Gå til innhold

Jeg fikk et virus via MSN Messenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fikk en msg på msn i dag med en link til viruset som sluttet på sexy.gif

 

 

seff åpnet jeg deg ikke da  :p

vet du ikke at .gif filer er bilde filer eller?

Vet du ikke at det skrives bildefiler? :p

 

Men du har kanskje ikke fått det med deg, men det er et virus som sirkulerer på msn som nettop sender disse bildene.

http://programmer.no/art.php?artikkelid=13335

 

De fleste filene er kjørbare filer, og faktisk er filendelsen på bildet .JPG, og ikke .GIF.

 

Så nå at .pif er en kjørbar fil, og ikke en bildefil som jeg lurte på tidligere.

Lenke til kommentar
så jeg kan instalere 1000 virus å kose meg på denne viretuelle pcen å det får ingen! betydning får resten av mine filer.. selv om de ligger på samme hd?

Denne virtuelle datamaskinen emuleres kun av den reelle datamaskinen, slik at den har absolutt INGEN kontakt med eksterne ressurser. Det betyr at den overhodet ikke kan påvirke maskinen din, hvilket i bunn og grunn er baktanken med en virtuell datamaskin.

Lenke til kommentar

Fikk en link til en fil ved navn "Cute." Ettersom han jeg fikk linken fra pleier å sende meg morsomme linker, lastet jeg filen ned. Da jeg hadde lastet den ned, gikk jeg inn i mappen, og så at det var MS-DOS ikon på den. Ergo åpnet jeg den ikke, jeg bare slettet den med en gang.

 

Da er ikke jeg infisert, eller hva? :hmm:

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk bruker MSN, utsatt for alt mulig rart der. Bruk mirc eller no isteden

Kanskje folka i kontaktlista hans ikke bruker mIRC? Og skal vedde på at han fikk mye hjelp med viruset sitt av den posten! :nei:

 

On-topic: Prøv denne. Og pass på å avslutte alt som har noe med MSN å gjøre før du kjører!

 

Edit: Hvis du har popup-stopper, kan det hende at den blokkerer sida.

Endret av Potetfar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...