Gå til innhold

Verdens dårligste hoverdkort til P4


aleks_olsen

Anbefalte innlegg

Verdens dårligste hoverdkort til P4: uten tvil Abit IC7. Dårligere hovedkort skal du leite lenge etter! :thumbdown:

For det første så følger det med user manual til IC7-G!?? Det er heller ikke innebygd gigabit lan.... kjølern over chipsetet datt bare av plutselig( Lå oppå skjermkortet mitt når jeg åpnet pcen min).....

 

Ikke kjøp dette kortet...for guds skyld....

 

har hatt mitt i 1 1\2 år og pcen min har vært ustabil som bare f.....Har nå tatt meg råd til å bestille nytt hovedkort...gleder meg som en unge til jeg får det=)

 

vurderer om jeg skal Knuse hele hovedkortet, hiv det i en eske og sende det tilbake til Abit....med en lapp på eska hvor det står: Takk i H@"¤#"! for et glimrende hovedkort!!!!! :realmad:

Endret av aleks_olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid interessant å høre folk som har objektiv kritikk å komme med men dette ble litt for teit. Du har hatt dårlig erfaring med dette kortet og det er kjipt. Det betyr derimot ikke at det er "verdens dårligste hovedkort" som du sier. Veldig mange opplever å få buggy komponenter til tider men de fleste (les: de med litt IQ) ville nok byttet dette inn lenge før de hadde hatt den i nesten to år med ustabilitet.

Lenke til kommentar

Brukermanualen er nå helt ordinær, dvs ubrukelig, men det gjelder jo for omtrent alle hovedkortmanualer som er oversatt fra kinesisk av dyslektiske mongolske sauegjetere med grønn stær.

 

Ellers var jeg selv svært glad i mitt IC7-kort, og hadde stor glede av det, helt til det døde plutselig og uventet midt i en runde med Neverwinter Nights. Jeg må si jeg er en smule ambivalent til hele kortet. Det klokket ikke noe bedre enn mitt nåværende Gigabyte 8IPE1000Pro rev2.0, uansett ryktet som det ypperste overklokkingskortet til 478.

Lenke til kommentar
Verdens dårligste hoverdkort til P4: uten tvil Abit IC7. Dårligere hovedkort skal du leite lenge etter! :thumbdown:

For det første så følger det med user manual til IC7-G!?? Det er heller ikke innebygd gigabit lan....

Forskjellen på Abit IC7 og IC7-G er at modellen med G'en har Gigabit Lan. Jeg synes ikke du kan kritisere Abit for at du selv valgte å kjøpe det kortet uten Gigabit Lan.

 

Forøvrig ser jeg ikke noe galt i at Abit leverer samme manual til disse hovedkortene siden hovedkortene er så og si identiske. Den eneste forskjellen er Gigabit Lan, noe som sikkert står kommentert alle plassene i manualen der Gigabit Lan er omtalt.

 

Forøvrig så anbefaler jeg å skrive tilbakemeldingene dine på dette produktet i prisguiden. Men hold deg sakelig da ting som "verdens dårligste..." sensureres fordi det er er svært udokumenterbart (for å si det pent).

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Greit at du er missfornøyd med det, det er det jo absolutt lov til å være.

 

Windows i seg selv, kan jo være irritasjon slik at man tror det er hovedkortet som er blitt tullerusk, men løsner det deler som chipsetvifte o.s.v er jo dette for dårlig. ;)

Endret av Deuce
Lenke til kommentar
Verdens dårligste hoverdkort til P4: uten tvil Abit IC7. Dårligere hovedkort skal du leite lenge etter! :thumbdown:

For det første så følger det med user manual til IC7-G!?? Det er heller ikke innebygd gigabit lan.... kjølern over chipsetet datt bare av plutselig( Lå oppå skjermkortet mitt når jeg åpnet pcen min).....

 

Ikke kjøp dette kortet...for guds skyld....

 

har hatt mitt i 1 1\2 år og pcen min har vært ustabil som bare f.....Har nå tatt meg råd til å bestille nytt hovedkort...gleder meg som en unge til jeg får det=)

 

vurderer om jeg skal Knuse hele hovedkortet, hiv det i en eske og sende det tilbake til Abit....med en lapp på eska hvor det står: Takk i H@"¤#"! for et glimrende hovedkort!!!!! :realmad:

Sikker på at du ikke bare har fått en mandagsutgave, abit pleier vel å være tålelig stabile.

 

Har forresten ett Aus p4-hovedkort til salgs om du er så veldig misfornøyd :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Verdens dårligste hoverdkort til P4: uten tvil Abit IC7. Dårligere hovedkort skal du leite lenge etter! 

For det første så følger det med user manual til IC7-G!?? Det er heller ikke innebygd gigabit lan.... kjølern over chipsetet datt bare av plutselig( Lå oppå skjermkortet mitt når jeg åpnet pcen min).....

 

Ikke kjøp dette kortet...for guds skyld....

 

har hatt mitt i 1 1\2 år og pcen min har vært ustabil som bare f.....Har nå tatt meg råd til å bestille nytt hovedkort...gleder meg som en unge til jeg får det=)

 

vurderer om jeg skal Knuse hele hovedkortet, hiv det i en eske og sende det tilbake til Abit....med en lapp på eska hvor det står: Takk i H@"¤#"! for et glimrende hovedkort!!!!! 

 

det var jo kjipt at du måtte få et muligens dårligkort..

men personlig er jeg kjempe fornøyd..

Lenke til kommentar
1 stk. dårlig bruker tenker jeg. Merkelig det at alle jeg kjenner som har få kunnskaper om hardware og har en hjemmebygget PC har problemer med stabilitet.

Hei,

 

Helt enig!

 

Jeg syns, at trådstarters innlegg ganske bra avspeiler utviklingen innen produkterfaringer, webshoperfaringer og den harware relaterte del av forummet her.

Alene det at trådstater nevner, at der ikke er gigabit-LAN på HK, vitner jo om at han ikke har peiling i det hele tatt.

 

PS. Har ikke hatt noen dårlige erfaringer med Abit HK heller - så langt!

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...