Gå til innhold

Verdens dårligste hoverdkort til P4


aleks_olsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 stk. dårlig bruker tenker jeg. Merkelig det at alle jeg kjenner som har få kunnskaper om hardware og har en hjemmebygget PC har problemer med stabilitet.

Hei,

 

Helt enig!

 

Jeg syns, at trådstarters innlegg ganske bra avspeiler utviklingen innen produkterfaringer, webshoperfaringer og den harware relaterte del av forummet her.

Alene det at trådstater nevner, at der ikke er gigabit-LAN på HK, vitner jo om at han ikke har peiling i det hele tatt.

 

PS. Har ikke hatt noen dårlige erfaringer med Abit HK heller - så langt!

 

Mvh

Kimmer

Jahaja..har ikke peiling? svært godt du kjenner meg?? Nå skal det sies at jeg var meget frustrert når jeg skrev det jeg skrev....

 

prøvde forresten å flashe biosen... og nå fungerer alt bra..foreløpig...

Endret av aleks_olsen
Lenke til kommentar
Brukermanualen er nå helt ordinær, dvs ubrukelig, men det gjelder jo for omtrent alle hovedkortmanualer som er oversatt fra kinesisk av dyslektiske mongolske sauegjetere med grønn stær.

 

Ellers var jeg selv svært glad i mitt IC7-kort, og hadde stor glede av det, helt til det døde plutselig og uventet midt i en runde med Neverwinter Nights. Jeg må si jeg er en smule ambivalent til hele kortet. Det klokket ikke noe bedre enn mitt nåværende Gigabyte 8IPE1000Pro rev2.0, uansett ryktet som det ypperste overklokkingskortet til 478.

Pussig, jeg finner alltid det jeg leter i når jeg ser i manualene. Synes faktisk hovedkort-manualer er usedvanlig bra.

Lenke til kommentar

Jahaja..har ikke peiling? svært godt du kjenner meg?? Nå skal det sies at jeg var meget frustrert når jeg skrev det jeg skrev....

 

prøvde forresten å flashe biosen... og nå fungerer alt bra..foreløpig...

Hei,

 

Om jeg kender dig? Tja ehh! Utifra din posthistorik har du lett for å bli fustrert:

 

Saks:

Hoff...Har hatt maskinen i 2uker...maks! Åsså har vifta på powercolor kortet mitt begynt å bråke nå så inni s....h.....! hva kan jeg gjøre? bråker absolutt mest når maskinen har vært slått av lenge.....må legge til at lyden er høyest nå jeg starter maskinen! irriterende....ALDRI kjøp powerC......

 

Om du har peiling?

 

Saks:

Har P4 3,0Ghz 800FSB, Powercolor 9800pro, 512mb ddr, WD 120GB, XP, IC7 hovedkort.......

 

Må nevne at cpuvifta er ødelagt...kan det ha noe å si når jeg kjører 3dmark?? med ødelagt mener jeg at den bråker som F.. , og plutselig kan pcen begynne å "pipe"!?? når jeg går ut i biosen så står cputempraturen på 80-85grader...! ikke bra....når jeg skal sjekke hvor fort vifta går rundt (rmp) står det 0rmp!? help....!!!

 

Hva vett jeg!

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Jahaja..har ikke peiling? svært godt du kjenner meg?? Nå skal det sies at jeg var meget frustrert når jeg skrev det jeg skrev....

 

prøvde forresten å flashe biosen... og nå fungerer alt bra..foreløpig...

Hei,

 

Om jeg kender dig? Tja ehh! Utifra din posthistorik har du lett for å bli fustrert:

 

Saks:

Hoff...Har hatt maskinen i 2uker...maks! Åsså har vifta på powercolor kortet mitt begynt å bråke nå så inni s....h.....! hva kan jeg gjøre? bråker absolutt mest når maskinen har vært slått av lenge.....må legge til at lyden er høyest nå jeg starter maskinen! irriterende....ALDRI kjøp powerC......

 

Om du har peiling?

 

Saks:

Har P4 3,0Ghz 800FSB, Powercolor 9800pro, 512mb ddr, WD 120GB, XP, IC7 hovedkort.......

 

Må nevne at cpuvifta er ødelagt...kan det ha noe å si når jeg kjører 3dmark?? med ødelagt mener jeg at den bråker som F.. , og plutselig kan pcen begynne å "pipe"!?? når jeg går ut i biosen så står cputempraturen på 80-85grader...! ikke bra....når jeg skal sjekke hvor fort vifta går rundt (rmp) står det 0rmp!? help....!!!

 

Hva vett jeg!

 

Mvh

Kimmer

He he...jepp....hva vet du? :!:

 

skal prøve å ikke bli frustrert i nærmeste framtid :thumbup:

Lenke til kommentar
Alltid interessant å høre folk som har objektiv kritikk å komme med men dette ble litt for teit. Du har hatt dårlig erfaring med dette kortet og det er kjipt. Det betyr derimot ikke at det er "verdens dårligste hovedkort" som du sier. Veldig mange opplever å få buggy komponenter til tider men de fleste (les: de med litt IQ) ville nok byttet dette inn lenge før de hadde hatt den i nesten to år med ustabilitet.

