Gå til innhold

World of Warcraft - Abonnement osv...


Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å få kjøpt dette spillet så fort som mulig når det kommer ut om to dager.

Men har hørt at man i tillegg til å måtte kjøpe selve spillet må man betale månedsavgift for å spille det? Hvor betaler man isåfall denne avgiften? Der man kjøper spillet? Bestiller spilletid online? Er forvirra... vil bare spille jeg.... :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får en måned "gratis" spilletid når du kjøper. Etter dette må du betale. Du kan inngå abonnement med Blizzard ved hjelp av kredittkort, eller kjøpe såkalte gamecard som gir deg et visst antall dager med spilletid. Kredittkort er billigst og enklest, naturlig nok.

 

Edit: leif

Endret av cremaster
Lenke til kommentar

De har brukt ganske så mye tid og penger på å uvikle spillet og lage servere osv, så jeg igrunnen forståelse for at de gjør det. Men synes prisen var litt vel i overkant. Halvparten hadde vært nok i massevis med tanke på hvor mange som faktisk spiller det.... nå har jeg bestilt fra elkjøp hvertfall, så får vi se hvor langt abonnement det blir etter gratismåneden! :)

Lenke til kommentar

spørsmål: Hvis jeg lurer til meg koden på far sitt visa og bruker den, vil det komme noe regninger i posten eller noe da? Den første måneden er jo gratis, og jeg har tenkt å gå over til gamecards før den første gratismåneden er over.

Har han sjangs til å finne ut av det?

Lenke til kommentar
Du får en måned "gratis" spilletid når du kjøper. Etter dette må du betale. Du kan inngå abonnement med Blizzard ved hjelp av kredittkort, eller kjøpe såkalte gamecard som gir deg et visst antall dager med spilletid. Kredittkort er billigst og enklest, naturlig nok.

 

Edit: leif

du må betale for en måned før du får den gratise

Må du vel ikke. Jeg registrerte meg i går, og da stod det klart og tydelig at det ikke kom til å koste noe den første måneden.

Lenke til kommentar
Det er litt gørr at vi må betale på World of Warcraft for og spille det online. Kjøpe spillet burde våret nokk i til att vi kunne spille det online.

Jasså, så du trur at salgsinntekter fra retail-boksane er nok til å dekke serverdrifting pluss lønn til alle som utvikler spillet vidare? (Ja, spillet blir utvikla vidare heile tida.)

 

Tenk på den gleden du får da - for litt over 100kr i måneden (et par øre per spilletime) så blir du underholdt i massevis!

 

Sjøl meiner eg det kun er riktig at dei tar betalt per måned, ellers hadde dei nok gått konkurs etter tre måneder spilling kan eg tenke meg. Å drifte 200 feite servere er sikkert dyrt nok det.

Lenke til kommentar

Mnd prisen på WoW synes også jeg er høy, 50,- hadde holdt lenge.

Vil tro at det vil bli mellom 300.000-500.000 spiller (i europa) etter hvert, om ikke flere.

Dette vil jo si at de får inn 15.000.000-25.000.000 (per måned!) om de hadde tatt 50,-, dobbelte om de tar 100,-.

 

Dette vil jeg tro vil dekke alle utgifter for utvikling og drift i Europa...

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Men er det nokon som veit om det går an å endre betalingsmåte etter kvart? Eg hadde tenkt å betale med gamecards.. Men eg har ikkje gamecard her og no.. Og eg vil registrere meg no. Så det ser ut som om at det er einaste utveg for meg å ivertfall betale den første måneden med visa electron. Men er det nokon som veit om eg kan gå over til å betale med gamecards etter at denne perioden er over (altså den eg har betalt med kort) ?

 

Dersom det er nokon som veit, gidder dykk og poste ein link til kilden og?

Lenke til kommentar
Vi vil nok se at blizzard legger det ut gratis etter hvert når den største hypen har lagt seg.

Tror nok ikke blizzard vil legge det ut gratis nei....

 

 

Et mmorg har helt andre utgifter en andre spill. Ting som f.eks servere, gamemasters, utvikling av new content etc etc.

 

Det vanlige i alle mmorgs er en fast måntlig kostnad. Denne kan enten betales med gamecard eller et fast månedlig trekk.

Lenke til kommentar
Det er litt gørr at vi må betale på World of Warcraft for og spille det online. Kjøpe spillet burde våret nokk i til att vi kunne spille det online.

Jasså, så du trur at salgsinntekter fra retail-boksane er nok til å dekke serverdrifting pluss lønn til alle som utvikler spillet vidare? (Ja, spillet blir utvikla vidare heile tida.)

 

Tenk på den gleden du får da - for litt over 100kr i måneden (et par øre per spilletime) så blir du underholdt i massevis!

 

Sjøl meiner eg det kun er riktig at dei tar betalt per måned, ellers hadde dei nok gått konkurs etter tre måneder spilling kan eg tenke meg. Å drifte 200 feite servere er sikkert dyrt nok det.

Ok jeg er overbevist om at vi bør betale. Men synes ikke det børde vert så dyrt litt billigere kansje. Men derfor jeg skriver litt sånne rare ting er for jeg nettopp har begynt med forum og nettopp fått internett til pcen så jeg har ikke så mye peiling på hvor mye det koster og holde serverene oppe osv. Og jeg tenkte ikke så mye etter da jeg skrev det. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...