Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle healere kan få inital aggro på Gluth, RF har ingenting så si. Om du skjønner det eller ei er revnende likegyldig.

 

Forskjellen blir jo her om en Icelance er nok til å dra moben tilbake eller om han som kiter må faktisk stå der å skyte litt.

Nå er vel uansett Naxx et dårlig eksempel, såpass utdatert content. Men f.eks på Onyxia så vil jeg helst unngå å bruke RF rett og slett på grunn av den massive mengden med adds. Dog det eneste eksempelet jeg kommer på der det er en dårlig ide.

Som regel er de andre tjent med at du har den på. Kan bruke Auriaya som et eksempel, der er det mye bedre at jeg som paladin får aggro fra alle de små kattene en at presten ved siden av meg gjør det.

Lenke til kommentar
Som sagt, det er under testing, og det funker overasskende bra, selv om jeg tror jeg skal ta 1/2 i mere mana fra healing og 2/2 i SoJ. Men bare så det er sagt, jeg er ikke den eneste palaen som speccer ned til crusade.

 

Takk for et seriøst svar, for det første.

 

Nå har det seg vel slik at om du tanker med en warrior ser jeg hvordan speccen din er grei, men JotJ er ment til å være en erstatning for Thunder Clap, og å reduseren en boss sin attack speed med 20% er en durabelig nedgang i innkommende damage, og er kanskje en av de beste talentene i prot.

 

Og på samme måte som Judgements of the Just er en Thunder Clap-erstatning, er Vindication en erstaning for Demoralizing Shout. Bosser har veldig lav AP, og med Vindication reduserer du melee damage med overraskende mye, og er også verdt å putte 2 poeng i.

 

Legger ved to sitater fra Elitist Jerks' Prot-guide:

 

 

You'll want this effect up in some form anytime you're tanking something serious. Bosses have special attacks on cooldowns that aren't affected by this, so a 20% reduction in attack speed isn't a 20% reduction in damage taken, but it's still a significant benefit.

 

 

[Vindication]: As of the 3.2 patch, the AP reduction provided by this talent is equivalent to a fully talented warrior Demo Shout, a feral druid Demo Roar, or a fully talented warlock Curse of Weakness, and does not stack with those effects. Hence this talent can substitute for those. Because this effect is completely passive and "free" of a cost in resources, damage, or time/attention, in many ways it's preferable to those effects. Many tanks take this talent for reasons similar to those discussed above for Judgements of the Just.

 

Om du tanker litt lavere level content, skal du alltids overleve med ditt gear uten disse talentene, men hvis du bedriver progress i ToC / Ulduar Hardmodes, vil jeg definitivt anbefale dem. Crusade er ikke dårlig overhodet, det hjelper masse med threat, men når jeg tanker (selv om det bare er offspec) tenker jeg survivability først og threat etterpå, selv om threat sjeldent er et problem med RF.

Lenke til kommentar

Vel, smak og behag(jeg vet Bear^ :tease:). Driver å raider toc10 og 25(vi har ikke nok dps for toc10hc enda, jeg overlevde greit helt til vi fikk flere bosser samtidig). Og som sagt, det finnes Paladins med vindication, paladins uten, eg er en uten.

 

http://eu.wowarmory.com/talent-calc.xml?ci...300000000000000 dette skal jeg respecce til snart tror jeg.

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar
Vel, smak og behag(jeg vet Bear^ :tease:). Driver å raider toc10 og 25(vi har ikke nok dps for toc10hc enda, jeg overlevde greit helt til vi fikk flere bosser samtidig). Og som sagt, det finnes Paladins med vindication, paladins uten, eg er en uten.

 

 

Hehe, jeg er uten selv, mest av latskap, da jeg ikke har respeccet på lenge - og det faktum at jeg stort sett bare raider 10 player-instances på normal og hc.

Lenke til kommentar
Vel, smak og behag(jeg vet Bear^ :tease:). Driver å raider toc10 og 25(vi har ikke nok dps for toc10hc enda, jeg overlevde greit helt til vi fikk flere bosser samtidig). Og som sagt, det finnes Paladins med vindication, paladins uten, eg er en uten.

 

http://eu.wowarmory.com/talent-calc.xml?ci...300000000000000 dette skal jeg respecce til snart tror jeg.

 

Neimen neimen neimen Hans-O da, smak og behag? Høres ut som du har opparbeidet deg en egen mening, er det lov da? ;)

Lenke til kommentar
http://eu.wowarmory.com/talent-calc.xml?ci...300000000000000 dette skal jeg respecce til snart tror jeg.