Hør, hør :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

For å forsvare trådstarter...

Ett HK (eller noe annet HW) *er* verdens dårligste når man frustrert prøver å få det til å funke som man vil... og evt. ikke er klar over at man gjør ting galt..

Dvs. når man er i en læringsprosess.. så er det jo enklest å skylde på noe annet enn seg selv.. Man innrømmer vel ikke frivillig at man er klønete noob... :)

Og noen ganger er f.eks. ett HK rimelig vrient "å få til"..

Har selv MSI i875p NEO-FISR og det er jaggu ikke enkelt å få til å yte som det skal (ref. annen tråd her fra en annen med samme HK)..

Og dette er feil/problemer som ikke er dokumentert i noen manual..

Når man så finner ut av sammenhengen mellom Bios-settings, og installert HW funker alt fjellstabilt og med glimrende ytelser...

BTW.. Dette HK har også en "jalla" NB-kjøler.. med LEDs og som ramler av.. (lett å fikse selv som Snekker'n påpeker).

Når jeg i ettertid leser "reviews"/tester på nettet av mitt kort.. kan jeg jo beroliget se at såkalte "eksperter" ikke har klart å finne ut av sammenhengen mellom BIos og ytelser... :-)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Dere som helt uten videre sier at problemene hans er pga han er en "dårlig bruker" er vel gjerne like 'teite' som trådstarter som kaller kortet "verdens dårligste" kun pga han selv har hatt feil med det.

Prsonelig skrev jeg " brukerfeil :hmm::hmm: "

Dette fordi nevnte kort vistnok er et av de mest solgte av den typen kort og jeg har selv hatt flere av dem uten problemer. Så jeg har ikke kalt noen for hverken det ene eller det andre, men å annonsere et kort som verdens dårligste på grunnlag av en enkelt erfaring bli jo bak mål da :hmm:

Lenke til kommentar
Folk må også være klar over at man ikke alltid får overklokket en komponent. Det er ingen regel som sier at f.eks en 2,4 GHz P4 kan overklokkes til 3 GHz. Dette er en sjangse folk tar når de handler.

Hvorfor blander du inn overklokking? Ingen som klager på overklokkingsevne til dette hovdkortet.

 

Det er klart man blir irritert over ting man ikke selv får til å fungere optimalt. Noen ganger er det ens egen skyld, og til tider produsentens. Personlig har jeg hatt mange gode erfaringer med Abit, men om det første kortet jeg kjøpte fra en bestemt produsent hadde hatt alle de problemene som trådstarter nevner, ville jeg nok vært skeptisk når det gjelder å kjøpe en komponent fra samme produsent igjen.

 

Å kalle dette verdens dårligste P4 HK, synes jeg derimot var litt på kanten av hva som er akseptabelt...

Lenke til kommentar
Folk må også være klar over at man ikke alltid får overklokket en komponent. Det er ingen regel som sier at f.eks en 2,4 GHz P4 kan overklokkes til 3 GHz. Dette er en sjangse folk tar når de handler.

Hvorfor blander du inn overklokking? Ingen som klager på overklokkingsevne til dette hovdkortet.

 

Det er klart man blir irritert over ting man ikke selv får til å fungere optimalt. Noen ganger er det ens egen skyld, og til tider produsentens. Personlig har jeg hatt mange gode erfaringer med Abit, men om det første kortet jeg kjøpte fra en bestemt produsent hadde hatt alle de problemene som trådstarter nevner, ville jeg nok vært skeptisk når det gjelder å kjøpe en komponent fra samme produsent igjen.

 

Å kalle dette verdens dårligste P4 HK, synes jeg derimot var litt på kanten av hva som er akseptabelt...

Oooops, postet i feil tråd :D

Lenke til kommentar
Dere som helt uten videre sier at problemene hans er pga han er en "dårlig bruker" er vel gjerne like 'teite' som trådstarter som kaller kortet "verdens dårligste" kun pga han selv har hatt feil med det.

Prsonelig skrev jeg " brukerfeil :hmm::hmm: "

Dette fordi nevnte kort vistnok er et av de mest solgte av den typen kort og jeg har selv hatt flere av dem uten problemer. Så jeg har ikke kalt noen for hverken det ene eller det andre, men å annonsere et kort som verdens dårligste på grunnlag av en enkelt erfaring bli jo bak mål da :hmm:

D har du rett i! overeagerte litt kanskje....men når jeg skrev verdens dårligste hovedkort, så mente jeg utifra min egen erfaring...Siden det tydelig vis bare er jeg som er misfornøyd så har jeg sikkert bare vært uheldig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...