er i å komme med solid motargumentasjon. Dette er jo ikke noe nytt fenomen på nettet egentlig. Hva er det som gjør at folk føler at det er ok å være spydig og uhøflig så fort de gjemmer seg bak et nick?

Jeg har tenkt en hel del på dette. Min teori er at dette dessverre dreier seg om umodenhet. (jeg vet... en del av dere kan begynne å kjenne sinnet stige nå...) Ligger man på et visst modenhetsnivå vet man at en diskusjon kun er givende om tema så lenge man holder seg til det. Utsagn som:

- "...hvis du virkelig mener det må morra di ha drevet med heroin når hun var gravid med deg..."

- "...skru av maskinen og ta deg en tur ut..."

- "...folk som mener det vet ikke en dritt..."

...vitner bare om en ting, nemlig at den som skriver det beveger seg fra tema over på personangrep - på et menneske de ikke har den minste forutsetning for å vite noe om. Og da mister jo all annen argumentasjon fra vedkommende sin troverdighet. Man gjør seg selv en bjørnetjeneste rett og slett.

Som jeg skrev i min forrige post så er spørsmålet om hva som er "riktig" instilling i forhold til navn i World of Warcraft ikke mulig å gi et svar på - fordi det finnes mange. Hver enkelt spiller har sin egen oppfatning om hva som er rett og galt når det gjelder dette. Jeg har ikke noe mer rett enn deg. Men...

Blizzard setter rammene for hva som er rett og galt. De har laget en navnepolicy. Hvis du tar deg tid til å lese den står det rimelig klart hva slags tanker spillutviklerne har om saken.

Hvis du velger å bryte mot disse reglene har du ingen klagerett hvis Blizzard går inn og endrer navnet ditt til noe du kanskje trives mindre med enn et navn du har funnet på selv.

Jeg forstår veldig godt at det finnes mange spillere der ute som ikke liker rollespill, og som vil tøyse litt med navnene - og det er helt greit for meg. Vær bare klar over at hvis jeg ser deg, og det dumme navnet du har over hodet ditt, så vil Blizzard umiddelbart få en mail om det. Og da nytter det ikke å komme krypende inn på forumet og syte om at Blizzard er nazi, at de suger grevlingpung eller noe annet som høres kult ut å ha i munnen.

Du bryter regler = jeg/noen andre melder deg = Blizzard fucker deg opp = fett

Ha en fin dag!

Ps. Alle mødrene deres røyka heroin når dere var på fosterstadiet! :!:

Endret av Intempestus
Skrevet

Folk med lite seriøse nick bruker jeg heller ikke ta med i groups og lignende, da meste parten jeg har møtt av Horde eller alliance vet lite om å spille.

Dette Gjelder selvfølgelig ikke for alle, men når jeg ser folk som kaller seg for Tissemann osv vet jeg at det er en 10 åring som sitter og spilller.

:)

Skrevet

Du vet alldeles ikke at det er en tiåring som sitter og spiller. Det eneste du vet er at det er en person som har valgt å kalle seg for Tissemann, og det er alt du vet om mennesket. Du kan anta mye rart selvfølgelig... Og velge å holde deg unna vedkommende.

Jeg ville ha sagt i en /whisper:

"Tissemann er ikke et lovlig navn i dette spillet. Jeg rapporterer deg etter jeg har ført deg opp på /ignore-lista mi. Ha en fin dag!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...