 

 

Ville ha endret den litt hvis det var jeg som skulle specce - til noe slikt: http://www.wowhead.com/?talent#sZV0tAbuMGsIufdxfM0b

 

Spiritual Attunement er faktisk veldig kjekt, særlig når du har lite mana (det skjer faktisk iblant!) Med mindre du merker at du har problemer med threat, ville jeg ha droppet Crusader og Conviction. Det er ikke meninge å virke krass, men om dere ikke har nok DPS til å klare HC Beasts på 10 man, burde det ikke være noe problem å holde agro. Husk at survivability bør være prioritet #1 som tank, med mindre det er helt kritisk viktig å få et par prosent ekstra damage for threat.

 

Merk forresten at i speccen jeg linket er det 3 poeng til overs - du kan fortsatt nå Crusade, men jeg endret Conviction (crit er rimelig ubrukelig til tanking egentlig) til Vindication. Selv har jeg plukket opp Seals of the Pure for ekstra threat/damage.

Lenke til kommentar

Hehe :)

 

Men, on seriøse termer. Må vel respecce jeg og, etter 3.2 ser det ut som Vindication fungerer på bosses og, hvis Zyrashana på WoWhead har rett. Om det stemmer skaver man av 574 AP. Hvis man ikke har en druid/warrior tank i gruppen kan det være godt behjelpelig.

 

PoJ. hm, er ikke sikker. Vil bel bruke Tuskarr's Vitality på boots som enchant og der har man 8% movement speed som ikke stacker med PoJ.

Lenke til kommentar
Om du vil, det er ikke så stor forskjell.

 

Selv har jeg Enchant Boots - Greater Fortitude

Såklart er det forskjell. For å komme ned til PoJ kaster du bort verdifulle poeng i Ret-treet.

 

Edit: Og du bør ha speed increase på boots. Den usle staminaen du mister har lite å si i forhold til hvor fatalt det kan være å være på feil sted til feil tid.

Endret av Novocaine
Lenke til kommentar
Det kalles "Debatt" Hans-o, folk på denne delen av forumet finner vel det ordet i fremmedordboka, eller mikser det med "konklusjon". Snodige greier.

 

Kan man debatere om 2+2 = 4? Just wondering

 

 

Edit, Husker når jeg speccet masse points i ret-treet på level 70 i tank-specet mitt, tanket for en av de bedre guildene så hadde rimelig bra gear og alle "lowbiene" skulle jo inspecte deg for å droole på epics, hadde relativt mange diskusjoner med folk som sa speccet mitt var noobish :p fint for meg at jeg dro 15% til 20% mer TPS en andre tankadins og var skyyhøyt forran andre tanks i guilden. Har ikke tanked så mye på level 80 og husker vitterlig ikke specs, men har det blitt vanlig nå med points i ret? Som sagt når jeg tanket på 70 var det alltid like moro å tanke heroics å høre whine om speccet (som ikke innehold Shield-throw-uber-pulle-ting (husker ikke hva det heter))

Endret av Cosha
Lenke til kommentar

Driver med Anub i TotGC10 nå, og vurderer å skifte specc (er tank).

 

Nåværende:

http://www.wowhead.com/?talent#sVZE0xA0uMGsIufzts00b:pGN

 

Tenkte å specce til:

http://www.wowhead.com/?talent#scZE0xI0uMGsIufdtsM0b:pGN

 

Noen plasser jeg kan forbedre? Helst uten å fjerne PoJ, men kan til nød kjøre runspeed på boots.

 

Vurderer også Glyph of Salvation som en extra "ohshit" knapp.

 

Noe slikt uten PoJ: http://www.wowhead.com/?talent#scZE0xA0uMGsIufdtsM:pGj

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Crusade eier Seal of the pure anyday.

Ja, men hvordan kommer jeg meg til Crusade uten å gimpe suvival?

 

Eller tenkte du på min nåværende? Mente jeg kom frem til at med 5/5 så var SotP bedre? men mulig ejg regna feil eller at det var noen urepresentable raidlogs jeg brukte:S

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Crusade eier Seal of the pure anyday.

Ja, men hvordan kommer jeg meg til Crusade uten å gimpe suvival?

 

Eller tenkte du på min nåværende? Mente jeg kom frem til at med 5/5 så var SotP bedre? men mulig ejg regna feil eller at det var noen urepresentable raidlogs jeg brukte:S

Jeg har ikke regnet på det, men bruker logisk tankegang: 3% mer dmg fr alt(seals, Hammer, Shield, Consecration etc) eller 15% mer fra bare seals.

 

Edit: 6% mot mange bosser.

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...