Gå til innhold

Jeg fikk et virus via MSN Messenger


Anbefalte innlegg

Hei

 

For 5 minutter siden fikk jeg en melding over MSN fra en venn

Meldingen lød slik: LMFAO! http://xxxxxxx.xxxxxx.nl/g.geurts1/handcuffs.pif :p

(jeg har med vilje erstattet flere av bokstavene med X'er slik at ingen ved en feiltagelse skal laste ned viruset)

 

Uansett da jeg klikket på linken ble jeg spurt om å laste ned en .PIF fil.

Jeg kjenner vedkommende som sendte linken såpass godt at jeg lastet ned uten å stille spørsmål. Jeg husker ikke nøyaktig hvor stor filen var, men jeg kan tenke meg at den var på ca. 100 kb.

 

Da jeg åpnet filen visste det seg å være ett bilde av en halvnaken dame med håndjern, men plutselig begynte PC'en og oppføre seg rart.

Hvis jeg skal beskrive problemet med enkle ord var det som om PC'en trykket vilt på ALT+TAB, jeg hadde ganske mange dokumenter oppe så skjermen sto nærmest å blinket da den i full fart bladde igjennom dokumentene mine.

 

Jeg restartet PC'en omgående, og da jeg snakket med han som sendte linken viste deg seg at han allikevel ikke hadde sendt noen ting til meg. Han fortalte også at andre hadde klaget til han om det samme problemet.

 

Så nå sitter jeg her med ett skummelt virus på Pc'en min og jeg lurer på hvordan jeg kan bli kvitt søppelet.

 

EDIT: jeg glemte å si at i det øyeblikket jeg åpnet filen fikk jeg beskjed fra Zone Alarm om at en fil som heter "winis.exe" ville ha tilgang til Internet, jeg trykket selvfølgelig Nei.

Endret av Bluesky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisann fikk akkuratt den samme linke for fem min siden. syns det virka litt rart for fikk den av ei som jeg aldri prater med og da jeg sjekka netlimiteren var det en prosses som het wini.exe som lå å dro båndbredde, vet ikke om dette var viriuset men avslutta det for sikkerhets skyls og har ikke skjedd noe her enda. fant ikke noe info om det når jeg søkte google, eller eikke noe som jeg skjønte noe av da :p

Lenke til kommentar

Jeg fikk den jeg og! :( Hos meg ble linken sendt til alle på lista, slik at nå har mange av mine det... Jeg greide å avslutte MSN, og kjører nå AVG (Har kjørt ad-aware) finner ingen virus eller noe, eneste jeg sitter igjen med er egentlig det at jeg føler meg som en idiot.

 

Edit: Første gangen dette har skjedd meg...

Endret av Tonio
Lenke til kommentar

gjorde som jeg pleier (dum som jeg er) å åpna linke.... he**ete satte igang og msn jobba vinduer med alle på lista......

 

samtidig så spurte et programm kalt wini.exe om tilgang gjennom windows firewall.

 

når jeg nå kjører ad-aware se fryser denne på akkurat denne fila: wini.exe

 

 

fikk forresten denne meldinga av en annen via msn

 

[21:25:27] <INKA-> Om du får denne linken http://xxxxxxx.xxxxxx.xx/g.geurts1/handcuffs.pif så IKKE gå inn på den, for det er en troiansk hest. den legger inn en port, som gjør til at alle virus har fri adgang til maskinen din. send denne til ALLE

Endret av B-Man
Lenke til kommentar
Burde ikke slikt som dette gjøre det åpenlyst for folk at Windows er et gjennomgående ødelagt og brekt operativsystem som snarest bør forkastes? Jeg skjønner det ikke... Kan en leve med slikt i hverdagen?

Jeg kunne ikke vært mer enig.

Har ikke windowsbrukere lært at å klikke på en kjørbar fil uten noen grunn er idiotisk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...