Gå til innhold

Spørreunderøkelse den 11. Februar


Anbefalte innlegg

Man går vel egentlig litt bort fra det tilfeldige utvalget når man velger å sende en undersøkelse til forumbrukere. Målet her er jo i utgangspunktet å nå de som leser mobilnyheter/tester. Denne gruppen sammenfaller ikke nødvendigvis med den som velger å aktivt bidra til et forum, selv om temaet muligens er det samme. Husk at det er et skille mellom forumet og de redaksjonelle sidene, og at det er lite sansynlig at det kun er forumbrukere som leser redaksjonelt materiale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker firefox, så jeg så den ikke(kom liten informasjon på toppen av skjermen), men jeg ble nysgjerrig og måtte åpne den, helt greit med spørreundersøkelse! Bare hyggelig å gi noe tilbake iblant. Vi betaler jo ikke for å bruke siden, så å svare på noen spørsmål bør vi jo klare en gang i året.

 

:)

Lenke til kommentar

Er nå på jobb og fikk da (endelig?) et blikk av den omtalte popup-undersøkelsen jeg leste om for en stund siden. Hjemme bruker jeg selvfølgelig en popup-blokker for å forhindre at alskens svineri spretter opp på skjermen min mens jeg surfer, men det var jo litt synd at dette førte til at min (og sikkert mange andres) mening for hw.no ble oversett.

 

Selv er jeg bare 19 år (snart 20 :D), men har i skolesammenheng flere ganger fått presset inn at seriøsitet og bruk av korrekt norsk er ekstremt viktig i spørreundersøkelser som dette.

 

1.

Man har ikke mulighet til å delta i undersøkelsen om man ikke fjerner et verktøy som holder orden på større irritasjonsmoment under surfing.

 

2.

Undersøkelsen er helt annonym, og tar 2-3 minutter.
(skrivefeil)

 

3.

Hvilken alder har du?

Under 20 år:

21 – 30 år:

31 – 40 år:

41 – 50 år:

51 – 60 år:

Over 60 år:

Hvor ble 20 år av?

 

4.

Nevn navnet på inntil 5 butikkjeder du kjenner til innen telecom-, data- og mobil.
Bare jeg som ikke forstår hvilken nytte de bindestrekene hadde? "Nevn navnet på inntil 5 butikkjeder du kjenner til innen telecom-, data- og mobilmarkedet", sånn kanskje?

 

5.

Hvilken av følgende funksjoner har du i ditt firma?
Når påsto jeg at jeg hadde et firma? Et fint eksempel på at undersøkelsen er feilinformerende (antar da at en større del av de som deltar ikke har noe firma).

 

Jaja, håpløst syns nå jeg.

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Sitter på jobb. (altså ingen muligheter til opera eller popup-stopper) Plutselig kom denne såkalte "spørreundersøkelsen". Jeg regnet med at dette var nyttig info for HW.no spesielt så jeg bestemte meg for å svare.

 

Men så viser det seg at dette er ren og skjær reklame! Jeg er sikker på at jeg har lest at hw.no har lovet at de ikke skulle benytte seg av pop-up reklamer, men dette er jo værre!

 

Hw.no må jo få en del penger for dette. Må si at jeg føler meg litt "missbrukt" da jeg trodde dette var direkte spørsmål relatert selve hw.no.

 

Hadde det vært info dere hadde hatt bruk for direkte hadde jeg ikke brydd meg. Men dette her hadde jeg ikke sansen for.

 

Må si at jeg liker hw.no mindre og mindre for tiden. Først dette med at nettbutikkene må betale 1kr pr klikk fra prisguiden (Kan leses om her), og så dette..... :hrm:

Lenke til kommentar
Men så viser det seg at dette er ren og skjær reklame! Jeg er sikker på at jeg har lest at hw.no har lovet at de ikke skulle benytte seg av pop-up reklamer, men dette er jo værre!

 

Hw.no må jo få en del penger for dette. Må si at jeg føler meg litt "missbrukt" da jeg trodde dette var direkte spørsmål relatert selve hw.no.

 

Hadde det vært info dere hadde hatt bruk for direkte hadde jeg ikke brydd meg. Men dette her hadde jeg ikke sansen for.

