Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alt jeg trenger i dette speccet

Kan ikke skjønne hvordan man kan forsvare HotCrusader. Denne er nesten alltid oppe i en raidsituasjon uansett. Videre vil jeg fortsette mitt korstog mot Pursuit of Justice. Den speed increasen du trenger får du fra boots, og du slipper å kaste bort poeng på 2/2 Imp Judgements og HotC.

 

Når det gjelder glyphs er også valget av HotR tøvete - sikkert greit å ha i siste trash-phase i Violet Hold, men blir jo helt irrelevant i en krevende raidsituasjon hvor man somoftest forholder seg til én badguy om gangen. Her vil jeg anbefale på det sterkeste å glyphe Righteous Defense. Mens man kanskje kan komme unna med en resisted taunt i Naxx er det noe av det verste som kan skje, og skal derfor egentlig ikke forekomme.

 

Jeg vil presisere at jeg kommenterer utifra en raider sitt synspunkt, om du bare skal tanke HCer spiller det jo egentlig ingen trille hva man speccer.

Lenke til kommentar
Alt jeg trenger i dette speccet

Kan ikke skjønne hvordan man kan forsvare HotCrusader. Denne er nesten alltid oppe i en raidsituasjon uansett. Videre vil jeg fortsette mitt korstog mot Pursuit of Justice. Den speed increasen du trenger får du fra boots, og du slipper å kaste bort poeng på 2/2 Imp Judgements og HotC.

 

Når det gjelder glyphs er også valget av HotR tøvete - sikkert greit å ha i siste trash-phase i Violet Hold, men blir jo helt irrelevant i en krevende raidsituasjon hvor man somoftest forholder seg til én badguy om gangen. Her vil jeg anbefale på det sterkeste å glyphe Righteous Defense. Mens man kanskje kan komme unna med en resisted taunt i Naxx er det noe av det verste som kan skje, og skal derfor egentlig ikke forekomme.

 

Jeg vil presisere at jeg kommenterer utifra en raider sitt synspunkt, om du bare skal tanke HCer spiller det jo egentlig ingen trille hva man speccer.

 

Burde vel kanskje nevne at jeg er offtank og som oftest er den eneste palaen i raidet (med mindre vi kjører 25 man, noe som er sjelden) og har derfor ikke noen som helst problemer med å rettferdigjøre HotC.

 

HotR glyphen er etter min mening en av de bedre der ute for en pala offtank, å si at den er "sikkert grei å ha i siste trash phase i Violet Hold" faller på sin egen urimelighet. Hva med Razorscale, Deconstructor, Auriya, Thorim for å nevne noen? Jeg har da alltid vært glad for den ene ekstra HotR på de.

 

Righteous Defense glyphen hopper jeg glatt over da jeg har 2 taunts som ikke deler cooldown. Sikkert fin hvis du er paranoid.

 

PoJ kan jeg saktens være enig, og den er der fordi den er vesentlig billigere enn tuskarr's vitality. I tillegg slipper jeg å spamme trade 2 dager i strekk for å få noen til å lage den. (finnes ikke på ah, og hvis den gjør det koster den like mye som 3 stam enchants)

Lenke til kommentar
Ang GoRighteous Defense, ville du tatt i bruk et item som ga deg mer damage, men senket deg et par poeng under def cappen? Altså siden det er paranoid å forvente et worst case scenario, altså.

 

Men denne debatten var for min del over i det øyeblikket det kom frem du speccer for å spare litt gull.

 

Retorikken din er helt på trynet så det er kanskje like greit at du gir deg der. Hva i helvete har righteous defense glyphen med def cappen å gjøre? Tidenes dårligste eksempel.

 

De siste 3 ukene har jeg gått igjennom 8000g til enchants og gems til et lass med oppgraderinger jeg har fått. Kanskje ikke mye i raidsammenheng, men når du bare har tid til å logge på for å raide, er det mye gull. Hvis jeg kan spare en god slump med penger på å bruke en fullt ut akseptabel enchant og bruke 2 talentpoints på noe som på ingen måte ødelegger speccet gjør jeg det.

