Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avgjørelsen var vel en av de værste, om ikke den aller værste jeg har sett i hele mitt liv som kampsporttilhenger. Selv hadde jeg det 30-27 Pearson.

Uten om det, var dette et greit stevne. Artig å se igjen Patrick Cummins, og han imponerte selv om han møtte en dårlig motstander. Jon Tuck hadde vel en av de rareste knockoutene jeg har sett. Scott Jorgensen imponerte med brytingen sin selv om han enda mangler litt stående. Bobby Voelker er ferdig i UFC, og Benoist imponerer ikke noe han heller. Pettis imponerer ikke meg overhodet i UFC i forhold til RFA, men han er ung og med tanke på motstanden i UFC er vel dette normalt. Bryan Caraway vs Erik Perez var en underholdende kamp, selv om avsluttingen var litt skitten med tanke på Fishing hooken. Perez blir nok booket for UFC 180 i Mexico. Trist å si det, men Yves Edwards bør vel nå begynne å tenke på å legge opp. Piotr Hallmann derimot, gjorde en grei kamp og jeg forventer å se han igjen på Sverige kortet i Oktober. Rafael Dos Anjos imponerte meg veldig, og de blir spennende å se hva de gjør med han fremover. Dodson er klar for et nytt tittelforsøk! Her er de kampene jeg vil ha for de som var på main cardet.

 

Benson Henderson vs Khabib Nurmagomedov

Rustam Khabilov vs Donald Cerrone/Jim Miller taper

Diego Sanchez vs Joe Lauzon

Ross Pearson vs Takanori Gomi

John Dodson vs Demetrious Johnson/Ali Baugatinov vinner

John Moraga vs Tim Elliot

Rafael Dos Anjos vs Myles Jury (ingen behov for å rebokke Trujillo-Jury.

Jason High vs Evan Dunham/Edson Barboza taper

Piotr Hallmann vs James Krause

Yves Edwards vs Erik Koch

Bryan Caraway vs Michael McDonald

Erik Perez vs Fransisco Rivera

Lenke til kommentar

Ja, nok en gang feil av dommerne. Imponert over Rory MacDonald, har virkelig sansen for han. Håper på å se han i tittelmatch om ikke så lenge. Men først blir det vel vinneren av Lawler VS Brown.

 

Edit: Arlovski fighten var forøvrig en kjedelig fight .

Endret av Continum
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

UFC 176 blir utsatt. Foruten main eventen, blir alle kampene fordelt ut på ulike stevner. Dominick Cruz er også tilbake, og møter Takeya Mizugaki på UFC 178 om han klarer å holde seg skadefri. Går også rykter om at Johny Hendricks forsvarer beltet sitt mot Rory/Brown/Lawler på samme stevnet, så det kan virkelig bli fyrverkeri.

 

Jon Jones vs Alexander Gustaffson

Johny Hendricks vs Matt Brown/Robbie Lawler/Rory MacDonald

Dominick Cruz vs Takeya Mizugaki

Tim Kennedy vs Yoel Romero

 

Bethe Correira vs Shayna Bazler er flyttet til UFC 177 sammen med Tony Ferguson vs Danny Castillo. Jacare vs Mousasi headliner UFN i Conetticut. Abel Trujillo vs Bobby Green er flyttet til UFC Maine. Ben Rothwell returnerer også fra suspensjon og møter Ruslan Magomedov på UFC 177. Japan kortet begynner også å se veldig bra ut for et fight pass card syntes jeg!!!

 

Mark Hunt vs Roy Nelson

Miesha Tate vs Rin Nakai

Myles Jury vs Takanori Gomi

Yoshirio Akiyama vs Kyle Noke

 

Rin Nakai er kanskje ukjent for de fleste, men har gått mange store kamper i Japan og har en 16-0 record. Her er et bilde av hun om noen er interessert http://cdn2.cagepotato.com/wp-content/uploads/gallery/rin-nakai/rinnakai13.jpg .

Lenke til kommentar

Ble first round TKO gitt :p

 

Machida da..

 

Godt å se at Ronda varierer litt. Spørsmålet er... hvem kan hun tape mot?

 

Machida burde ha åpnet like aggressivt som han avsluttet. Da hadde sikkert resultatet sett annerledes ut. Han løper for mye bakover. Dumt at Mousasi ikke gjorde som Weidman, og endte opp med å tape på poeng i en kjedelig kamp.

Lenke til kommentar

 

Ble first round TKO gitt :p

 

Machida da..

 

Godt å se at Ronda varierer litt. Spørsmålet er... hvem kan hun tape mot?

 

Machida burde ha åpnet like aggressivt som han avsluttet. Da hadde sikkert resultatet sett annerledes ut. Han løper for mye bakover. Dumt at Mousasi ikke gjorde som Weidman, og endte opp med å tape på poeng i en kjedelig kamp.

 

Ronda kommer nok til å møte motstand i Cyborg og Zingano, Holly Holm som de fleste trekker frem som skummel er sjanseløs i bakken mot Rowdy!

 

Tittelkampen til Jones mot Gustafsson er noe jeg faktisk sterkt vurderer å reise til Las Vegas for å se, så fort billettene er lagt ut!

Endret av Liberalistiske Samebror
Lenke til kommentar

Ser ikke akkurat hva Zingano kan gjøre med Rousey. Miesha hadde vel hele kampen, før hun traff hun med noen knær som sendte henner ned. Hun er god med knær i clinch, men Rousey er vel en av de beste i hele UFC på å utnytte clinchen. En 135 pund tung Cyborg som har gjennomgått dopingtester i hele sin kamp av NSAC ser jeg heller på ingen måte kan gjøre den store faren for Ronda. Er det noen jeg tror har potensiale, er det Holly Holm. Ronda rusher alltid inn i motstanderene sine i begynnelsen av kampene, og Holm er teknisk god til å kunne utnytte dette. Om Greg lager en god game plan for Ronda, og hun driller mye TDD tror jeg hun absolutt har en sjanse. Sparkene til Holm er også 10 ganger bedre enn Ronda sine føler jeg, selv om jeg egentlig aldri kan huske å ha sett Ronda sparke noe annet enn knær.

 

Skal også huske på at Holly har trent med Mike Winkelton på Greg Jackson`s hele karrieren. Hun har alltid drevet litt med BJJ, Wrestling og ting på siden av. Gode sparringspartnere har hun også i Jon Jones, John Dodson, Bagautinov, Perez, Overeem osv.


Skal også sies at jeg tviler på at Zingano er tilbake igjen på toppnivå etter alle skade problemene og mannens selvmord.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...