 

Må si at jeg liker hw.no mindre og mindre for tiden. Først dette med at nettbutikkene må betale 1kr pr klikk fra prisguiden (Kan leses om her), og så dette..... :hrm:

Om en undersøkelse er værre enn pop-up annonser får hver enkelt vurdere. Vi har i alle fall behov for informasjonen og må hente den inn.

 

I dette tilfellet brukes Hardware.no som referanse opp mot Amobil.no. Husk at vi driver mer enn én nettside... Om vi ikke kan sammenlikne resultatene fra en søsterside med noe mer "generelt" så sier tallene fra søstersidene oss lite. Hardware.no er ikke representativ for en vanlig nettbruker, men det gir oss allikevel en del ekstra informasjon. Derav må vi ofte kjøre dobbelt opp. Helst skulle vi hatt det på Dagbladet.no, men det er vel litt for mye å tro på.

 

Til informasjon selger vi ikke resultatene videre. Dette har jeg også påpekt i den forrige tråden du skrev dette, og tidligere i denne tråden. Derfor er jeg usikker på hvorfor du gjentar det her.

Lenke til kommentar

pgressum.

 

Jeg sitter her med 640*480 oppløsning og så faktisk ikke at du hadde skrevet noe etter at TST endte med "Tråden stenges"

 

Innlegget du hadde tidligere (og nå) i denne tråden føler jeg ikke helt oppklarer hvorfor dere har denne undersøkelsen.

 

Jeg antar at dere ser at dette er relevant informasjon for Amobil.

Nei beklager. Jeg klarer faktisk ikke å forstå hvorfor amobil.no trenger denne informasjonen. Hva skal de bruke den videre til?

 

Mulig svaret er innlysende men jeg klarer ikke helt å forstå. Kunne du forklare?

Lenke til kommentar
Må de ikke hente inn en undersøkelse herifra også for å ha et sammenligningsgrunnlag da? En undersøkelse fra amobil.no (ekspert undersøkelse) og en fra oss som er mer gjennomsnittsfolk? :) Høres hvertfall fornuftig ut for min del.. ;)

Er det ikke nettopp det som ble gjort da? Hovedundersøkelsen om mobil var på amobil, og referansedata ble hentet fra hardware :)

Lenke til kommentar

Nå tror jeg ikke Sjefern helt skjønte hvorfor Amobil trenger den undersøkelsen da. Ærlig talt kan jeg ikke helt se det jeg heller. Hva har oppramsing av butikker med saken å gjøre? For meg så høres det litt ut som en spørreundersøkelse gjordt for de største tele- og databutikkene.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Bare så det er sagt først som sist så er dette meg som privatperson som mener dette.

 

Jeg er glad spørreundersøkelsen kommer i form av pop-up, særlig når vi er en i en tidsalder der de aller fleste etterhvert har fått seg popupblocker.

For å forklare det litt bedre, alternativet er jo at noe kommer inn på selve siden, da har man ikke noe valg lenger, nå tar popupblockeren seg av det, og siden det er hw.no så VET jeg at det er en spørreundersøkelse siden INGEN TING annet kommer som popup.

Ergo så betyr en popup her at jeg har valget om jeg vil se det eller ikke, som oftest tar jeg slike spørreundersøkelser, og gjorde det også denne gangen.

 

Og når hw.no har en spørreundersøkelse så er det neppe med det mål at den skal hjelpe til å senke kvaliteten på siden, ergo så er den der for å øke kvaliteten, selv om man kanskje ikke ser hvordan det kan henge sammen. Man vil selvsagt ikke skyte seg selv i foten. (med vilje ihvertfall)

Lenke til kommentar
Nå tror jeg ikke Sjefern helt skjønte hvorfor Amobil trenger den undersøkelsen da. Ærlig talt kan jeg ikke helt se det jeg heller. Hva har oppramsing av butikker med saken å gjøre? For meg så høres det litt ut som en spørreundersøkelse gjordt for de største tele- og databutikkene.

Nettopp. Det er der kjernen i spørsmålet ligger. Er det virkelig ingen som kan forklare hva de skal med informasjonen? Noe skal de vel bruke den til? Og ikke svar "gjøre siden bedre" ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
At hw.no ikke klarer å holde seg for gode for popups er trist :(

 

Liker det dårlig, svært dårlig.

Fjerna likegodt all reklame på hw.no nettverket når dei blei for hissige med reklameringa si. Det er jo det eineste og gjere når dei ikkje følger med på kva vi seier. Dette har vore oppe mange ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...