Lenke til kommentar
Ang GoRighteous Defense, ville du tatt i bruk et item som ga deg mer damage, men senket deg et par poeng under def cappen? Altså siden det er paranoid å forvente et worst case scenario, altså.

 

Men denne debatten var for min del over i det øyeblikket det kom frem du speccer for å spare litt gull.

 

Retorikken din er helt på trynet så det er kanskje like greit at du gir deg der. Hva i helvete har righteous defense glyphen med def cappen å gjøre? Tidenes dårligste eksempel.

Kanskje ikke verdens beste eksempel, men på trynet? Neppe. Du gjør valg som er komfortable for deg, men som kan være fatale for deg og videre dine øvrige raidmedlemmer.

 

Og som nevnt her virker RD og HoR veldig forskjellig. Det er ikke to like spells med uavhengig cooldown.

Lenke til kommentar

Ang. glyph of HotR vs RD velger jeg alltid HotR. Jeg har 190 hit rating i mitt MT gear, og fåt aldri taunt miss. HotR er ikke kun for VH siste waves. Den er for alle heroics (puller gjerne 4-5 packs om gangen). I tillegg er den nyttig i veldig mange raids. Onyxia adds, Anub'Arak adds, Razorscale, Thorim, Freya, Mimiron, Vezax trash osv, i motsettning til 8% hit på en ability jeg fortsatt har tilgode å se misse. Om det er en glyph jeg ville vurdert å bytte den med er det Glyph of Salvation, som gir deg 20% dmg reduction når du caster Hand of Salvation på deg selv. Det blir som en egen ekstra shieldwall på egen cd, men da må du selvfølgelig ha nok threat generation.

Lenke til kommentar

190 Hit Rating betyr at du har nesten 6% større sjanse til å treffe med spells. Mot en Level 83 (boss) ligger cappen her på 9%, og du har defor 3% sjanse for å misse og omtrent 0,1% sjanse for at begger bommer. Le så mye du vil, men det er fortsatt en unødvendig risiko å ta. I tillegg er det ikke alltid slik at Righteous Defense kan brukes der Hand of Reckoning svikter. Selv om det ikke er mulig å bevise for noen av oss, men sett at du ikke nettopp dinget level 18 så har du blitt resisted. Basta.

 

Paladin tanks er ikke som warriors etc, vi har svært mange steder hvor man kan si at et valg rett og slett er feil. Du skal ha Righteous Defense, Seal of Vengeance og en til etter hva du ønsker, personlig mener jeg Divine Plea er en no-brainer her, men dog.

 

Her snakker jeg SELVSAGT for et generelt specc. Vil du fylle bagen din med glyphs og skifte dem ut før hver bossfight er det naturligvis steder du kan bytte ut glyphs med stort hell, spesielt Righteous Defense. Poenget er dog at du ikke har råd til å ikke ha den i mange situasjoner.

 

Hva du finner komfortabelt i HCer er ikke viktig heller, på det nivået hvor man har opphetede diskusjoner om specc er det ikke for å optimalisere HC-farming. :)

 

EDIT: Skrivefeil

Endret av Novocaine
Lenke til kommentar

Razorscale, mange adds. Ignis om tanken tilfeldigvis har fått add på seg og du er add tank. Samme med Thorim, tenker jeg. Og Freya. Og Vezax hardmode. Yogg-Saron adds? Kel'Thuzad adds der tank har agro. Anub'Arak adds. Grobbulus adds. Sartharion med flere drakes. Noth adds. Faerlina adds?

 

Det er jo massevis med situasjoner der en MT kan ha fått en add på seg og du ikke kan RD-e den av ham uten å få agro av en boss. Selvfølgelig kan han taunte tilbake, men det er gjerne det sekundet ting går galt at RD kan gjøre det mye verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...