Gå til innhold

IR-mus til laptop? Finnes det? Hvorfor ikke?


Anbefalte innlegg

Hei alle forumister!

 

Mitt spørsmål har sikkert en naturlig forklaring; enten så går det bare ikke, eller så finnes det allerede, men jeg spør likevel... :)

 

Vel, jeg har en laptop med IR (ikke Bluetooth), og vil gjerne slippe en USB-dongle når jeg bruker mus. Tenkte det hadde vært genialt om laptop-produsentene kunne bygge den fordømte dongle-tingen (som alle jo trenger nå for tiden) inn i laptopene, eller lage muser som en kunne bruke med IR-porten.

 

Så, altså. Finnes det noe slikt? Har letete en stund, men har bare funnet Bluetooth-muser, og det hjelper jo ikke meg. Venter spent på svar... Takk! :)

 

Hilsen Hogne3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du skal lete lenge etter noe slikt. Husk at IR porten må se musa for at den skulle virke, hvordan blir så det når de fleste IR porter er på venstre siden av laptopen eller på fremsiden?

Hva skjer når hånden din dekker nesten hele musa?

Nei, det du søker tror jeg rett og slett ikke finnes.

 

Det du kan søke etter, er en trådløs mus med PCMCIA mottaker som er helt skjult i maskinen, har ikke sett dette, men det finnes sikkert. Hvis ikke finnes det bluetooth PCMCIA kort som kan skjules inni porten.

Lenke til kommentar

En kompis kjøpte en Dell Dimension 8100 (stasjonær pc) splitter ny (2001/2?), og da fulgte det med trådløst tastatur og mus som brukte IR. Senderen sto ved siden av skjermen. Ofte det ble dårlig forbindelse med musen ja, vil ikke anbefale den pakken iallfall.. Merket var vel "Dell" tror jeg (aner ikke om de lagde dem selv).

 

Så det finnes iallfall, men aner ikke hvordan det er til bærbare med IR.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en sånn IR-mus en gang. Da trådølst var helt nytt gikk jeg for den billigste løsningen. Jeg angret voldsomt på det for det er den dårligste musa og tastaturet jeg har hatt noen gang. Det var alt for vanskelig å få IR-sensoren til å se tastaturet og musa, noe som førte til at mange tastetrykk og musebevegelser og museklikk ikke ble detektert. Jeg returnerte det på angreretten den gang og fikk høre av nettbutikken jeg handlet fra at nesten 50% av dette settet hadde kommet i retur av samme grunn.

 

Forresten så tror jeg trådstarter må belage seg på å enten bruke dongle eller trådmus.

Lenke til kommentar
Hei alle forumister!

 

Mitt spørsmål har sikkert en naturlig forklaring; enten så går det bare ikke, eller så finnes det allerede, men jeg spør likevel... :)

 

Vel, jeg har en laptop med IR (ikke Bluetooth), og vil gjerne slippe en USB-dongle når jeg bruker mus. Tenkte det hadde vært genialt om laptop-produsentene kunne bygge den fordømte dongle-tingen (som alle jo trenger nå for tiden) inn i laptopene, eller lage muser som en kunne bruke med IR-porten.

 

Så, altså. Finnes det noe slikt? Har letete en stund, men har bare funnet Bluetooth-muser, og det hjelper jo ikke meg. Venter spent på svar... Takk! :)

 

Hilsen Hogne3.

Mange nye laptop'er har da mulighet til innebygget blåtann kort. Min Inspiron 8600c har innebygget blåtann kort. Du har jo da mulighet til å kjøpe et PCMCIA blåtann kort. De jeg har funnet stikke ikke alt for mye ut av porten.

Lenke til kommentar

Takk takk, alle sammen. Har vært borte en stund, men det var veldig koselig å komme hjem til alle svarene deres. :)

 

Vel, dere har vel rett. Tenkte ikke på at IR-porten må 'sees' av musen hele tiden. Det sier jo seg selv at da er det ingen god løsning. Men PCMCIA Bluetooth-kort er jo ingen dum ide, selv om det kanskje kan komme til å bli litt i dyreste laget bare for å slippe en liten dongle. Har ingen erfaringer med Bluetooth, men jeg har fåt inntrykk at Bluetooth-muser fungerer like bra som USB-dongle-muser. Noen som kan bekrefte/avkrefte det? Skal se hva jeg finner, om jeg finner en billig og bra løsning skal jeg poste den her. I'll keep you posted. Takk for hjelpen sålangt.

 

Hilsen Hogne3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...